    From: "Pawel Grzeda" <g...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PKP - kara - co napisac ?
    Date: Fri, 3 Jan 2003 01:39:25 -0000

    > plecak, spiwor narty. Szukajac wolnego miejsca siedzacego przeszedlem
    > wszystkie przedzialy, i nieswiadomy, na moje nieszczescie, usiadlem w
    klasie
    > 1 (nie zauwazylem wg mnie kiepskiej informacji na drzwiach przedzialu(
    > otworzyla mi je osoba wychodzac do WC) - 1 -moze na wiele wskazywacnp nr
    > wagonu, powinno byc napisane na kazdych drzwiach 1 klasa). Standard
    > przedzialu nie wskazywal na to.

    1 klasa od drugiej rozni sie chyba tylko tym, ze jest w niej stosunkowo malo
    ludzi (przewaznie szczesliwi(?) posiadacze biletow kolejowych, badz
    mieszkancy Unii Europejskiej) oraz tym, ze w przedziale jest jest 6 miejsc a
    nie 8. Na pozytywne rozpatrzenie odwolania masz marniutkie szanse. Nikt go
    pewnie nawet do konca nie przeczyta. Prawdopodobnie nie otrzymasz nawet
    pisma, w ktorym zostaniesz poinformowany, ze odwolanie zostalo rozpatrzone
    negatywnie.
    Poza tym podpisujac blankiet w pociagu (przyjmujac nalozona kare) przyznales
    sie, ze popelniles 'wykroczenie'.

    Na drugi raz sugeruje zachowywac sie dokladnie tak samo jak Pan konduktor.
    Gdy zacznie wypisywac kare nalezy stanowczo zazadac numeru legitymacji,
    numeru skladu, imienia i nazwiska. To zazwyczaj sprawia, ze wielki Pan
    konduktor spuszcza troszeczke z tonu i zaczyna byc bardziej ludzki.
    Ewentualnie, przy braku swiadkow, proba korupcji (we wrocku wystarczy 30
    PLN ) :)

    --
    pozdrawiam
    Pawel Grzeda