  • 41. Data: 2015-03-22 13:33:04
    Temat: Re: [cross]kolizja - zbite lusterko
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 11:36, Marek pisze:

    > Czas zapisu w pętli rejestratorów wynosi np. 2h. Jak po miesiącu
    > chciałbyś wydobyć zapis tamtej sytuacji?

    zazwyczaj rejestratory (nawet te tanie) mają guziczek powodujący
    zablokowanie możliwości skasowania ostatniego fragmentu nagrania.
    Wystarczy tuż po takim zdarzeniu go wcisnąć i nawet po roku masz go
    ciągle na karcie.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 42. Data: 2015-03-22 14:01:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2015 11:44:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > No cóż, mylisz się. Na przykład piłka strąciła wazon - chcesz szukać
    > uszkodzeń na piłce?

    Ale pilka nie uszkodzil wazonu, tylko podloga.
    I tam juz slady beda ... moga byc.

    J.

  • 43. Data: 2015-03-22 14:16:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-22 o 13:02, Andrzej Lawa pisze:

    > Dane można kopiować.

    No ale zwykle nie wozi się ze sobą laptopa. Kierowca nie był świadom, że
    doszło do kolizji więc nie miałby pretekstu do kopiowania danych.

    > Swoją drogą jeśli sędzia ma rozum w głowie to powinien zadziałać
    > argument, że nie miał powodu by uciekać z miejsca tak trywialnego
    > zdarzenia jeśli miałoby miejsce. Po to ma OC żeby się takimi duperelami
    > nie przejmować a jak lusterko tak gówniane że od delikatnego puknięcia
    > nie pozostawiającego śladu na drugim pojeździe odpada, to jeszcze
    > prościej byłoby je od ręki zrekompensować

    Czasem wiąże się to z utratą zniżek. Dlatego niektórzy chcą walczyć o swoje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2015-03-22 14:18:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-22 o 13:33, Michał Baszyński pisze:

> [...]
    > zablokowanie możliwości skasowania ostatniego fragmentu nagrania.
    > Wystarczy tuż po takim zdarzeniu go wcisnąć i nawet po roku masz go

    Świetnie, tyle tylko, że kierowca nie był świadom zaistnienia kolizji
    więc nie miałby pretekstu do utrwalenia nagrania. Przycisk taki nie ma
    zatem zastosowania w tej konkretnej sytuacji. Cały zapis szlag trafia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2015-03-22 14:31:33
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Jacek Maciejewski" wrote in message

    Dnia Sat, 21 Mar 2015 18:47:36 +0100, Mruk napisał(a):

    > IMO nie.

    Zdecydowanie tak. Widziałem efekty wjechania przez Hondę CR-V w stojącą
    Fiestę. Naprawa Fiesty została wyceniona na 12 tys. złotych (klapa
    bagażnika, podłoga bagażnika, pas tylny, oba błotniki, lampy i zdaje się
    tylne drzwi), a jedynym _widocznym_ śladem na Hondzie była "dopasowana"
    tablica rejestracyjna do kształtu zderzaka. Rzeczoznawca długo oglądał oba
    samochody....

    --
    Axel

  • 46. Data: 2015-03-22 15:05:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 12:35, grzech pisze:

    > Widzę, ze nie masz na ten temat zielonego pojęcia i pieprzysz bzdury.
    > Przy uderzeniu piłki w wazon też pozostaną ślady. Ślady tym bardziej
    > powstaną przy zderzeniu dwóch ciał stałych i dosyć twardych.

    A to przepraszam, chylę głowa przed wiedzą i doświadczeniem, panie biegły.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2015-03-22 15:14:05
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 15:05, Liwiusz pisze:

    > A to przepraszam, chylę głowa przed wiedzą i doświadczeniem, panie biegły.

    Nie ma sprawy. Jak czegoś nie będziesz wiedział to się pytaj.

  • 48. Data: 2015-03-22 15:39:44
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > nie ma śladów po miesiącu od zdarzenia. Ja wiem, że nie ma śladów. To może
    > nie być dowód dla sądu. Choć pomysł sprawdzenia czy lusterka są na tej
    > samej wysokości mi wpadł właśnie teraz.

    Czlowieku, to tobie maja udowodnic. Ty tylko weryfikujesz te dowody i je
    podwazasz.

  • 49. Data: 2015-03-22 15:40:53
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > stoję na innym stanowisku. Małe szanse.

    Twoja wola.

    > Liczyłem,że może ktoś ma jakiś pomysł. Zasada dynamiki ? (czemu uszkodzone
    > miałoby być tylko jedno).

    Widocznie twardsze było :P

  • 50. Data: 2015-03-22 16:20:07
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > no właśnie ja wymyśliłem rozwiązanie gdy ślad nie zostaje (brak kontaktu).
    >
    > Tylko jakoś mam przeciwko 5 świadków. I pytanie o jakiś pomysł

    Tłumaczyłem już, że w ten sposób można każdego oskarżyć o cokolwiek bo ja
    mam 5 kolesi. Zamiast trząść tyłkiem i kombinować powiedz to na rozprawie.
    Według ciebie nie było kontaktu a panowie chcą na twoje konto załatwić sobie
    nowe lustro. Nic skomplikowanego.