  • 61. Data: 2009-08-23 22:26:43
    Temat: Re: co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
    Od: stefandora <s...@o...eu>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ale przecież to jest wydumana teoria.
    > Po co ktoś będzie miał fatygować policje żeby gość dostał 500zł mandatu
    > z czego np. 100zł będzie dla tego który to wykrył?
    > Dogadają się na miejscu jak człowiek z człowiekiem i pójdzie 200zł z
    > ręki do reki.
    > Tyle będzie z tej całej praworządności.
    > Nawet że nie jestem przekonany czy takie postępowanie łamie prawo (może
    > tam za wyjątkiem jakiegoś skarbowego).

    Hesos, to jakaś paranoja! Ty zaczynasz już wyliczać kto ile może
    dostać?! Dlatego tak wszystko w Polsce funkcjonuje - bo każdy kalkuluje
    co *jemu* się opłaca bez uwzględnienia innych. Bo przecież to Kowalski
    jest "king of the hill" (królem pagórka).

    --
    Dorota,
    Szprota.

  • 62. Data: 2009-08-23 22:53:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    stefandora pisze:

    > Hesos, to jakaś paranoja! Ty zaczynasz już wyliczać kto ile może
    > dostać?!

    To się nazywa przewidywanie.
    Przed wprowadzeniem "nowego i genialnego" pomysłu należy się zastanowić
    co on spowoduje.

    Wiele jest "zbożnych" pomysłów, które lekkomyślnie wprowadzone w życie
    powodują skutek odwrotny od zamierzonego.

    Bo teoria super - a okaże się że ludzie jak ginęli na drogach tak giną
    nadal, do tego doszło tylko trochę rękoczynów i wypadków drogowych
    spowodowanych walczącymi ze sobą filmowcami o to kto pierwszy zgłosi się
    na policję w sytuacji kiedy dwóch sfilmowało jedno wykroczenie.

    > Dlatego tak wszystko w Polsce funkcjonuje - bo każdy kalkuluje
    > co *jemu* się opłaca bez uwzględnienia innych.

    Przez prawie 50 lat obowiązywał odwrotny system kalkulacji i jakoś się
    nie sprawdzało.

  • 63. Data: 2009-08-23 22:59:58
    Od: stefandora <s...@o...eu>

    Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > spowodowanych walczącymi ze sobą filmowcami o to kto pierwszy zgłosi się
    > na policję w sytuacji kiedy dwóch sfilmowało jedno wykroczenie.

    To, co piszesz, jest niesamowite. Tak niesamowite, że aż żal nie
    przeprowadzić takiego eksperymentu społecznego na wielką skalę.

    > Przez prawie 50 lat obowiązywał odwrotny system kalkulacji i jakoś się
    > nie sprawdzało.

    Są kraje, w których ten system kalkulacji nigdy nie obowiązywał.

    --
    Dorota,
    Szprota.

  • 64. Data: 2009-08-23 23:13:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    stefandora pisze:

    > To, co piszesz, jest niesamowite. Tak niesamowite, że aż żal nie
    > przeprowadzić takiego eksperymentu społecznego na wielką skalę.

    No i właśnie dlatego takich zabaw się nie robi - bo społeczeństwo to nie
    zabawka.

    Jak Zimbardo zrobił eksperyment, wziął normalnych i wydawałoby się że
    zrównoważonych studentów, podzielił na grupy udające więźniów i
    strażników, a po chwili trzeba było eksperyment przerwać, bo były obawy
    że "strażnicy" zakatują "więźniów".

    Wprowadzisz takie "mądre" prawo w ramach eksperymentu i się okaże że
    ludzie się zaczną zabijać.

  • 65. Data: 2009-08-23 23:17:58
    Od: stefandora <s...@o...eu>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > że "strażnicy" zakatują "więźniów".
    >
    > Wprowadzisz takie "mądre" prawo w ramach eksperymentu i się okaże że

    Uważam, że dramatyzujesz i podajesz nieadekwatne przykłady, na wyrost.
    Poza tym, (dla mnie) najwyższy czas już spać - dobranoc.

    --
    Dorota,
    Szprota.

  • 66. Data: 2009-08-24 00:41:40
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > telefoniczne, zlikwidować przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe,
    > przystanki autobusowe, przejazdy kolejowe (kolej upada wiec tory można
    > rozebrać i oddać na złom - budżet zarobi miliony).
    >
    > A najważniejsze - do każdej miejscowości, każdego podwórka, domu,
    > posesji, budy, szopy, wychodka, super i hiper marketu, psiej budy,
    > itp, doprowadzić 6-pasmową, oświetloną 24h/dobę autostradę, przy czym
    > na każdy 1km autostrady musi przypadać 12 pługów i 24 piaskarki gotowe
    > do pracy w ciągu dwudziestu sekund o każdej porze dnia i roku.

    Nie, wtedy nic nie będzie.
    :>

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 67. Data: 2009-08-24 00:48:07
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Rem pisze:
    > Remek wymodził:

    > W krajach o wyżej rozwiniętej cywilizacji niż Polska ludzie robią coś w
    > tym rodzaju i to za darmo.
    > Gdy w Holandii postawisz krzywo samochód pod domem że na jakąś tam linię
    > wejdzie to siąsiad dzwoni po policję. Nie zwraca tobie uwagi (jak np. w
    > Niemczech) tylko od razu dzwoni.

    I tak może być! W Szwajcarii tak jest. Ale pomysł z nagrodami to
    idiotyzm wysokich lotów.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 68. Data: 2009-08-24 05:20:30
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 23 Sie, 23:06, stefandora <s...@o...eu> wrote:

    > Zła diagnoza.

    Mentalność furmana i logika Kalego podlegają dziedziczeniu i są u nas
    powszechnie kultywowane.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 69. Data: 2009-08-24 06:49:09
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "stefandora"

    Mniemam, że http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2574878

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 70. Data: 2009-08-24 06:54:39
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    R.M. pisze:

    > to Ty staniesz, jak bedzie jechal rowerem i stuknie cie jakis wariat,
    > jadacy 150km/h, staniesz przed lustrem i powiesz, "R.M. mial racje, to
    > ja bylem debilem" ...

    nie jeżdzij rowerem po autostradzie.....
    M.