    From: "gregoo" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PKP - kara - co napisac ?
    Date: Thu, 2 Jan 2003 16:12:19 +0100

    Witam
    Mam przeogromna prosbe do Szanownych Grupowiczow o pomoc w nastepujacej
    sprawie. Mozne nie jest to do konca sprawa na to grupe, ale moze ktos bedzie
    w stanie mi pomoc. Pisze na w/w grupe gdyz w wyszukiwarce znalazlem wiele
    spraw dot kar PKP.
    Jechalem 30.XII pociagiem pospiesznym z Katowic do Zywca. Mialem wykupiony
    bilet ulgowy na klase 2. Wsiadajac do pocagu bylem troche obladowany,
    plecak, spiwor narty. Szukajac wolnego miejsca siedzacego przeszedlem
    wszystkie przedzialy, i nieswiadomy, na moje nieszczescie, usiadlem w klasie
    1 (nie zauwazylem wg mnie kiepskiej informacji na drzwiach przedzialu(
    otworzyla mi je osoba wychodzac do WC) - 1 -moze na wiele wskazywacnp nr
    wagonu, powinno byc napisane na kazdych drzwiach 1 klasa). Standard
    przedzialu nie wskazywal na to. Na drugiej stacji zostalem skontrolowany.
    Bylem naprawde zaskoczyny tym ze to I klasa. Chcialem zakupic doplate, ale
    Pani konduktorka, od razu zaczela wypisywac wezwanie do zaplaty, nie dajac
    mi mozliowsci nawet uregulowania naleznosci od razu, informacje ile bedzie
    wynosi kara dostalem dopiero po otrzymaniu blankietu do podpisania
    (podpisalem go gdyz nie chcialem dostac wezwania do domu(wiadomo nie wsyzscy
    musza o tym wiedziec)-czy zrobilem dobrze ?)
    Grupowicze, jako ze mandat opiewa na dosc duza sume (90 zl do zaplaty w
    cuagu 7 dni) chcialbym sie odwolac od w/w kary. Czy spotkal kogos podobny
    przypadek(brak swiadomosci, doslownie 2 przystanki itd) ? Jakie sa szanse
    na pozytywne rozpatrzenie odwolania ? Co w ogole napisac w takim odwolaniu ?
    . Na stronach PKP nie ma nawet adresu ani informacji kto rozpatruje takie
    odwolania czy kara zalezy od odcinka do przejechania ?
    Za wszelka pomoc serdecznie dziekuje
    gregoo