  • 1. Data: 2020-02-28 07:52:55
    Temat: Parking pod marketem
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy jeśli na tablicy informacyjnej z automatem na bilety
    jest mniej więcej taka formułka:
    Parking dla klientów LIDL płatny w godzinach otwarcia sklepu.
    Podano też warunki opłat, że pierwsze 1,5 godz jest bezpłatne
    a potem ileś tam - w pierwszych punktach regulaminu było jedynie o
    wystawieniu biletu w aucie - natomiast o konieczności posiadania
    paragonu z datą zbliżoną do parkowania niczego nie znalazłem w
    pierwszych kilku punktach. Całego regulaminu nie miałem czasu czytać -
    może jest coś dalej. Nie wiem wprawdzie jak egzekwują opłaty, bo nie ma
    szlabanu i swobodnie można by opuścić parking bez opłaty, ale interesuje
    mnie czy na takim parkingu można zaparkować w nocy kiedy sklep jest
    zamknięty? I czy bycie klientem obowiązuje w czasie teraźniejszym, tzn
    parkuję i kupuję czy można kupić coś a parkować (ponownie pobierając
    odpowiedni bilet i uiszczając stosowną opłatę) dwa dni później?

  • 2. Data: 2020-02-28 13:17:51
    Temat: Re: Parking pod marketem
    Od: n...@o...pl

    cef <c...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > parkuję i kupuję czy można kupić coś a parkować (ponownie pobierając
    > odpowiedni bilet i uiszczając stosowną opłatę) dwa dni później?

    taki straszak
    zrobi się parking zatłoczony to będą egzekwować

  • 3. Data: 2020-02-28 13:37:44
    Od: p...@g...com

    https://bezprawnik.pl/parking-pod-biedronka-pod-lupa
    -uokik/

    juz egzekwuja i jak widac niezle przeginaja

  • 4. Data: 2020-02-28 15:25:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, February 28, 2020 at 1:37:46 PM UTC+1, p...@g...com wrote:
    > https://bezprawnik.pl/parking-pod-biedronka-pod-lupa
    -uokik/

    > juz egzekwuja i jak widac niezle przeginaja

    Wyglada, ze przegina firma zarzadzajaca, pewnie umowa daje in czesc(calosc?) kasy z
    tych oplat. Natomiast trudno sie dziwic, ze majac prywatny parking dla klientow chca
    miec wolne miejsca... U nas w Krk sporo takich, w newralgicznych miejscach, gdzie
    byly traktowane przez cwaniakow jako bezplatne P+R, np. Lidl na skrzyzowaniu Brozka z
    Zakopianska, parking banku PKO SA przy Kapelance. U mnie spoldzielnia od kwietnia na
    calym osiedlu uruchamia szlabany przy wjazdach na tereny spoldzielniane, bo powstala
    strefa platnego parkowania (gminne drogi z parkomatami) i zapchalo sie wszystko
    miedzy blokami... zakaz wjazdu (nie dotyczy mieszk. z identyfikatorem) nie pomaga,
    straz m. nie ma czasu co chwile przyjezdzac i blokad zakladac/wystawiac mandatow...

  • 5. Data: 2020-02-28 16:08:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-28 o 13:17, n...@o...pl pisze:

    > taki straszak
    > zrobi się parking zatłoczony to będą egzekwować

    Ja pytałem czy trzeba być klientem równolegle z parkowaniem.
    Inaczej czy jak kupię bułkę w tym Lidlu a tydzień później zaparkuję tam,
    pobiorę bilet i go wystawię, ale do sklepu nawet nie zajrzę, tylko pójdę
    załatwiać swoje sprawy w pobliżu, to będzie OK czy nie.

    Na razie jest precedens kasowania na ok 100zł tych, którzy
    zapomnieli pograć i wystawić bilet. Ale te parkingi wyglądają na takie,
    gdzie
    zarządzający w ogóle nie jest zainteresowany pobieraniem opłat za
    parkowanie a jedynie
    za niewystawienie biletu, bo jak wstawię tam auto rano i wystawię bilet,
    to ktoś będzie biegał za mną i sprawdzał czy zapłaciłem przed wyjazdem w
    kasie? Bo wyjechać można nawet nie zaglądając do kasy.

  • 6. Data: 2020-02-28 16:45:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lutego 2020 16:09:38 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > to ktoś będzie biegał za mną i sprawdzał czy zapłaciłem przed wyjazdem w
    > kasie? Bo wyjechać można nawet nie zaglądając do kasy.

    Nikt nie będzie biegał. Jak na innych płatnych parkingach zrobią fotkę auta i biletu
    za szybą. Na bilecie masz godzinę do której obowiązuje darmowe parkowanie.
    Z 2 tygodnie temu za wycieraczka własnie znalazłem paragonik na 95zł. Parking przy
    netto, zarządzany przez Apcoa

    Jak chcesz parkować dłużej to opłacasz w parkometrze do której tam chcesz, drukujesz
    bilet i wystawiasz za szybę

  • 7. Data: 2020-02-28 18:55:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-28 o 16:45, Kris pisze:

> [...]
    netto, zarządzany przez Apcoa

    > Jak chcesz parkować dłużej to opłacasz w parkometrze do której tam chcesz,

    A to akurat nie wiem co jest w tym regulaminie. Czy jest tak jak w
    parkomatach
    czy tak jak ja zrozumiałem, że do 1,5 jest bezpłatnie a potem po prostu
    dopłacam.

  • 8. Data: 2020-02-28 19:29:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak ustalają dane osobowe parkującego kierowcy (a po drodze dane właściciela
    pojazdu)?

    -----

  • 9. Data: 2020-02-28 21:13:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-28 o 19:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jak ustalają dane osobowe parkującego kierowcy (a po drodze dane
    > właściciela pojazdu)?

    Przeczytałem dzisiaj dokładniej regulamin.
    Koszty ustalenia właściciela pokrywa "najemca"
    jak zaparkował to zaakceptował regulamin,
    ale większość będzie się bronić, że nawet nie wiedzieli
    ze jest płatne i tyle.

  • 10. Data: 2020-02-28 21:20:40
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    netto, zarządzany przez Apcoa

    > Jak chcesz parkować dłużej to opłacasz w parkometrze do której tam chcesz,

    Na tym parkingu gdzie wczoraj stawałem jest dokładnie taki parkomat jak
    piszesz.
    Wybiło mi godzinę do kiedy mam opłacone (czyli 0zł za te 90min) a jak
    się chce stać dłużej, to jak w normalnym parkomacie trzeba wrzucić parę
    złotych.
    Mylący jest tylko wielki komunikat, żeby przycisnąc zielony przycisk
    w celu otrzymania darmowego biletu.
    I w pierwszym ruchu zasugerowałem się, że parking jest sklepowy
    a nie ogólny płatny.
    Brak też znaków, że parking jest płatny - jedynie liczne tablice,
    ze za brak ważnego biletu opłata 100zł.