  • 1. Data: 2003-06-05 14:13:17
    Temat: oprogramowanie - legalnosc
    Od: "Rafal Grynfelder" <r...@p...com>

    czy sprzedaz "cracka" do programu komputerowego jest legalna? czy nie
    legalne jest tylko uzywanie "zcrackowanego-pirackiego" programu?

    rg

  • 2. Data: 2003-06-05 17:34:56
    Temat: Re: oprogramowanie - legalnosc
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 5 Jun 2003 16:13:17 +0200, "Rafal Grynfelder"
    <r...@p...com> zakodował:

    >czy sprzedaz "cracka" do programu komputerowego jest legalna? czy nie
    >legalne jest tylko uzywanie "zcrackowanego-pirackiego" programu?

    A czy sprzedaż łomów, noży itp. jest legalna??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-06-05 19:39:48
    Od: "Marg" <t...@w...pl>

    > A czy sprzedaż łomów, noży itp. jest legalna??

    A czy sprzedaż kastetów jest legalna??? Chyba zły przykład...

  • 4. Data: 2003-06-05 20:06:10
    Od: dan <d...@p...pl>

    > A czy sprzedaż łomów, noży itp. jest legalna??

    noz czy lom jest produkowany z innym przeznaczeniem niz wlamania.
    zadaniem cracka jest tylko i wylacznie zlamanie zabezpieczen programu
    wiec wydaje mi sie, ze Twoj przyklad mija sie z prawda.

  • 5. Data: 2003-06-05 20:31:17
    Od: "Dmitrij" <d...@o...ru>

    > czy sprzedaz "cracka" do programu komputerowego jest legalna? czy nie
    > legalne jest tylko uzywanie "zcrackowanego-pirackiego" programu?

    absolutnie nie.
    nawet stworzenie cracka na swoje potrzeby i uzycie go jest nielegalne, co
    dopiero rozpowszechnianie go a tymbardziej sprzedawanie (!)

    jako mowi licencja w 90 % programow, kazdy typ ingerencji w program
    (wliczajac disasemblacje, dekompilacje, modyfikacje, itp. ) jest naruszeniem
    zasad licencji co jest nielegalne.

    Dmitrij

  • 6. Data: 2003-06-05 22:36:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 05 Jun 2003 22:06:10 +0200, dan <d...@p...pl>
    zakodował:

    >noz czy lom jest produkowany z innym przeznaczeniem niz wlamania.

    A czy włamanie się łomem do własnego mieszkania jest nielegalne?
    A czy złamanie krakiem programu, na który nabyłem prawo do używania
    jest legalne?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-06-06 00:34:36
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbo9bk$pju$1@nemesis.news.tpi.pl>, Dmitrij wrote:
    > absolutnie nie.
    > nawet stworzenie cracka na swoje potrzeby i uzycie go jest nielegalne, co
    > dopiero rozpowszechnianie go a tymbardziej sprzedawanie (!)

    Poproszę podstawę prawną.

    > jako mowi licencja w 90 % programow, kazdy typ ingerencji w program
    > (wliczajac disasemblacje, dekompilacje, modyfikacje, itp. ) jest naruszeniem
    > zasad licencji co jest nielegalne.

    Tu też poproszę o podstawę (że naruszenie zasad licencji jest nielegalne).

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-06-06 06:30:19
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > A czy włamanie się łomem do własnego mieszkania jest nielegalne?
    jasne ze mozna ;D

    > A czy złamanie krakiem programu, na który nabyłem prawo do używania
    > jest legalne?

    nie - kupujac program zgodziles sie na pewne warunku (licencja) a jednym
    z nich jest "nietykalnosc" programu.

    Ps. pewnie zaraz sie zacznie grrrr

  • 9. Data: 2003-06-08 05:59:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 06 Jun 2003 08:30:19 +0200, Dan <d...@p...pl>
    zakodował:

    >nie - kupujac program zgodziles sie na pewne warunku (licencja) a jednym
    >z nich jest "nietykalnosc" programu.

    Jeszcze nigdy nie kupiłem _programu_ - a gdybym kupił, to mógłbym
    robić z nim co mi się podoba.

    Nietykalność programów wcale nie jest taka oczywista - vide sprawa np.
    janosika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775