  • 1. Data: 2003-06-05 13:46:29
    Temat: biegłym sądowym zostać.....
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    szukam i szukam - i znaleźć nie moge - nakierujecie? specjalne kursy?
    egzaminy? co trzeba zrobić?

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 2. Data: 2003-06-05 14:22:00
    Temat: Re: biegłym sądowym zostać.....
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Michal Kwiatkowski" <m...@p...com> napisał w
    wiadomości news:bbni4c$f1p$2@news.onet.pl...
    > szukam i szukam - i znaleźć nie moge - nakierujecie? specjalne kursy?
    > egzaminy? co trzeba zrobić?

    nic prostszego,
    trzeba złożyć wniosek o ustanowienie oraz udokumentowac
    posiadane kwalifikacje a w niektórych przypadkach
    trzeba posiadac określone uprawnienia wynikające z przepisów szczególnych,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-05 22:11:50
    Od: "mSet" <m...@w...pl>

    "Michal Kwiatkowski" napisał(a) tekścik:

    > szukam i szukam - i znaleźć nie moge - nakierujecie? specjalne kursy?
    > egzaminy? co trzeba zrobić?
    >
    > --
    > pozdrawiam;
    > Michał Kwiatkowski

    O ile pamiętam to prezes sądu wpisuje osoby na listę biegłych. Zwraca
    się on np. do jednostek medycznych o wytypowanie osób z danej dziedziny
    którzy mogliby (określony poziom wiedzy, doświadczenie) i chcieliby
    zostać biegłymi. Oczywiście mówimy tu o stałych biegłych sądowych. Można
    też zostać biegłym do jednej sprawy. Robi się tak jeżeli dziedzina która
    jest przedmiotem postępowanie jest na tyle "wiedzą tajemną", że nie ma
    osób na listach biegłych w tej właśnie dziedzinie. Wtedy takiego gościa
    to może nawet sekretarka z książki telefonicznej wybrać. Jeśli sąd i
    strony się zgodzą to gość staje się biegłym na to konkretne
    postępowanie.

    --
    mSet

  • 4. Data: 2003-06-06 06:09:00
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    mSet wrote:

    > O ile pamiętam to prezes sądu wpisuje osoby na listę biegłych. Zwraca
    [..]

    Dzięki!
    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 5. Data: 2003-06-09 09:01:30
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    Jarosław Matejczuk wrote:

    > nic prostszego,
    > trzeba złożyć wniosek o ustanowienie oraz udokumentowac
    > posiadane kwalifikacje a w niektórych przypadkach
    > trzeba posiadac określone uprawnienia wynikające z przepisów szczególnych,

    No to i dobrze i źle za razem :-| Dziękuję za informację - pytałem, bo tak
    właśnie wyczytałem w kodeksie, a "się mi" za bardzo wierzyć nie chciało :-)
    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski