  • 141. Data: 2023-10-24 05:45:39
    Temat: Re: cuchnie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wiem jak wygląda prawidłowe i co znaczy, jak jest podniesione, albo
    > obniżone przed i za. A nawet wiem, jaki lek powoduje, że coś się tam
    > obniża. Taki dziwny zawód, ze trzeba się na wielu rzeczach znać, ale na
    > niczym nie trzeba dokładnie.

    Przed czy za czym?

    > Ni zamierzam konstruować AED. Umiem użyć. Co do zasady nie wpadłbym na
    > podpisanie AED do przytomnego i w kontakcie pacjenta wiedząc, ze jedzie
    > już karetka z EKG. Bo to po prostu bez sensu.

    Skąd pomysł, że miałbyś konstruować AED? Wydaje się, że nie rozumiesz
    jak działa, skoro uważasz, że tylko sprawdza "puls" i że tam nie ma nic
    z diagnostyki.

    > Załóg pewnie tak, ale o ile pacjent jest nieprzytomny. Przypominam, ze
    > ten się uskarżał na bóle zamostkowe.

    Bos sobie wkręcił na jakiejś podstawie, że czy to Szrek, czy ja, chcemy
    robić defibrylacje na przytomnym pacjencie. Nie kojarzę, aby ktokolwiek
    coś takiego sugerował. To co sugerowano, i to wielokrotnie, że nawet
    jesli pacjent jest przytomny to dobrze mieć to AED pod ręką, bo za
    chwilę może znowu stracić przytomność, a wtedy czas się liczy. I jak się
    okazało, załoga karetko go defibrylowała, co oznacza, ze tak się własnie
    stało.

    --
    Marcin

  • 142. Data: 2023-10-24 05:56:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A Ty to wiesz? Nawet teraz śledząc dostępne dane?

    Tak - wiem.

    To, ze
    > najprawdopodobniej kierujący KIA zjechał ze swojego pasa na sąsiedni, a
    > tam najprawdopodobniej został uderzony przez BMW w wyniku czego wypadł z
    > drogi, to jest jedna z bardziej prawdopodobnych hipotez, ale nie jedyna.
    > Równie dobrze wystraszywszy się zbliżającym się szybko BMW mógł zbyt
    > radykalnie skręcić kierownicą, wpaść w poślizg i wypaść z drogi
    > uprzednio uderzony przez BMW.

    Oczywiście - a potem cofnał się 100 metrów do tyłu, żeby tam zosawić
    ślady kolizji. A śledczy dali się nabrać i postawili zarzuty.

    > Zauważ, że BMW jet ścięte pod kątem 45°, a
    > to nei są uszkodzenia typowe dla najechania na poprzedzający pojazd.

    Naprawdę będziesz wracał to twojej hipotezy że BMW nie uderzyło w kiajnkę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 143. Data: 2023-10-24 05:59:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, dokąd nie znajdę gdzieś na publicznie dostępnej stronie informacji
    > o tym. Przy czym dziennikarze piszą o jakiejś drugiej notatce, a
    > ponieważ to nie jest żadna notatka ani cokolwiek do niej podobne, to nie
    > ma to w tym konkretnym wypadku żadnego znaczenia. Po prostu zwracam
    > uwagę, że to ślepy trop.

    Ok - czyli wiesz ale nie powiesz. Brzmi rozsądnie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 144. Data: 2023-10-24 06:11:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dokładnie

    Podsumujmy twoją wiedzę - AED nie pomoże dopóki pikawa nie stanie i
    jedyne co robi to sprawdza puls i jak nie ma to strzela.

    A wystarczyło przyznać że się myliłeś i nie brnać dalej w temat:P

    > Nie kwestionuję postępowania ratowników.

    Ale kwestionujesz potrzebę użycia AED w tym konkretnym przypadku - skoro
    jednocześnie kwestionujesz potrzebę użycia i nie kwestionujesz jego
    użycia przez ratowników, to znaczy że targają tobą sprzeczne uczucia;)

    Zwracam Ci kolejny raz uwagę -
    > a i wówczas właśnie o to poszło - że tego ratownika z basenu, co im AED
    > nie wydał należy oceniać przez pryzmat tego co wiedział, albo mógł i
    > powinien się z łatwością dowiedzieć oraz do czego miał prawny obowiazek.
    > Wpadła "baba" na basen "wrzeszcząc", że ma jej dać AED, bo tam obok
    > zasłabł facet i mówi, że go boli za mostkiem. Ratownik nie miał
    > obowiązku iść - a nawet prawa, bo jest ratownikiem na basenie.

    Już nawet lepiej do tego nie wracaj. Ratowników było dwóch, poszła
    druga, bez AED bo "szef" jej nie wydał, ostatecznie AED okazał się
    potrzebnuy i go nie było. O twoim pieprzeniu że AED nie można użyć bo
    jak się użyje to będzie niesprawnay a ma być sprawny nie wspomnę.

    Naprawdę lepiej będzie dla ciebie jak już się nie będziesz szarpać i
    pogrążać, bo twoja dyskusja na ten temat przypomina próbę wyciągnięcia
    się za włosy z bagna. Teraz dodałeś że jedyne co sprawdza AED to tętno,
    oraz że oprócz zasady niedziałania AED znasz się również dobrze na
    odczytywaniu EKG. Może ty już się lepiej skup się na tym jak być dobrym
    policjantem bo i to cie to jedno zagadnienie wyraźnie przerasta.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 145. Data: 2023-10-24 06:14:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > chwilę może znowu stracić przytomność, a wtedy czas się liczy. I jak się
    > okazało, załoga karetko go defibrylowała, co oznacza, ze tak się własnie

    Dokładnie - na dodatek jak już polecieli to z tego co pamiętam pacjent
    odpływał i wracał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 146. Data: 2023-10-24 07:15:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > chwilę może znowu stracić przytomność, a wtedy czas się liczy. I jak się
    > okazało, załoga karetko go defibrylowała, co oznacza, ze tak się własnie
    No i o to poszła właśnie dyskusja. W danym momencie było nie do użytku.
    W ogóle pewnie wiele rzeczy by się tam przydało, ale nie ma przepisu
    nakazującego komuś wydanie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 147. Data: 2023-10-24 09:02:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 06:11, Shrek pisze:
    > AED nie można użyć

    Można użyć na przytomnej osobie? Z punktu widzenia AED to tak. Ale co na
    to procedury?
    No chyba nie można, skoro przytomny, to chyba musi mieć tętno. Ale ktoś
    wcześniej pisał, że nawet jak nieprzytomny, to nie sprawdzać tętna,
    tylko podłączyć.
    Targają mną rozterki. Chyba przeczytam instrukcję.

    Robert

  • 148. Data: 2023-10-24 09:42:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No chyba nie można, skoro przytomny, to chyba musi mieć tętno.

    Był tak średnio przytomny, znaczy raz był, raz nie był.

    > Ale ktoś
    > wcześniej pisał, że nawet jak nieprzytomny, to nie sprawdzać tętna,
    > tylko podłączyć.
    > Targają mną rozterki. Chyba przeczytam instrukcję.

    Nie ma rozterek - jak masz wątpliwości, to wysyłasz kogoś (znaczy
    konkretną osobę) po AED. Najwyżej się nie przyda. Tu jak widać by się
    przydał, bo finalnie ratownicy go defibrylowali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 149. Data: 2023-10-24 19:11:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 09:42, Shrek pisze:

    > Nie ma rozterek - jak masz wątpliwości, to wysyłasz kogoś (znaczy
    > konkretną osobę) po AED. Najwyżej się nie przyda. Tu jak widać by się
    > przydał, bo finalnie ratownicy go defibrylowali.
    Sądzisz, ze jakby był AED, to ratownicy by go używali?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 150. Data: 2023-10-24 19:18:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sądzisz, ze jakby był AED, to ratownicy by go używali?

    Przede wszystkim sądzę, że skoro ktoś się wział za ratowanie to doniego
    należy decyzja nie do ciebie. Skoro ratownicy defibrylowali to znaczy że
    potrzeba była i jakby był na miejscu AED i była osoba chętna go użyć to
    by został użyty wcześniej. Jak samozwańczy specjalista od pierwszej
    pomocy wiesz chyba ile mniej więcej mija czasu od zatrzymania krążenia
    do pierwszych nieodwracalnych uszkodzeń mózgu. Defibrylacja w pierwszych
    minutach ma chyba coś koło 90% szansy sukcesu - przy kilku-kilkunastu
    dla innych metod. Więc byłby prawdopodobnie użyty przed przyjazdem
    ratowników medycznych - taka jest jego idea.

    Bosz... to jest kurwa straszne, że trzeba funkcjonariuszowi policji
    tłumaczyć czo to jest AED, jak się go używa i że nie jest on do tego
    żeby był sprawny na stanie a jak się użyje to nie ma sprawnego na stanie
    i jest kłopot. On jest kurwa od tego żeby go używać jak potrzeba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!