  • 1. Data: 2003-06-05 12:50:21
    Temat: prokurator i wglad do akt sprawy
    Od: "Andrzej" <A...@p...pl>

    Czy podczas dochodzenia ( samochod okazal sie po kradziezy , zatrzymany i
    gnije na
    parkingu) mam prawo jako wlasciciel wgladu do akt sprawy. Prokurator ,
    znajac nasz system prawny po prostu sobie to olewa i prowadzi juz to 6
    miesiecy . Pewnie jakby to bylo jego auto to w miesiac by zalatwil wszystko.

    Mowi ,ze jeszcze czeka na pewne dokumenty co wg mnie jest bzdura bo wiem z
    innych zrodel, ze to nieprawda

    Zatem czy moge zrobic wglad do akt czy tez musze wziac prawnika lub czekac
    do zakonczenia sprawy .Ew . co napisac , skrage na przewleklosc
    postepowania czy tez cos innego ? Chce byc pewny bo jak pojde do niego to
    moze mi rzucic jakims przepisem i sie szybko zamkne
    Poradzcie cos

  • 2. Data: 2003-06-05 14:20:09
    Temat: Re: prokurator i wglad do akt sprawy
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-06-05 14:50, Użytkownik Andrzej napisał:
    > Czy podczas dochodzenia ( samochod okazal sie po kradziezy , zatrzymany i
    > gnije na
    > parkingu) mam prawo jako wlasciciel wgladu do akt sprawy. (...)

    art. 156 § 5. zd. 1 kpk "Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, w toku
    postępowania przygotowawczego stronom, obrońcom, pełnomocnikom i
    przedstawicielom ustawowym _udostępnia_się_akta_, umożliwia sporządzanie
    odpisów i kserokopii oraz wydaje odpisy uwierzytelnione tylko za zgodą
    prowadzącego postępowanie przygotowawcze".

    Art. 159 kpk "Na odmowę udostępnienia akt w postępowaniu przygotowawczym
    przysługuje stronom zażalenie".

    Art. 299. § 1. kpk "W postępowaniu przygotowawczym pokrzywdzony i
    podejrzany są stronami".

    Art. 119. § 1 kpk
    "Pismo procesowe powinno zawierać:
    1) oznaczenie organu, do którego jest skierowane, oraz sprawy, której
    dotyczy,
    2) oznaczenie oraz adres wnoszącego pismo,
    3) treść wniosku lub oświadczenia, w miarę potrzeby z uzasadnieniem,
    4) datę i podpis składającego pismo".

    Jeżeli zatem występuje Pan w toczącym się postępowaniu przygotowawczym
    jako strona (zakładam, że nie jest pan przedstawicielem ustawowym
    strony),to najlepiej złożyć do prowadzącego postępowanie przygotowawcze
    wniosek o udostępnienie akt sprawy (wymogi pisma procesowego określa
    art. 119 § 1 kpk [patrz wyżej]).

    --
    Jubei