  • 21. Data: 2020-03-04 09:11:34
    Temat: Re: covid-19
    Od: m...@g...com

    https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=265

    https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/polskie-wladze-pr
    zygotowuja-ustawe-koronawirusowa-ktora-przypomina-de
    kret-o-stanie

  • 22. Data: 2020-03-04 09:20:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 09:03, r...@o...pl pisze:

    > A kogo abdykacja, czy nieabdykacja będzie wówczas interesowała?

    Samą władzę i obywateli pod jej butem. Apokaliptyczne czasy się już
    zdarzały. To nie pierwsza pandemia na świecie. Byływ wojny, były
    pandemie, były klęski ekologiczne. Władza zawsze miała się wtedy nieżle
    w stosunku do plebsu.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2020-03-04 12:59:07
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 4 marca 2020 09:20:59 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > zdarzały. To nie pierwsza pandemia na świecie. Byływ wojny, były
    > pandemie, były klęski ekologiczne. Władza zawsze miała się wtedy nieżle

    Z "zawsze" można polemizować. "Władza" występuje też u zwierząt i jest wymysłem
    biologicznym, ale w przypadku gatunku homo sapiens władza poszła dalej w stronę
    większej organizacji, a to już ochrzczono mianem "cywilizacji" - a cywilizacje
    homo sapiens pojawiały się i upadały...

    W cywilizacji globalnej, kiedy miliony osobników dziennie przewalają się między
    kontynentami, a miliardy między krajami, nie było jeszcze globalnej pandemii -
    koronawirus przy wirusie Ebola jest jak mrówka przy czołgu. Gdyby coś na
    poziomie wirusa Ebola (z podobnym poziomem śmiertelności) zyskało możliwość
    takiego rozprzestrzeniania się po świecie jak "zwykła grypa", to należałoby
    chyba ogłosić "stan wojenny" na całym globie, łącznie z prawem do odstrzału bez
    ostrzeżenia każdego, kto wyściubi choćby czubek nosa zza drzwi - pytanie tylko,
    kto i jak długo by to wytrzymał...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 24. Data: 2020-03-04 13:47:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 12:59, r...@o...pl pisze:

    > Z "zawsze" można polemizować.

    No z grubsza zwasze.

> [...]
    > większej organizacji, a to już ochrzczono mianem "cywilizacji" - a cywilizacje

    I na ogół przeciętny obywatel upadającej cywilizacji wychodził na tym
    gorzej niż przedstawiciel jej władzy.

> [...]
    > ostrzeżenia każdego, kto wyściubi choćby czubek nosa zza drzwi - pytanie tylko,

    Dalej twierdzę, że w obliczu nawet takiej zarazy władza by po prostu nie
    abdykowała;)

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-03-16 08:28:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-02-28, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Czy w Polskim prawie są instrumenty prawne umożliwiające skuteczną
    > egzekucję kwarantanny, penalizacje za jej nieprzestrzeganie, takoż
    > narażanie innych na zarażenie, nie udzielenie informacji z kim zarażony
    > się kontaktował etc. etc.?

    https://www.rp.pl/Koronawirus-2019-nCoV/303159956-Kl
    opoty-za-przerwanie-kwarantanny-Grozi-nawet-8-lat.ht
    ml

    "Są pierwsze śledztwa wobec osób, które złamały sanitarne zakazy i
    narażenie innych na niebezpieczeństwo. Dwie takie sprawy toczą się w
    Warszawie. Grozi za to 8 lat - ustaliła "Rzeczpospolita"."

    --
    Marcin