  • 11. Data: 2006-05-10 16:56:45
    Temat: Re: bilety komunikacji miejskiej - pytanie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 May 2006 16:15:41 +0200, Johnson napisał(a):

    > Możesz go podarować, ale przewoźnik nie musi go honorować u innej osoby
    > (oczywiście jeśli jest w stanie to udowodnić).

    dlatego przewoźnicy z grupy PKP oferty promocyjne robią imienne ważne z
    dokumentem tożsamości;

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net http://warszawa.grupy.waw.pl

  • 12. Data: 2006-05-10 18:48:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > dlatego przewoźnicy z grupy PKP oferty promocyjne robią imienne ważne z
    > dokumentem tożsamości;

    Robią, ale od czasu obsmarowania ich w TV. Wcześniej były to chyba
    bilety weekendowe na okaziciela.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2006-05-10 18:58:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Johnson napisał(a):

    > Możesz go podarować, ale przewoźnik nie musi go honorować u innej osoby
    > (oczywiście jeśli jest w stanie to udowodnić).

    No ale to chyba co innego "zabrania się dawać bilet" a "bilet podarowany
    nie będzie uznawany za ważny".

    Z tego co pisze wątkopiśca mamy tutaj właśnie pierwszy przypadek. IMHO
    niesłusznie.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-05-10 19:02:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mvoicem napisał(a):

    > No ale to chyba co innego "zabrania się dawać bilet" a "bilet podarowany
    > nie będzie uznawany za ważny".

    Naprawdę? A mógłbyś wyjaśnić różnicę?

    > Z tego co pisze wątkopiśca mamy tutaj właśnie pierwszy przypadek. IMHO
    > niesłusznie.

    Skutkiem zakazu jest brak obowiązku uznawania biletu "podarowanego"

  • 15. Data: 2006-05-10 19:57:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Johnson napisał(a):

    > Naprawdę? A mógłbyś wyjaśnić różnicę?

    No w pierwszym przypadku zakaz łamie dający bilet. W drugim przypadku
    zakaz łamie przyjmujący bilet.

    No i w pierwszym przypadki zakazują tego czego zakazać nie mogą (IMHO)
    - dysponowania swoją własnością.

    p. m.

  • 16. Data: 2006-05-10 21:57:20
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > No i w pierwszym przypadki zakazują tego czego zakazać nie mogą (IMHO)
    > - dysponowania swoją własnością.

    Chyba, ze dodadza klauzule, ze bilet pozostaje wlasnoscia przewoznika (jak
    karty SIM i bankowe) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2006-05-11 01:55:31
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > No ale przecież bilet jest moją własnością. Więc mogę go chyba podrzeć,
    > zrobić minisamolocik lub podarować ukochanej na święta ?.
    >
    > p. m.

    To też za podarowanie biletu nikt cię sądził nie będzie.
    To, że od momentu jego podarowania jest już tylko papierkiem wartym tyle
    ile dadzą w skupie makulatury to już inna sprawa.

  • 18. Data: 2006-05-11 03:57:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SDD napisał(a):

> [...]

    To nie kwestia zakazu dysponowania własnością.
    Bilet nie jest papierem wartościowym tylko dowodem posiadania
    wierzytelności wobec przewoźnika.
    To zakaz przenoszenia wierzytelności jaką ma sie wobec przewoźnika na
    inna osobę, zgodny z art. 509 §1 kc.

  • 19. Data: 2006-05-11 08:03:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Bo umowa jest zawarta z tobą i zawiera zakaz cesji - art. 509 §1 kc.

    > Zakaz nie jest bezprawny. Taka umowa i już.

    mozna by troche polemizowac,

    po pierwsze z ta umowa zawarta ze mna, nie jest to imienna umowa (moze nie
    musi) ale co za tym idzie nie do udowodnienia

    koledze chodzi o bilety czasowe, a co za tym idzie, jak wukupuje od
    przezonika czas, wiec nazucanie przez przewoznika sposobu w jaki mam ten
    czas wykozystac jest conajmniej dyskusyjne, na jednym bilecie dwie osoby
    na raz jezdzic nie moga, wiec strata dla przewonika zadna (teoretycznie)

    biorac pod uwage niemoznosc udowodnienia i fakt wykupienia czasu, a nie
    przejazdu jednorazowego, przepis jest jak dla mnie po pierwsze durny, a po
    drugie martwy, a wiadomo ze niema nic gorszego niz martwe nieegzekwowalne
    prawo

  • 20. Data: 2006-05-11 13:29:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > mozna by troche polemizowac,

    Naprawdę?

    > po pierwsze z ta umowa zawarta ze mna, nie jest to imienna umowa (moze
    > nie musi) ale co za tym idzie nie do udowodnienia

    No właśnie umowa zawarta z tobą, a nie kimś innym. Kwestie dowodowe
    zostawmy na marginesie, bo one nie wpływają na treść umowy.

> [...]
    > czas wykozystac jest conajmniej dyskusyjne, na jednym bilecie dwie osoby
    > na raz jezdzic nie moga, wiec strata dla przewonika zadna (teoretycznie)

    Jak ktoś nie umie czytać, to potem pisze tak jak ty teraz.
    Umowa czasowa dotyczy przewiezienia konkretnej osoby w konkretnym czasie.
    Zawsze możesz nie zgodzić się na warunki przewoźnika i iść pieszo.
    Zazwyczaj przewoźnicy mają również droższe bilety na okaziciela. Skoro
    chce się komuś potem skutecznie przekazać bilet to trzeba kupić droższy.

> [...]
    > przejazdu jednorazowego, przepis jest jak dla mnie po pierwsze durny, a
    > po drugie martwy, a wiadomo ze niema nic gorszego niz martwe

    Czasem jednak ożywa, gdy kontroler widzi na przykład przekazywanie
    takiego biletu.