  • 1. Data: 2003-06-05 11:36:34
    Temat: policja (troche długie)
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Witam
    Oto historia:
    Kolega pokłocił sie w akademiku i obrazony wychodzi godz 3 rano sb/nd.
    Trzeźwy nie jest....Nadmienie ze kolega w akademiku przebywał na "gościnnych
    wystepach" a mieszka w zupełnie innym mieście. W niedziele kontynuujemy
    impreze, ale dla przyzwoitosci dzwonimy do kolegi - komórka wyłaczona wiec
    na domowy - siostra twierdzi ze jeszcze nie wrócil. Lekko zmatwieni
    kontynuujemy imprezke. Do wieczora dzwonimy jeszcze kilka razy, bez
    rezultatu. Dzwonie na policje - nie chca udzielac informacji na temat
    zatrzymanych. W poniedziałek rano wracam do miasta w ktorym mieszka kolega
    (i ja), cały czas go nie ma. Razem z jego siotra zaczynamy dzwonic po
    wszystkich szpitalach, bez rezultatu. Postanawiamy zglosic na Komendzie
    Powiatowej w naszej miejsc. zaginiecie. Spedzamy tam prawie godzine po czym
    dowiadujemy sie ze jedanak trafilismy do złego miejsca, poniewaz zaginiecie
    trzeba zglosic w miejscu zdarzenia. Jedziemy 50km i trafiamy na 'wlasciwy
    komisariat', składamy zeznania, gliniarz wykonuje pare telefonow i mowi ze
    nasz kolezka jest w szpitalu. Zadowoleni ze sie znalazł jedziemy do
    szpitala, niestety, powiedzieli nam ze byl ale go nie ma, wyszedl w nd o
    8.30, wiecej info nie udzielaja... wracamy na komisariat i .... dowiadujemy
    sie ze juz nie moga prowadzic dalej postepowania, bo to nie jest w ich
    gestii... szpital byl na terenie innego komisariatu... jedziemy tam i
    znow... poł godziny czekania na 'audiencje' pół godziny zeznan ( które juz 2
    razy skladalismy...) i wracamy do domu, gliniarz mowi ze zadzwoni jakby
    'cos'. jest 15. o 17 dostajemy tel ze sie znalazł i jest na innym
    komisariacie.... jest juz ponad 36h po zdarzeniu.
    I co sie okazuje? Kolega wyszedł z akademika poszedł na dworzec pks, czekał
    na autobus, ok 4 podjeżdrza radiowóz, zatrzymuja go. Okazuje sie, ze jest
    podejrzany o włamanie do kiosku i kradziez zabawki (wart 7zł). Dowód -
    rysopis - kolega ma brode tak jak i włamywacz.... przesłuchanie i areszt, ma
    prawo do telefonu, wiec podaje nr do siostry.... i tu najlepsze w
    protokole, który posiada, jest to zapisane, ale gliniarze nie uznali za
    stosowne powiadomic rodzine... teraz dowiadujemy sie z dobrze
    poinformowanych źródeł, ze jest jedynym podejrzanym i prawdopodobnie bedzie
    jakas rozprawa....
    Chcemy jakos uprzyjemnic życie policjantom którzy go zatrzymali. Mmy zamiar
    wniesc skarge, tylko ze nie wiemy do kogo.... no i czy napisac tylko o
    stratach moralnych, czy tez opisac straty finansowe nasze (telefony,
    benzyna) i policjantów, którzy stracili kilka godzin na zajecie sie nasza
    sprawa?

    sorki za dłużyzne,
    adi

  • 2. Data: 2003-06-05 12:01:28
    Temat: Re: policja (troche długie)
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bbn9qt$mk2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Chcemy jakos uprzyjemnic życie policjantom którzy go zatrzymali. Mmy
    zamiar
    > wniesc skarge,

    Macie zamiar? Kto ma zamiar? Kolega?

    > stratach moralnych, czy tez opisac straty finansowe nasze (telefony,
    > benzyna) i policjantów, którzy stracili kilka godzin na zajecie sie
    nasza
    > sprawa?

    Waszą czyli czyją?A nie jest to czasami sprawa kolegi?

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-06-05 12:45:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Na zatrzymanie raczej zażalić się nie możecie. Kolega ewentualnie tak. W
    terminie 7-miu dni od zatrzymania. Ale nie Wy.
    Nie znam akt sprawy, więc trudno mi się wypowiedzieć na temat zasadności
    jego zatrzymania. Na pewno nie zostanie skazany tylko dla tego, że miał
    brodę. Oczywiście, jeśli rysopis jego pasował do sprawcy, to istniały
    podstawy, by go zatrzymać. Zwłaszcza gdy był pijany, bo przecież pijanego
    nawet nie można przesłuchać, by zapytać, czy czasem nie dokonał tego
    włamania. Z pijanym nie można wykonać żadnej czynności procesowej.

    Nie mnie roztrząsać, dla czego policjanci nie powiadomili rodziny. W
    sytuacji, gdy zatrzymanie nastąpiło bezpośrednio po zdarzeniu, to nie widzę
    powodu, by tego nie robić. W końcu trudno domniemywać, że sprawca zdołał do
    domu zanieść dowody przestępstwa i wrócić z powrotem. Ale może istniały
    inne - nieznane mi - przesłanki, iż od zawiadomienia odstąpiono.

    Zresztą dość niejasna jest dla mnie informacja o jego pobycie w szpitalu. No
    to jak to. Najpierw go zatrzymali, potem był w szpitalu, a na koniec znalazł
    się w Komisariacie? Coś się tu nie klei.

    Wy, to możecie ewentualnie się zażalić na to, że nie przyjęto od Was w
    Komendzie Powiatowej zawiadomienia o zaginięciu. Zawiadomienie można złożyć
    gdziekolwiek. Po pierwsze dla tego, że przy zawiadomieniu nie obowiązuje
    rejonizacja. Po drugie dla tego, że skoro gość zaginął, to nie wiadomo gdzie
    jest, więc tą metodą nie można ustalić właściwości miejscowej.

  • 4. Data: 2003-06-05 13:01:15
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik adi napisał:
> [...]
    > podejrzany o włamanie do kiosku i kradziez zabawki (wart 7zł). Dowód -
    > rysopis - kolega ma brode tak jak i włamywacz....[ciah]

    wiem, ze moze trudno w to uwierzyc, ale skad wiecie ze rzeczywiscie sie
    nie wlamal? Po pijaku rozne rzeczy ludzie robia, a potem nie pamietaja ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-06-05 13:20:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-06-05 13:36, adi napisał:
    [..]
    > Chcemy jakos uprzyjemnic życie policjantom którzy go zatrzymali. Mmy zamiar
    > wniesc skarge, tylko ze nie wiemy do kogo.... no i czy napisac tylko o

    Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!
    To Ty jeszcze nie wiesz, że żyjemy w państwie policyjnym i wiesz "se możesz",
    tak jak w komunie na majstra skargę wnosić.
    Niech się cieszy, że nie wrobili go w jakieś morderstwo bo następne 2 lata
    spędziłby w areszcie udowadniając, że nie jest wielbłądem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 6. Data: 2003-06-06 09:36:09
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > wiem, ze moze trudno w to uwierzyc, ale skad wiecie ze rzeczywiscie sie
    > nie wlamal? Po pijaku rozne rzeczy ludzie robia, a potem nie pamietaja ;)

    nie chodzi mi o to ze go zatrzymali bez zasadnie, tylko ze nie poinformowali
    rodziny, chociaz jemu powiedzieli ze to zrobili (zreszta ma to na papierze).

    adi

  • 7. Data: 2003-06-06 09:48:48
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > to jak to. Najpierw go zatrzymali, potem był w szpitalu, a na koniec
    znalazł
    > się w Komisariacie? Coś się tu nie klei.

    w szpitalu był razem z gliniarzami, robili mu badania przed zamknieciem w
    areszcie.

> [...]
    gdzie
    > jest, więc tą metodą nie można ustalić właściwości miejscowej.

    Oni twierdzili ze własciwym organem bedzie komisariat w którego rejonie był
    ostatni raz widziany.

    Oczywiście źle sie wyraziłem - chodziło mi o to czy KOLEGA moze złozyc
    skarge na policje, ze nie zadzwonili chociaz tak twierdzili, i co jest
    napisane na zaświadczeniu które kolega otrzymał po wyjsciu z aresztu.

    Pozdrowienia
    adi

  • 8. Data: 2003-06-06 09:49:46
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2003-06-09 17:11:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Coś tu się nie klei w Twojej opowieści. Jeśli się mylę co do faktów, to mnie
    sprostuj. Facet zaginą z soboty na niedzielę około 3:00. Zaginięcie
    zgłaszacie w poniedziałek, pewnie koło południa, skoro rano nie przyjęto
    zawiadomienia i Was odesłano do odległego o 50 km Komisariatu. Podczas
    wizyty w tym drugim komisariacie dowiadujecie się, że kolega jest właśnie w
    szpitalu. Jedziecie tam, ale okazuje się, że tam był w związku z
    zatrzymaniem i przed osadzeniem w areszcie. No to nasuwają mi następujące
    refleksje:

    1. Twój kolega musiał być zatrzymany w poniedziałek rano albo w nocy z
    niedzieli na poniedziałek. Ponieważ był nietrzeźwy, więc nie sporządzano z
    jego udziałem protokołu o zatrzymaniu, pewnie osadzono go do wytrzeźwienia i
    dopiero gdy wytrzeźwiał, to zapytano, czy chce kogoś powiadomić. Powiedział
    że tak, ale nie mogli do Was zadzwonić, bo Wy byliście już w Komisariacie
    albo w drodze do niego. Wnioskuję to po tym, że bezpośrednio po sporządzeniu
    protokołu zatrzymania jedzie się do lekarza, bo bez tego nie można gościa
    osadzić w areszcie, a nikt nie będzie stał i pilnował gościa. A zatem od
    chwili wyrażenia przez kolegę woli zawiadomienia siostry do Waszego
    przybycia najprawdopodobniej nie upłynęło więcej, niż kilkadziesiąt minut. A
    to już rażącą zwłoką nie wydaje mi się w odniesieniu do pełnoletniej osoby.

    2. Gdzieś zgubiłeś całą dobę. Kolega zniknął w nocy z soboty na niedzielę, a
    zatrzymany został z niedzieli na poniedziałek lub jeśli był w chwili
    zatrzymania jednak trzeźwy, to w poniedziałek rano. W ciągu tych 24 godzin,
    to mógł dokonać dowolną ilość włamań.

    Stan faktyczny przez Ciebie stwierdzony nie pasuje to do przedstawionej
    przez Waszego kolegę wersji, jakoby zatrzymano go o 4:00 w nocy z soboty na
    niedzielę. Nawet, gdyby najpierw zawieźli go do izby wytrzeźwień, to
    powinien wytrzeźwieć najpóźniej w godzinach popołudniowych niedzieli, a tym
    samym wówczas zaszła by konieczność osadzenia go w areszcie i wówczas
    konieczne by było badanie lekarskie. Nie badano by go więc w poniedziałek
    rano, tylko w niedzielę. Zresztą, gdyby pobierano go z Izby Wytrzeżwień po
    wytrzeźwieniu, to najpewniej w ogóle by nie było potrzeby badania
    lekarskiego, bo na izbie jest lekarz i podpisałby im protokół zatrzymania
    wyrażąjąc zgodę na osadzenie, ale być może akurat lekarza nie było albo
    zapomnieli.

    Moim zdaniem Twój kolega nie powiedział Wam prawdy, ale mogę się mylić.