  • 31. Data: 2015-03-22 11:10:25
    Temat: Re: [cross]kolizja - zbite lusterko
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 04:22, witek pisze:

    > Nie ma bata.
    >
    > Mozesz nawet pchać ten samochód, z minimalną prędkością a ślad i tak
    > zostanie.

    no właśnie ja wymyśliłem rozwiązanie gdy ślad nie zostaje (brak kontaktu).

    Tylko jakoś mam przeciwko 5 świadków. I pytanie o jakiś pomysł

  • 32. Data: 2015-03-22 11:11:10
    Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>

    W dniu 22.03.2015 o 11:09, Liwiusz pisze:

    > Z definicji osoba z chodnika nie mogła widzieć co się działo po
    > wewnętrznej stronie samochodów i kto w co uderzył.
    >
    > Poza tym pięciu? Tak, bo każdy stał i patrzył się w ten punkt...
    > Zeznania niewiarygodne.

    Świadkowie byli w samochodzie.

    --
    Jacek Skowroński

  • 33. Data: 2015-03-22 11:11:41
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Zależy czym w to lusterko trafił. Ale co do zasady jest to możliwe.

    > Skoro kierowca samochodu, w którym jest lusterko zdarzenia nie zauważył,
    > to skąd wie, ze faktycznie nie doszło do kolizji i nie strącił tego
    > lusterka?

    nie wie. Dopuszczam myśl,że u niego nic się nie stało i nie zauważył.

  • 34. Data: 2015-03-22 11:23:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.03.2015 o 10:25, Czesław Wiśniak pisze:

    > Kieruj sie tym co jest napisane w pierwszem poscie:
    > "W drugim nie ma śladu aby doszło do kolizji" - tego sie trzymajmy.

    Załóżmy że to prawda, ale biegły powinien to potwierdzić i zbadać czy
    istniała taka możliwość.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 35. Data: 2015-03-22 11:26:24
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 10:36, Liwiusz pisze:

    > IMO jak najbardziej tak.

    Zależy co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej możliwości,
    aby po kolizji dwóch ciał stałych nie pozostały żadne ślady. Mogą to być
    dla przykładu mikroślady. Szukanie ich to inna kwestia.

  • 36. Data: 2015-03-22 11:36:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-22 o 10:21, Gof pisze:

    > Dlatego warto jeździć z rejestratorem, chociaż po fakcie to do dupy
    > rada...

    Czas zapisu w pętli rejestratorów wynosi np. 2h. Jak po miesiącu
    chciałbyś wydobyć zapis tamtej sytuacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2015-03-22 11:44:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-22 o 11:26, grzech pisze:

    > Zależy co zakwalifikujemy jako uszkodzenia. Nie ma fizycznej możliwości,
    > aby po kolizji dwóch ciał stałych nie pozostały żadne ślady. Mogą to być
    > dla przykładu mikroślady. Szukanie ich to inna kwestia.

    No cóż, mylisz się. Na przykład piłka strąciła wazon - chcesz szukać
    uszkodzeń na piłce?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2015-03-22 12:29:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2015 18:47:36 +0100, Mruk napisał(a):
> [...]

    > jechał w stronę tego pojazdu (z rozbitym lusterkiem) i doprowadził do
    > zbicia, a następnie uciekł z miejsca zdarzenia (bo nie zauważył zepsucia)

    Po ktorejs Drogowce ... obaj jechali ? Droga byla waska ? Linia na
    srodku byla ?
    Jak obaj jechali, to obaj winni, widzac ze nie ma miejsca na
    bezpieczne miniecie nalezalo sie zatrzymac i poczekac.

    > Auto z 5 świadkami oczywiście stało bo widząc wąską drogę się zatrzymało
    > (czego nie potwierdza kierowca z całym lusterkiem, któy twierdzi, że nie
    > doszło do kontaktu)

    No to moze i tak bylo ?

    J.

  • 39. Data: 2015-03-22 12:35:47
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2015-03-22 o 11:44, Liwiusz pisze:

    > No cóż, mylisz się. Na przykład piłka strąciła wazon - chcesz szukać
    > uszkodzeń na piłce?

    Widzę, ze nie masz na ten temat zielonego pojęcia i pieprzysz bzdury.
    Przy uderzeniu piłki w wazon też pozostaną ślady. Ślady tym bardziej
    powstaną przy zderzeniu dwóch ciał stałych i dosyć twardych.

  • 40. Data: 2015-03-22 13:02:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.03.2015 o 11:36, Marek pisze:

    > Czas zapisu w pętli rejestratorów wynosi np. 2h. Jak po miesiącu
    > chciałbyś wydobyć zapis tamtej sytuacji?

    Dane można kopiować.

    Swoją drogą jeśli sędzia ma rozum w głowie to powinien zadziałać
    argument, że nie miał powodu by uciekać z miejsca tak trywialnego
    zdarzenia jeśli miałoby miejsce. Po to ma OC żeby się takimi duperelami
    nie przejmować a jak lusterko tak gówniane że od delikatnego puknięcia
    nie pozostawiającego śladu na drugim pojeździe odpada, to jeszcze
    prościej byłoby je od ręki zrekompensować