  • 1. Data: 2015-03-16 11:41:41
    Temat: eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Trafiłem coś okazyjnie na niemieckim eBay, to było 'zaproponuj ofertę',
    zaproponowałem, przeszła :-)
    Powiedzmy 179 zamiast 249 'kup teraz', no i do Polski wysyłają za drobne 21
    euro.
    A, i zapłaciłem pp.
    No i fajnie, tyle że sklep się wykręca (jak już zapłaciłem) 'po tej cenie to
    już nie mają'.
    Wnioskowali w systemie eBay o zgodę nabywcy na dowołanie transakcji,
    odrzuciłem.
    Wolałbym towar niż zwrot (przez pp).
    Ciekawi mnie, czy ktoś uruchamiał podobną procedurę 'zmuszenia' sprzedawcy
    (duży sklep, ma tego towaru pełno) do dostawy?
    Powództwo złożyłbym w Polsce ;-)
    Nie pamiętam, czy ofertę składałem przez .pl przez .de czy przez .com, kraj
    rejestracji nabywcy to pl.
    70 euro piechotą nie chodzi, no ale czas to też pieniądz.

  • 2. Data: 2015-03-16 16:45:32
    Temat: Re: eBay - wiazaca sprzedawce oferta nabywcy ?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
> [...]
    > kraj rejestracji nabywcy to pl.
    > 70 euro piechotą nie chodzi, no ale czas to też pieniądz.

    Rozumiem że aukcja się już zakończyła i wylicytowałeś towar po niższej cenie
    niż "Kup teraz" a sklep teraz nie chce wysłać towaru. Jeśli w opisie aukcji
    nie pisze że sprzedający nie wysyła towaru po cenie niższej niż jakaś tam
    kwota to wtedy sprzedający zmuszony jest regulaminem serwisu aukcyjnego do
    wysyłki. To tak jak by ktoś wylicytował coś an Allegro i cena by mu nie
    odpowiadała i nie chciał sfinalizować transakcji. Można by skontaktować się
    z Ebay że sprzedający nie chce wysłać towaru mimo wygranej i zapłaconej
    aukcji.

  • 3. Data: 2015-03-16 16:50:13
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > kraj rejestracji nabywcy to pl.
    > 70 euro piechotą nie chodzi, no ale czas to też pieniądz.

    Dodam jeszcze że możeesz też otworzyć 45 dni po zapłacie spór na Paypal że
    nie otzymałeś towaru.

  • 4. Data: 2015-03-16 17:05:12
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    >
    > Dodam jeszcze że możeesz też otworzyć 45 dni po zapłacie spór na Paypal że
    > nie otzymałeś towaru.

    miało być do 45 dni. Po tym okresie już nic się nie da zrobić

  • 5. Data: 2015-03-16 17:29:08
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Mogę, ale PP po prostu zwróci mi zapłaconą kwotę, a ja wolałbym towar.
    Jak eBay może "zmusić" sprzedawcę do wysyłki towaru?
    Tylko honor sprzedawcy (i jeden negatyw, na który odpowiedzą negatywem dla
    kupującego), jak widać niemiecki honor przestaje już być niemiecki
    (większość ichnich internetowych handlarzy ma tureckie, jugosłowiańskie czy
    podobne imiona i nazwiska).
    Sprawa w sądzie, wygram za trzy lata, po których ten sprzęt (monitor) nie
    będzie wart połowy ceny.
    Dla zasady bym złożył powództwo, w polskim sądzie, tylko jakiś wzór
    potrzebuję (były podobne precedensy na aledrogo).
    Jest jakaś infolinia polskiego eBay, może by pomogli radą (no dobra, też się
    uśmiałem ;)) ?

    -----

  • 6. Data: 2015-03-16 17:47:51
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > potrzebuję (były podobne precedensy na aledrogo).
    > Jest jakaś infolinia polskiego eBay, może by pomogli radą (no dobra, też

    Jeśli nie jest blisko do tych 45 dni to najpierw złóż skargę na Ebay że
    sprzedający nie chce wysłać towaru mimo zaplaty. Wtedy prawdopodobnie Ebay
    postraszy sprzedającego itd.

    Z tego co wiem to do 20 dni od otworzenia sporu można żądać zwrotu kasy.

    Na dodatek wygrana aukcja jest wiążąca i sprzedający jest zobowiązany przez
    regulamin Ebay wysłać towar
    Przesyłka powinna być rejestrowana by sprzedający nie powiedział że wysłał
    towar i potem przesyłka zaginęła na poczcie.

  • 7. Data: 2015-03-18 19:38:40
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Ale wiesz, że miejscem zawarcia transakcji jest siedziba przedsiębiorcy, więc polski
    sąd odrzuci pozew?

  • 8. Data: 2015-03-20 18:44:48
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Skoro nabywca jest konsumentem, to ma prawo toczyć sprawę przed sądem
    właściwym (wygodnym) dla konsumenta - tak przynajmniej przy transakcjach
    krajowych.

    -----

  • 9. Data: 2015-03-30 13:03:57
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Gdy próbuję przez stronę eBay, w efekcie ciągle wyskakuje mi ich stronka z
    komunikatem:

    Home ?My eBay ?Oops, we had a technical hiccup
    Oops, we had a technical hiccup
    Please try again later or contact us for help.

    Wq... jące :-((

    -----

  • 10. Data: 2015-03-30 15:03:22
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Home ?My eBay ?Oops, we had a technical hiccup
    > Oops, we had a technical hiccup
    > Please try again later or contact us for help.

    Z jakiej strony próbujesz? Jesli się nie da z polskiego to spróbuj z
    angielskiego lub niemieckiego eBay.
    Znalazłem numer do niemieckiego +49-33203-851134

    Jednak wcześniej powinieneś ze strony ebay.de uzyskać specjalny kod
    weryfikujący twoją tożsamość.
    www.ebay.de > Hilfe > Kontaktieren Sie uns (na niebieskim tle) > Kaufen>
    Probleme beim Kauf lösen> Gekauften Artikel nicht erhalten

    Otworzy się zakładka z informacją by otworzyć spór i jeśli po 10 dnach
    sprzedający nie będzie chciał współpracować zadzawonić wtedy do eBay.

    Można też zaraz zadzwonić do eBay pod Kontaktmöglichkeiten>Rufen Sie uns an

    Do tego potrzebny jest 7 cyfrowy PIN który się wyświetlil pod numerem
    telefonu zaczynającym się na 0800
    Ten numer nie jest dostępny z Polski lecz ten na dole który podałem. Jeśli
    będą problemy z komunikacją można też poprosić konsultanta mówiącego po
    angielsku.

    Niestety strona angielska nie posiada numeru dostępnego z Polski.