  • 1. Data: 2003-01-02 15:12:19
    Temat: PKP - kara - co napisac ?
    Od: "gregoo" <g...@p...fm>

    Witam
    Mam przeogromna prosbe do Szanownych Grupowiczow o pomoc w nastepujacej
    sprawie. Mozne nie jest to do konca sprawa na to grupe, ale moze ktos bedzie
    w stanie mi pomoc. Pisze na w/w grupe gdyz w wyszukiwarce znalazlem wiele
    spraw dot kar PKP.
    Jechalem 30.XII pociagiem pospiesznym z Katowic do Zywca. Mialem wykupiony
    bilet ulgowy na klase 2. Wsiadajac do pocagu bylem troche obladowany,
    plecak, spiwor narty. Szukajac wolnego miejsca siedzacego przeszedlem
    wszystkie przedzialy, i nieswiadomy, na moje nieszczescie, usiadlem w klasie
    1 (nie zauwazylem wg mnie kiepskiej informacji na drzwiach przedzialu(
    otworzyla mi je osoba wychodzac do WC) - 1 -moze na wiele wskazywacnp nr
    wagonu, powinno byc napisane na kazdych drzwiach 1 klasa). Standard
    przedzialu nie wskazywal na to. Na drugiej stacji zostalem skontrolowany.
    Bylem naprawde zaskoczyny tym ze to I klasa. Chcialem zakupic doplate, ale
    Pani konduktorka, od razu zaczela wypisywac wezwanie do zaplaty, nie dajac
    mi mozliowsci nawet uregulowania naleznosci od razu, informacje ile bedzie
    wynosi kara dostalem dopiero po otrzymaniu blankietu do podpisania
    (podpisalem go gdyz nie chcialem dostac wezwania do domu(wiadomo nie wsyzscy
    musza o tym wiedziec)-czy zrobilem dobrze ?)
    Grupowicze, jako ze mandat opiewa na dosc duza sume (90 zl do zaplaty w
    cuagu 7 dni) chcialbym sie odwolac od w/w kary. Czy spotkal kogos podobny
    przypadek(brak swiadomosci, doslownie 2 przystanki itd) ? Jakie sa szanse
    na pozytywne rozpatrzenie odwolania ? Co w ogole napisac w takim odwolaniu ?
    . Na stronach PKP nie ma nawet adresu ani informacji kto rozpatruje takie
    odwolania czy kara zalezy od odcinka do przejechania ?
    Za wszelka pomoc serdecznie dziekuje
    gregoo

  • 2. Data: 2003-01-02 19:31:46
    Temat: Re: PKP - kara - co napisac ?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    02 sty 2003 o 16:12 GMT
    gregoo
> [...]
    > otworzyla mi je osoba wychodzac do WC) - 1 -moze na wiele wskazywacnp nr
    > wagonu, powinno byc napisane na kazdych drzwiach 1 klasa).

    Takie informacje są conajmniej w kilku miejscach - na zewnątrz wagonu,
    w przedsionkach... Napewno można się dosyć łatwo zorientować, w jakiej
    klasy wagonie jesteś.

    > Standard
    > przedzialu nie wskazywal na to. Na drugiej stacji zostalem skontrolowany.

    Na stacji? Naprawdę zostałeś skontrolowany na stacji? Jeśli zostałeś
    skontrolowany po drugiej stacji, napewno już sporo czasu byłeś w
    przedziale. Wystarczająco długo, żeby zorientować się w klasie wagonu
    do którego wsiadłeś.

    > Bylem naprawde zaskoczyny tym ze to I klasa. Chcialem zakupic doplate, ale
    > Pani konduktorka, od razu zaczela wypisywac wezwanie do zaplaty, nie dajac
    > mi mozliowsci nawet uregulowania naleznosci od razu,

    Miała do tego prawo. Zgodnie z Taryfą Osobową i Bagażową, jedynie w pociągch
    IC i EC możesz nie posiadać biletu i czekać, aż konduktor Cię znajdzie.
    We wszystkich innych, jeśli nie masz biletu (przejazd z biletem niewłaściwym
    jest uważany za przejazd bez biletu), Twoim obowiązkiem jest zgłoszenie
    się do konduktora niezwłocznie po wejściu do pociągu. Nie dopełniłeś
    tego obowiązku.

    > informacje ile bedzie
    > wynosi kara dostalem dopiero po otrzymaniu blankietu do podpisania

    Wysokość kary jest określona w Ustawie Prawo Przewozowe.

    > (podpisalem go gdyz nie chcialem dostac wezwania do domu(wiadomo nie wsyzscy
    > musza o tym wiedziec)-czy zrobilem dobrze ?)

    Tak. Po pierwsze - mandat wystawiony zgodnie z przepisami. Po drugie -
    w innym wypadku miałeś sporą szansę skończyć podróż na najbliższej stacji,
    po interwencji Straży Ochrony Kolei.

    > Grupowicze, jako ze mandat opiewa na dosc duza sume (90 zl do zaplaty w
    > cuagu 7 dni) chcialbym sie odwolac od w/w kary.

    Próbuj... nie zaszkodzi.

    > Czy spotkal kogos podobny
    > przypadek(brak swiadomosci, doslownie 2 przystanki itd) ? Jakie sa szanse
    > na pozytywne rozpatrzenie odwolania ?

    Moim zdaniem - niewielkie.

    > Co w ogole napisac w takim odwolaniu ?
    > . Na stronach PKP nie ma nawet adresu ani informacji kto rozpatruje takie
    > odwolania czy kara zalezy od odcinka do przejechania ?

    Nie. Wysokość nałożonej kary jest określona w Ustawie i nie zależy od
    długości przejechanego odcinka. Oczywiście został Ci także wystawiony
    bilet na dopłatę do pierwszej klasy?

    "PKP Przewozy Regionalne" spółka z o.o.
    Biuro Przejazdów Bezbiletowych
    ul. Lecha 10
    62-210 Gniezno
    tel.: 424-37-54
    e-mail: b...@g...com.pl

    > Za wszelka pomoc serdecznie dziekuje

    Proszę.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2003-01-03 01:39:25
    Od: "Pawel Grzeda" <g...@c...pl>

> [...]
    > otworzyla mi je osoba wychodzac do WC) - 1 -moze na wiele wskazywacnp nr
    > wagonu, powinno byc napisane na kazdych drzwiach 1 klasa). Standard

    1 klasa od drugiej rozni sie chyba tylko tym, ze jest w niej stosunkowo malo
    ludzi (przewaznie szczesliwi(?) posiadacze biletow kolejowych, badz
    mieszkancy Unii Europejskiej) oraz tym, ze w przedziale jest jest 6 miejsc a
    nie 8. Na pozytywne rozpatrzenie odwolania masz marniutkie szanse. Nikt go
    pewnie nawet do konca nie przeczyta. Prawdopodobnie nie otrzymasz nawet
    pisma, w ktorym zostaniesz poinformowany, ze odwolanie zostalo rozpatrzone
    negatywnie.
    Poza tym podpisujac blankiet w pociagu (przyjmujac nalozona kare) przyznales
    sie, ze popelniles 'wykroczenie'.

    Na drugi raz sugeruje zachowywac sie dokladnie tak samo jak Pan konduktor.
    Gdy zacznie wypisywac kare nalezy stanowczo zazadac numeru legitymacji,
    numeru skladu, imienia i nazwiska. To zazwyczaj sprawia, ze wielki Pan
    konduktor spuszcza troszeczke z tonu i zaczyna byc bardziej ludzki.
    Ewentualnie, przy braku swiadkow, proba korupcji (we wrocku wystarczy 30
    PLN ) :)

    --
    pozdrawiam
    Pawel Grzeda

  • 4. Data: 2003-01-03 05:37:21
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik "Pawel Grzeda" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
    > 1 klasa od drugiej rozni sie chyba tylko tym, ze jest w niej stosunkowo malo
    > ludzi (przewaznie szczesliwi(?) posiadacze biletow kolejowych, badz
    > mieszkancy Unii Europejskiej)

    Bądź pracownicy PKP - chyba ich uprawnienia jeszcze są ważne?

    > oraz tym, ze w przedziale jest jest 6 miejsc a
    > nie 8.

    Chyba że jest to skład złożony z jednostek EN57 lub ED72...
    Tam nie ma takich przedziałów, jak w wagonach pulmanowskich,
    a jedynki też się zdarzają.

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 5. Data: 2003-01-03 08:19:06
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <a...@s...com>

    Pewnego dnia Pawel Grzeda, ukryty(a) za g...@c...pl,
    zapodal(a):

> [...]
    > stosunkowo malo ludzi (przewaznie szczesliwi(?) posiadacze biletow
    > kolejowych, badz mieszkancy Unii Europejskiej) oraz tym, ze w

    Sa wagony drugiej klasy z 6 miejscami w przedziale, ale te juz raczej zawsze
    jezdza w pociagach objetych rezerwacja, wiec pomylka raczej wykluczona. IMHO
    naprawde trzeba byc sporym laikiem zeby pomylic klase 1 i 2 w PKP, choc
    oczywiscie nie mozna tego wykluczyc.

> [...]
    > Poza tym podpisujac blankiet w pociagu (przyjmujac nalozona kare)
    > przyznales sie, ze popelniles 'wykroczenie'.

    Co do odwolania - moje pelne poparcie - niestety wyglada na to, ze trzeba
    bedzie zaplacic kare. Tylko nie rozumiem dlaczego, skoro rzeczywiscie
    nieswiadomie zajales miejsce w 1 klasie, tak zalezalo Ci na zachowaniu faktu
    otrzymania kary w tajemnicy przed domownikami, ale to juz chyba troche
    odbiega od tematu.

> [...]
    > ze wielki Pan konduktor spuszcza troszeczke z tonu i zaczyna byc
    > bardziej ludzki. Ewentualnie, przy braku swiadkow, proba korupcji (we

    Ewentualnie, probowac porozmawiac "po ludzku". Byc moze trafiles na
    rzeczywiscie "podla" konduktorke, ale ja sporo jezdze zwyklymi osobowymi na
    trasie, gdzie na stacjach nie ma kas biletowych. Teoretycznie, powinienem
    pedzic po wejsciu do pociagu do konduktora kupic bilet, w praktyce siadam i
    czekam, az przyjdzie. Przez kilka lat zaden sie jeszcze do tego nie
    przyczepil, chociaz moglby - ktos juz wspominal o tym w tym watku.

    Co do meritum, karami zajmuje sie specjalna jednostka PKP - w Wielkopolsce
    miesci sie w Gnieznie. Po dokladne dane musisz chyba zadzwonic do PKP,
    powinni Ci podac.

    Pzdr
    Hubert
    hubertg(at)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2003-01-03 11:50:20
    Temat: co napisac w odwolaniu ?
    Od: "gregoo" <g...@p...fm>

    W zasadzie Koledzy już wszystko powiedzieli. Zdaje sobie sprawe ze wina lezy
    po mojej stronie. Rozpoczalem ten watek
    glownie z mysla ze podpowiecie mi co napisac w takim odwolaniu. .. Nie
    jestem dobrym pisarzem takich pism, wydaje mi sie ze samo opisanie sytuacji
    nie pomoze(trzeba ja truche ubarwic, sciemnic itp). Nie licze na to ze nie
    zaplace nic, ale polowa tej sumy bylaby juaz pewnym sukcesem.

    Czy w momencie wyslania odwolania listem poleconym strace mozliwosc
    zaplacenia kary z 30 % znizka (do 7 dni) ?
    Wielkie dzieki za pomoc
    gregoo
    PS
    Konkretne sugestie, przyklady pism ktore poskutkowaly, prosibym o przeslanie
    na mojego maila. Dziekuje

  • 7. Data: 2003-01-03 12:13:00
    Temat: Re: co napisac w odwolaniu ?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    Twoim zdaniem praca prawnika polega na "ubarwianiu" i "ściemnianiu"?

    no to gratuluję podejścia :)

  • 8. Data: 2003-01-03 12:24:57
    Od: "gregoo" <g...@N...poczta.fm>

    > Twoim zdaniem praca prawnika polega na "ubarwianiu" i "ściemnianiu"?
    Bron Boze, w zyciu tak nie pomyslalem, przepraszam, ale uzylem zlego
    sformulowania, nie znam jezyka prawniczego, a chcialem napisac odwolanie
    tak, zeby wygladalo w miare profesjonalnie.
    gregoo

  • 9. Data: 2003-01-03 13:17:13
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Twoim zdaniem praca prawnika polega na "ubarwianiu" i "ściemnianiu"?

    Głównie tak.Uważasz inaczej?

    > no to gratuluję podejścia :)

    A po co się oszukiwać;))

    Leszek