  • 101. Data: 2015-03-25 19:25:04
    Temat: Re: [cross]kolizja - zbite lusterko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Mar 2015, re wrote:

    > Ale teraz była zdaje się mowa a kategoriach czy naprawdę (zobacz początek
    > cytatu) jest możliwe by komuś odpadło lusterko a drugie było nietknięte

    Moja culpa.
    Acz "w temacie" w tej wersji wydaje mi się niewiarygodne niezauważenie
    zderzenia lusterek.

    > Bo mogli się nie zetknąć lusterkami. Jakby ktoś
    > chciał lusterkami to mogłoby się okazać, że nie umie.

    Hm... powiadasz, że domniemany sprawca mógł stuknąć w lusterko
    np. słupkiem? W sumie możliwe (jeśli nie są na tej samej wysokości).

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2015-03-25 19:29:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2015, Marcin N wrote:

    > Bez jaj.
    > Wgnieciona tablica uszkodziła pół drugiego samochodu? W bajki wierzysz?
    > Chyba, że ta tablica w czasie zderzenia wisiała na betonowej ścianie.

    Napisał że stalowej (zderzak).
    AFAIR w którymś kraju skandynawskim wymogiem homologacyjnym było
    (nie wiem czy nadal obowiązuje), aby do jakiejś niewielkiej prędkości
    (nie pamiętam czy 5 czy 15km/h, prędzej to pierwsze) zderzak łapał
    całość "uderzenia" (bez śladów na reszcie auta).
    Może to była taka wersja ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 103. Data: 2015-03-26 09:21:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-25 o 19:29, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Napisał że stalowej (zderzak).

    Stalowy zderzak to raczej w wagonie kolejowym.

> [...]
    > (nie pamiętam czy 5 czy 15km/h, prędzej to pierwsze) zderzak łapał
    > całość "uderzenia" (bez śladów na reszcie auta).

    Ta wersja ma przyjąć na siebie uderzenia do 5 km/h i zamortyzować je
    tak, żeby nie było żadnych uszkodzeń. Także na zderzaku. Zderzak ma się
    odkształcić a potem wrócić do pierwotnego kształtu.

    --
    MN

  • 104. Data: 2015-03-26 21:41:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-23 o 15:40, Gof pisze:

    > Z pliku, który skopiowałem lub zabezpieczyłem po zdarzeniu.

    Przypomnę, że twórca wątku nie był świadom zdarzenia - dowiedział się o
    nim po miesiącu. Nie miałby więc pretekstu do tego by zabezpieczyć
    nagranie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 105. Data: 2015-03-27 01:59:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Przypomnę, że twórca wątku nie był świadom zdarzenia - dowiedział się o
    > nim po miesiącu. Nie miałby więc pretekstu do tego by zabezpieczyć
    > nagranie.

    To jak Ci wszyscy świadkowie jednocześnie zapamiętali jego numery? W
    najlepszym razie tylko Ci z tylnego siedzenia mieli szansę szybko się
    odwrócić i zapamiętać rejestrację. Czy świadkowie znają markę i kolor
    samochodu sprawcy?
    Czy twórca wątku w ogóle kojarzy, że miesiąc temu jechał tą drogą?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 106. Data: 2015-03-27 10:37:15
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2015-03-25 o 16:36, Marcin N pisze:
    > Bez jaj.
    > Wgnieciona tablica uszkodziła pół drugiego samochodu? W bajki wierzysz?
    > Chyba, że ta tablica w czasie zderzenia wisiała na betonowej ścianie.

    Byłem świadkiem takiej stłuczki.
    Jeden samochód skasowany prawie po szybę kierowcy*, a w drugim wysypało
    się błoto zza zderzaka :) Oba samochody osobowe.

    *kosztorys naprawy sięgnął 25-30% wartości nowego auta

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2015-03-31 19:46:00
    Temat: Re: kolizja - zbite lusterko - podsumowanie
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Kiedyś w PL ktos mi rozwalił lusterko w Poldolocie, gdy mnie wyprzedzał, nie
    odleciało, ale coś tam pękło (oj dawno).
    Kiedyś w CZ w nocy jadący z naprzeciwka nieco zjechał na nasz pas i rozwalił
    nam lusterko w Focusie (pękł wkład i nieco obudowa, nie odleciało).

    -----

  • 108. Data: 2015-04-13 22:15:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik grzech g...@g...pl ...

    > Tylko, ze
    > nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tego robił.

    No własnie...