  • 1. Data: 2015-03-21 18:47:36
    Temat: [cross]kolizja - zbite lusterko
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    Dwa samochody jadą wąską droga. Zbliżają się do siebie. Gdy są na swojej
    wysokości w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma śladu aby
    doszło do kolizji.

    1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym
    pojeździe ?

    2. Jak Wasze doświadczenie? (współwina? wina którego ?) - niestety w
    jednym było 5 osób (uszkodzone lusterko) a w drugim tylko kierowca. Mamy
    zatem 5 świadków twierdzących że kierownik konkurencyjnego auta akurat
    jechał w stronę tego pojazdu (z rozbitym lusterkiem) i doprowadził do
    zbicia, a następnie uciekł z miejsca zdarzenia (bo nie zauważył zepsucia).

    Auto z 5 świadkami oczywiście stało bo widząc wąską drogę się zatrzymało
    (czego nie potwierdza kierowca z całym lusterkiem, któy twierdzi, że nie
    doszło do kontaktu)

    Jakieś pomysły na obronę ?

  • 2. Data: 2015-03-21 19:01:27
    Temat: Re: [cross]kolizja - zbite lusterko
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2015 18:47:36 +0100, Mruk napisał(a):

    > Dwa samochody jadą wąską droga. Zbliżają się do siebie. Gdy są na swojej
    > wysokości w jednym z pojazdów odpada lusterko. W drugim nie ma śladu aby
    > doszło do kolizji.
    Jadą naprzeciw siebie czy w jednym kierunku?

    > 1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym
    > pojeździe ?
    IMO nie.

    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 3. Data: 2015-03-21 19:03:38
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    >
    > Auto z 5 świadkami oczywiście stało bo widząc wąską drogę się zatrzymało
    > (czego nie potwierdza kierowca z całym lusterkiem, któy twierdzi, że nie

    A są jakiekolowiek ślady od uderzenia na tym niezbitym lusterku ?

  • 4. Data: 2015-03-21 19:10:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-03-15 o 18:47, Mruk pisze:

    > 1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym
    > pojeździe ?

    Zależy czym w to lusterko trafił. Ale co do zasady jest to możliwe.

> [...]
    >
    > Auto z 5 świadkami oczywiście stało bo widząc wąską drogę się zatrzymało
    > (czego nie potwierdza kierowca z całym lusterkiem, któy twierdzi, że nie

    Skoro kierowca samochodu, w którym jest lusterko zdarzenia nie zauważył,
    to skąd wie, ze faktycznie nie doszło do kolizji i nie strącił tego
    lusterka?

  • 5. Data: 2015-03-21 19:11:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jadą naprzeciw siebie czy w jednym kierunku?

    Jak sobie wyobrażasz powyższe zdarzenie w wypadku jadących w jednym
    kierunku pojazdów?

  • 6. Data: 2015-03-21 19:11:57
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A są jakiekolowiek ślady od uderzenia na tym niezbitym lusterku ?

    Sorry bo niezatrybiłem. Jeśli nie było żadnego kontaktu według kierowcy z
    nieuszkodzonym lusterkiem (wszak nie ma śladu) to w czym problem ? Na
    drzewo z chołotą.

  • 7. Data: 2015-03-21 19:21:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-03-15 o 19:11, Czesław Wiśniak pisze:

    > Sorry bo niezatrybiłem. Jeśli nie było żadnego kontaktu według kierowcy
    > z nieuszkodzonym lusterkiem (wszak nie ma śladu) to w czym problem ? Na
    > drzewo z chołotą.

    Brak śladu na lusterku niekoniecznie musi oznacza, to,ze nie doszło do
    kontaktu. Sądzę, ze kontakt był przy minimalnej prędkości.

  • 8. Data: 2015-03-21 19:54:02
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Brak śladu na lusterku niekoniecznie musi oznacza, to,ze nie doszło do
    > kontaktu. Sądzę, ze kontakt był przy minimalnej prędkości.

    Oczywiscie, ze nie oznacza. Chodzi o to, ze strona pokrzywdzona twierdzi
    jedno a druga co innego. Tylko, ze ta pierwsza nie ma zadnych dowodów bo nie
    ma sladów na lusterku, ktore rzekomo uderzylo w te drugie i tyle. Nie widze
    tu zadnego problemu.

  • 9. Data: 2015-03-21 19:55:54
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-03-21 o 18:47, Mruk pisze:

> [...]
    > doszło do kolizji.
    >
    > 1. Czy fizycznie jest możliwe aby uszkodzenia były tylko w jednym
    Możliwe - zależy od konstrukcji, niezbędnej siły do złożenia, czynnika
    losowego...

> [...]
    > jechał w stronę tego pojazdu (z rozbitym lusterkiem) i doprowadził do
    > zbicia, a następnie uciekł z miejsca zdarzenia (bo nie zauważył zepsucia).
    Troszkę inna sytuacja - łeb omijał korek na podwójnej ciągłej i wrąbał
    się na mój pas (jadąc z przeciwka)...
    straty: u mnie lusterko się złożyło :)
    u niego - rozsiało w częściach po okolicy.
    próbował wmówić Mi winę - bo nie ustąpiłem Jaśniechamowi jadąc znacznie
    mniej prestiżowym samochodem o znikomej wartości, ale gdy zacząłem robić
    zdjęcia (komórką) odpuścił i odjechał.

  • 10. Data: 2015-03-21 20:05:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2015 19:11:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak sobie wyobrażasz powyższe zdarzenie w wypadku jadących w jednym
    > kierunku pojazdów?

    Mam niezłą wyobraźnię ale sądzę że i tobie by się udało przy niewielkim
    wysiłku :)