  • 1. Data: 2009-08-22 19:51:22
    Temat: trzydzieści milionów zł
    Od: "stewardessa" <s...@o...pl>

    Witajcie

    mam w ręku pismo, dotyczące działu spadku, zobowiązujące pozostałego
    spadkobiercę do spłacenia na rzecz mojej mamy (spadkobierczyni) 31 milionów
    złotych.
    Jak prawo interpretuje takie zobowiązanie?

    Pismo pochodzi z z 91 r. i jest opatrzone w świeżutką klauzulę wykonalności
    "[...]uprawnia do egzekucji".

  • 2. Data: 2009-08-22 19:57:15
    Temat: Re: trzydzieści milionów zł
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "stewardessa" <s...@o...pl>

    > Jak prawo interpretuje takie zobowiązanie?

    Znaczy myślisz, że uda ci się wyciągnąć od kogoś 31 milionów?

    > Pismo pochodzi z z 91 r. i jest opatrzone w świeżutką klauzulę
    > wykonalności "[...]uprawnia do egzekucji".

    Dłużnik powie, że się przedawniło i nawet tych 3 100 zł nie zobaczysz.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2009-08-22 19:59:38
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Sie, 21:51, "stewardessa" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jak prawo interpretuje takie zobowiązanie?
    >
    > Pismo pochodzi z z 91 r. i jest opatrzone w świeżutką klauzulę wykonalności

    Skoro masz klauzulę wykonalności to cię już teraz nie interesują
    zasadniczo merytoryczne podstawy wydania wyroku. Idziesz do komornika
    i egzekwujesz te 3100 zł.

  • 4. Data: 2009-08-22 20:05:10
    Od: "stewardessa" <s...@o...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro masz klauzulę wykonalności to cię już teraz nie interesują
    > zasadniczo merytoryczne podstawy wydania wyroku. Idziesz do
    > komornika i egzekwujesz te 3100 zł.

    3 100 ?

  • 5. Data: 2009-08-22 20:06:18
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Sie, 22:05, "stewardessa" <s...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 3 100 ?

    No 31 milionów w walucie którą mieliśmy wtedy to 3100 w walucie którą
    mamy teraz, nie?

  • 6. Data: 2009-08-22 20:08:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    stewardessa pisze:
    > Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 3 100 ?

    Ile masz lat?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-08-22 20:50:25
    Od: "stewardessa" <s...@o...pl>

> [...]

    jest taka zależność? Klauzula wyklucza dochodzenie podstawy decyzji
    (przeliczenie majątku na kwotę etc..)?

  • 8. Data: 2009-08-22 21:02:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "stewardessa" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jest taka zależność? Klauzula wyklucza dochodzenie podstawy decyzji
    > (przeliczenie majątku na kwotę etc..)?

    Nikt nei bedzie zadnego majatku przeliczal. Po prostu dostaniecie 31.000.000
    starych zlotych, czyli 3.100 nowych.
    Zadne przeliczanie majatku na kwote miejsca miec nie bedzie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-08-22 21:11:02
    Od: "stewardessa" <s...@o...pl>

    > Nikt nei bedzie zadnego majatku przeliczal. Po prostu dostaniecie
    > 31.000.000 starych zlotych, czyli 3.100 nowych.
    > Zadne przeliczanie majatku na kwote miejsca miec nie bedzie.

    jeżeli zapis nie precyzuje terminu spłaty, czy naliczenie odsetek wchodzi w
    rachubę?

  • 10. Data: 2009-08-22 21:11:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "stewardessa" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jest taka zależność? Klauzula wyklucza dochodzenie podstawy decyzji
    > (przeliczenie majątku na kwotę etc..)?

    Poczytaj tu:
    http://tnij.org/denom

    Art 4