  • 1. Data: 2006-05-10 12:02:51
    Temat: Pomocy - Złamałem ustawę o prawie autorskim.
    Od: Bartosz<p...@p...onet.pl>

    Wykonałem stronę dla pewnego gospodarstwa agroturystycznego. Na stronie
    umieściłem mapkę terenu (drogi dojazdowe). Okazało się że mapa ta jest
    własnością firmy map1. Teraz żądają uiszczenia opłaty w wysokość 3 krotności
    licencji tzn. 3000zł.

    Mapę usunąłem jak tylko dowiedziałem się że jest ich własnością. Czy jeśli
    wykorzystałem fragment mapy nieświadomie (pobrałem go z Internetu z miejsca
    gdzie nie było informacji o ochronie prawnej) złamałem prawo? Jak można się
    bronić w takim przypadku.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-10 13:06:05
    Temat: Re: Pomocy - Złamałem ustawę o prawie autorskim.
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Bartosz wrote:

> [...]
    > własnością firmy map1. Teraz żądają uiszczenia opłaty w wysokość 3 krotności

    Szczerze? Dobrze Ci tak. Domorośli webmasterzy nagminie łamią prawo
    autorskie i rzadko którego udaje się za to "ścignąć". A jeśli stronę
    zrobiłeś za pieniądze, to chyba mają prawo do 5-krotnej wartości
    licencji.

    OK. A teraz najpierw sprawdź, czy te 1000,- za licencję nie jest
    wyssane z palca, bo może być.

    > Mapę usunąłem jak tylko dowiedziałem się że jest ich własnością. Czy jeśli
    > wykorzystałem fragment mapy nieświadomie (pobrałem go z Internetu z miejsca
    > gdzie nie było informacji o ochronie prawnej) złamałem prawo?

    Ochrona prawnoaoutorska przysługuje niezależnie od spełnienia przez
    właściciela praw autorskich _jakichkolwiek_ warunków. W tym warunku
    poinformowania o tym, że jest świadomo swoich praw.

    > Jak można się bronić w takim przypadku.

    Zaproponuj im ugodę: dasz im 300,- zł za odstąpienie od postępowania
    przed, albo niech Cię pozywają. Sprawa będzie się cięgnąć przez
    kilka lat, więc możliwe że się zgodzą mimo niemal pewnej wygranej.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 3. Data: 2006-05-10 13:11:13
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Lukasz Kozicki wrote:

    > OK. A teraz najpierw sprawdź, czy te 1000,- za licencję nie jest
    > wyssane z palca, bo może być.

    Ano właśnie, wygląda na to, że Cię okłamali.

    ,==[ http://www.map1.pl/mf1.html ]===============================

    Pakiet 'Mapa Firmowa' obejmuje profesjonalnie opracowany,
    aktualny plan obrazujący otoczenie Twojej firmy wraz z
    optymalną drogą dojazdu. Korzystając z unikatowego połączenia
    treści kartograficznej z naszą bazą danych zawierającą
    numerację porządkową budynków jesteśmy w stanie precyzyjnie
    zlokalizować siedzibę Twojej firmy na mapie.

    Budynek firmy wyróżnimy kolorem i dodamy Twoje logo.
    Kompletną, gotową do integracji z Twoim serwisem WWW mapę
    utrwalimy na płycie CD i dostarczymy Ci na nasz koszt w
    terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia.

    Cena pakietu 599 zł netto

    `===================================================
    ==============

    Jeśli mapka do firmy _wraz z opracowaniem_, dodaniem dojazdu
    numeracji i logo firmy kosztuje 599,- to goła mapka którą sam
    opracowałeś po prostu nie może kosztować 1000,-

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 4. Data: 2006-05-10 13:14:33
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Lukasz Kozicki wrote:

> [...]

    numeracji i logo firmy kosztuje 599,- to goła mapka którą sam
    opracowałeś po prostu nie może kosztować 1000,-

    Jeszcze jedno: nie jestem prawnikiem, tylko sam sie kiedyś z
    kimś potykałem o naruszenie (moich) praw autorskich.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 5. Data: 2006-05-10 13:22:59
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Bartosz wrote:
> [...]
    > gdzie nie było informacji o ochronie prawnej) złamałem prawo? Jak można się

    Nijak.
    Wziąłeś czyjąś własność z internetu. Wziąłeś to świadomie. Żadna
    informacja o ochronie nie jest potrzebna, żeby utwór był chroniony.

    Pozostało ci z nimi próbować dojść do ugody.

  • 6. Data: 2006-05-10 14:23:11
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Wziąłeś czyjąś własność z internetu. Wziąłeś to świadomie. Żadna
    > informacja o ochronie nie jest potrzebna, żeby utwór był chroniony.

    To czemu wszedzie sa porozstawiane informacje w stylu (C) Wszelkie Prawa
    Zastrzezone (oraz na temat praw autorskich)?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-05-10 15:00:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 10 May 2006 16:23:11 +0200, Tiger napisał(a):

    > To czemu wszedzie sa porozstawiane informacje w stylu (C) Wszelkie Prawa
    > Zastrzezone (oraz na temat praw autorskich)?

    Bo ładnie wygląda? Jak napiszesz książke i na pierwszej stronie nie będzie
    (C) bla bla bla, to znaczy, że można ją sobie dowolnie reprodukować? Nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-05-10 15:01:06
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Bartosz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umieściłem mapkę terenu (drogi dojazdowe). Okazało się że mapa ta jest
    > własnością firmy map1. Teraz żądają uiszczenia opłaty w wysokość 3

    Mogą sobie żądać. Żaden sąd (bo chyba dobrowolnie płacic nie zamierzasz) nie
    zasądzi im takiego odszkodowania, tym bardziej, że

    > Mapę usunąłem jak tylko dowiedziałem się że jest ich własnością.

    Straszą cię i tyle. Olej ich.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 9. Data: 2006-05-10 15:47:03
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Tiger napisał(a):

    > To czemu wszedzie sa porozstawiane informacje w stylu (C) Wszelkie Prawa
    > Zastrzezone (oraz na temat praw autorskich)?

    Bo nie wszędzie obowiązuje prawo polskie. Zatem bezpieczniej jest napisać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 10. Data: 2006-05-10 18:33:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tiger napisał(a):

    > To czemu wszedzie sa porozstawiane informacje w stylu (C) Wszelkie Prawa
    > Zastrzezone (oraz na temat praw autorskich)?

    W takim samym celu w jakim w 99% umów jest napisane że w kwestiach
    nieunormowanych niniejszą umową ma zastosowanie KC. Potrzebne? Może
    tylko jako przypominacz, bo KC rządzi tym tak czy inaczej.

    p. m.