  • 21. Data: 2006-02-09 15:31:45
    Temat: Re: cele dla niepalacych, chorych, inwalidow itp
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    scream napisał(a):

    > Bo więzienie to nie hotel pięciogwiazdkowy, i osoby które tam trafiają mają
    > poczuć, że odbywają karę, a nie że są na wakacjach. Zero luksusów.
    > Palący/niepalący to sobie mogą wybierać jak jadą pierwszą klasą w
    > Intercity.

    Ale z drugiej strony dany człowiek został skazany na karę pozbawienia
    wolności a nie przebywania z palaczami i niszczenia w ten sposób jego
    zdrowia (szczególnie jeśli jest astmatykiem).
    Nie ma podstaw, żeby kara musiała być dla niego bardziej uciążliwa.
    Szczególnie że patrząc z drugiej strony możnaby zakazać więźniom palenia
    podczas odbywania kary. A też nie ma podstaw. Zatem tym bardziej nie ma
    ich tutaj. To nie jest kwestia luksusów, tylko niszczenia zdrowia, co w
    przypadku układu astmatyk+nałogowcy będzie miało miejsce, a o którym
    nigdzie nie ma w przepisach mowy.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 22. Data: 2006-02-09 15:50:10
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    scream napisał(a):

    > Dokladnie o to co ponizej:

    Czy to miało być zabezpieczenie przed niezgodzeniem się z Tobą? ;-)
    No to liczymy do 20 ;-)
    Ale tu nie chodzi o to, co my sobie myślimy o więźniach, tylko o to, że
    dany zakład realizując karę pozbawienia wolności przejmuje za tego
    człowieka odpowiedzialność i jeżeli niekompetencja zakładowych
    decydentów doprowadzi danego człowieka nie tylko do utraty wolności (to
    było "w kontrakcie" ;-) ale także do utraty zdrowia, to w efekcie ten
    człowiek naprawdę ma prawo domagać się odszkodowania.

    A ponieważ to odszkodowanie będzie wypłacane z naszych podatków, to
    wydaje mi się, że zamiast usprawiedliwiania ew. niekompetentnych
    pracowników służb więziennych należałoby raczej powiedzieć wprost - tak,
    to może być problem i tego należy unikać. Zawsze lepiej zrobić cele dla
    palących i niepalących i przyjąć, że jak nie da się równo podzielić, to
    cela mieszana jest dla niepalących i tyle.

    Zwróć uwagę, że w tym wypadku udowodnienie szkody i udowodnienie
    przyczyny tej szkody jest banalnie proste. Dlatego uzyskanie
    odszkodowania jest nie tylko możliwe, ale wręcz ułatwione.
    I więzień nie musi się w tym celu powoływać na żadne prawa człowieka.
    Wystarczy mu dodatkowo argument Renaty - nikt go na raka płuc
    spowodowanego biernym paleniem nie skazywał oficjalnie, a w
    rzeczywistości do tego doprowadzono.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 23. Data: 2006-02-09 16:06:44
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <y...@4...net>, scream wrote:

    > Dokladnie o to co ponizej:

    Aha, czyli nie dowiemy się o co ci chodzi. No trudno.

    Renata

  • 24. Data: 2006-02-09 16:47:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2006 16:50:10 +0100, Marta Wieszczycka napisał(a):

    > Czy to miało być zabezpieczenie przed niezgodzeniem się z Tobą? ;-)

    Po prostu nie mam ochoty na długą dyskusję :)

> [...]
    > było "w kontrakcie" ;-) ale także do utraty zdrowia, to w efekcie ten
    > człowiek naprawdę ma prawo domagać się odszkodowania.

    OK, a jesli pobija go wspolwiezniowie? Bo teoretycznie nawet w ZK ma
    zapewniona nietykalnosc cielesna. A co bedzie, jesli sie "powiesi"? Rodzina
    skazanego bedzie sie domagac odszkodowania od ZK? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-02-10 01:34:38
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > zapewniona nietykalnosc cielesna. A co bedzie, jesli sie "powiesi"? Rodzina
    > skazanego bedzie sie domagac odszkodowania od ZK? :)

    Może. Ale sprawa nie będzie tak ewidentna, jak przy umieszczeniu go
    świadomie przez funkcjonariuszy w celi z palaczami, gdzie na podstawie
    badań płuc da się wszystko stwierdzić.

    Ale jeśli da się udowodnić, że ten człowiek np. prosił o przeniesienie z
    powodu wyjątkowo mu dokuczających współwięźniów i jego prośby
    ignorowano, co w efekcie doprowadziło do nieszczęścia, to sprawa może
    się skończyć odszkodowaniem. Ale doprowadzenie przymusowego biernego
    palacza do raka płuc, czy poważniejszego stanu astmy jest prostsze do
    udowodnienia.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 26. Data: 2006-02-10 08:15:34
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 8 Feb 2006 22:02:11 +0100,
    scream <n...@p...pl> screamed:

> [...]
    > na mnie kolejnych 20 "obrońców praw człowieka", tych samych zresztą, którzy
    > opowiadają się za karą śmierci i kastrowaniem pedofilów.

    To ja proponuję jeszcze - wyłożyć w celach tapety z azbestu - niech się hamy
    uczą...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 09:11:25 user up 10883 days, 21:06, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Housework is endless. Life isn't.

  • 27. Data: 2006-02-10 11:28:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 08:15:34 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

    > To ja proponuję jeszcze - wyłożyć w celach tapety z azbestu - niech się hamy
    > uczą...

    "chamy" a nie "hamy" :P

    PS. No prosze jaki mamy humanitarny i tolerancyjny naród!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 28. Data: 2006-02-10 13:28:03
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 10 Feb 2006 12:28:57 +0100,
    scream <n...@p...pl> screamed:

    > "chamy" a nie "hamy" :P

    Ot i nadszedł był czas na wydłubanie syfów spod niektórych klawiszów. <:

    > PS. No prosze jaki mamy humanitarny i tolerancyjny naród!

    Chciałbym...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
    [ 14:27:25 user up 10883 days, 2:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I believe in youthenasia.

  • 29. Data: 2006-02-10 13:52:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 13:28:03 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

    > Ot i nadszedł był czas na wydłubanie syfów spod niektórych klawiszów. <:

    Draznia mnie bledy ortograficzne (choc sam tez je popelniam).

    > Chciałbym...

    A nie jest tak? Napisalem, ze wiezien powinien poczuc ze odbywa kare, i juz
    rzucilo sie na mnie 5 osob, ze trzeba zapewnic komfortowe warunki, izolacje
    od dymu papierosowego, ciagle trzeba pilnowac zeby sie chocby nie
    skaleczyl, itp itd.

    W kontekscie tej dyskusji ogromnie dziwi mnie takie poparcie dla kary
    smierci. To chyba jakies duchy popieraja, bo tu ludzie sa za jak
    najlzejszym traktowaniem...
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 30. Data: 2006-02-11 14:08:34
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <17iwscbzlyjjg.1aby3tca5lzey$.dlg@40tude.net>, scream wrote:

    > rzucilo sie na mnie 5 osob, ze trzeba zapewnic komfortowe warunki,

    Cela dla niepalących to komfortowe warunki? Masz ochotę na wakacje w
    takim komforcie?

    Renata