  • 11. Data: 2012-09-06 19:08:58
    Temat: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    Od: mentore <m...@g...pl>

    W dniu 2012-09-06 17:35, cyklista pisze:
> [...]
    > Tak się składa, że mam internet z Dialogu. Ale w Dialogu powiedzieli, że
    > musi być annex B, a zakupiony router to annex A.
    > Czyli informacja na opakowaniu, że do KAŻDEGO łącza i że do Dialogu nie
    > jest prawdziwa. Do pomocy technicznej nie mogę się dodzwonić.
    > Dzwoniłem do sprzedawcy. Oczywiście wymieni bez problemu, ale koszty
    > transportu do mnie, z powrotem do sprzedawcy i znów do mnie muszę pokryć
    > sam ( 3 x 20=60 zł).
    > W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na
    > opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

    Jeśli jest tak jak piszesz to towar powinien być wymieniony na koszt
    sprzedawcy.
    Możesz tez odstąpić od umowy ze względu na niezgodność i sprzedawca musi
    zwrócić wpłaconą kwotę wraz z kosztami transportu.

  • 12. Data: 2012-09-06 19:13:25
    Od: <1...@1...invalid>

    cyklista w <news:k2afri$kn8$1@news.dialog.net.pl>:

    > W dniu dzisiejszym zakupiłem przez internet Router z bramą internetową.
    > Podłączyłem, wpisałem dane dostępowe i.. nie działa "brak połączenia"

    O! Dzisiaj zakupiłes i juz dzisiaj podłączyłeś -- ciekawe.

> [...]
    > musi być annex B, a zakupiony router to annex A.
    > Czyli informacja na opakowaniu, że do KAŻDEGO łącza i że do Dialogu nie

    A może jest prawdziwa? Rozwiń proszę to co wyciąłeś tymi znakami (...)

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2012-09-06 19:31:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Tak się składa, że mam internet z Dialogu. Ale w Dialogu powiedzieli,
    > że musi być annex B, a zakupiony router to annex A.

    To po co kupowałeś annex A?

  • 14. Data: 2012-09-06 19:40:24
    Od: Mentore <m...@p...pl>

    W dniu 2012-09-06 19:31, cef pisze:

    > To po co kupowałeś annex A?

    Przecież nigdzie nie napisał że kupował standard Annex A lub B tylko
    zgodnie z opisem na stronie :
    "idealny do KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"
    Sprzedawca powinien sprawdzić jaki standard transmisji obsługuje Dialog
    zanim umieścił taki opis na swojej stronie.
    Ewidentna wina sprzedawcy i to on ponosi koszty wymiany lub zwrotu
    urządzenia.

  • 15. Data: 2012-09-06 19:47:31
    Od: <1...@1...invalid>

    Mentore w <news:k2an67$1ei$1@node2.news.atman.pl>:

> [...]
    > Sprzedawca powinien sprawdzić jaki standard transmisji obsługuje Dialog
    > zanim umieścił taki opis na swojej stronie.

    <http://dialog.pl/faq/107#t107n1124>

    <cite>
    Czy mogę korzystać z własnego modemu DSLowego?
    Tak, jest to możliwe.
    Należy zwrócić uwagę na to, że w przypadku dostępu w zakresie sieci DialNet
    modem ten musi pracować w standardzie Annex B.
    Potrzebne dane do konfiguracji własnego modemu to:
    VPI (Virtual Path Identifier) identyfikator ścieżki wirtualnej: 1
    VCI (Virtual Channel Identifier) identyfikator kanału wirtualnego: 32
    Enkapsulacja: RFC 1483 Bridge
    Multiplexing: LLC
    Natomiast w przypadku dostępu w zakresie sieci TP S.A. - usługa DialNet
    Global - modem ten musi pracować w standardzie Annex A.
    Potrzebne dane do konfiguracji własnego modemu to:
    VPI (Virtual Path Identifier) identyfikator ścieżki wirtualnej: 0
    VCI (Virtual Channel Identifier) identyfikator kanału wirtualnego: 35
    Enkapsulacja (over ATM): VcMUX/PPPoA lub LLC SNAP/PPPoE
    ATM class: UBR
    Możliwe jest także zastosowanie własnego routera, pozwalającego na
    podłączenie kilku komputerów domowych lub zapewniającego komunikację
    bezprzewodową WLAN.
    W zależności od typu usługi, wyróżnia się następujące konfiguracje routera:
    z portem WAN ADSL Annex B dla sieci Dialog, podłączanego w miejsce
    istniejącego modemu ADSL;
    router musi obsługiwać protokół PPPoE,
    z portem WAN ADSL Annex A dla sieci TP w usłudze DialNet Global,
    podłączanego w miejsce istniejącego modemu ADSL;
    router musi obsługiwać protokół PPPoE lub PPPoA,
    </cite>

    > Ewidentna wina sprzedawcy i to on ponosi koszty wymiany lub zwrotu
    > urządzenia.

    Najpierw niech autor wątku poda co tez takiego wyciął przy pomocy znaków
    (...). Obstawiam, że coś w stylu: "na łączach &TP"

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2012-09-06 19:57:31
    Temat: Re: b??dna informacja na opakowaniu urz?dzenia.
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-06 18:26, Robert Tomasik pisze:

    > Pewnie nie, ale w sumie bardzo prawdopodobne, że to producent właśnie
    > umieścił na opakowaniu błędne informacje.

    A co to zmienia?

    --
    spp

  • 17. Data: 2012-09-06 19:57:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mentore wrote:

    > Przecież nigdzie nie napisał że kupował standard Annex A lub B tylko
    > zgodnie z opisem na stronie :

    Jakoś niesłusznie wydawało mi się, że uzyskał informację
    jaki ma annex i kupił inny. Chyba nie doczytałem, że kupił po zakupie.

  • 18. Data: 2012-09-06 20:06:01
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Na opakowaniu jest wydrukowana dużymi literami informacja "idealny do
    > KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"

    Zdradzisz jaki producent tak się podłożył?

    > W związku z tym mam pytanie: czy z uwagi na błędną informację na
    > opakowaniu mogę żądać od producenta bezpłatnej wymiany na inny model?

    Możesz podesłać link, z którego kupiłeś ten router?
    IMHO istotne jest co było napisane w opisie tego routera.

  • 19. Data: 2012-09-06 20:12:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Chyba nie doczytałem, że kupił po
    > zakupie.

    ..., że pytał po zakupie.

  • 20. Data: 2012-09-06 20:48:20
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 06.09.2012 18:46, RadoslawF pisze:

    > Nie było niezgodności.
    > Dla niewtajemniczonych - gniazdo RJ-11 to (Annex A) a RJ-45 to
    > (Annex B)
    Gdzie to wyczytałeś?
    Annex A i Annex b nie różnią rodzajem gniazda tylko rodzajem sygnału.
    Modem , który obecnie posiadam również ma na wejściu gniazdo RJ11, a
    jest to z pewnością Annex B.