  • 61. Data: 2022-01-07 21:13:27
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "A. Filip" <a...@p...pl> pisze:

    > Do Senatu RP są okręgi jednomandatowe i niektóre różnice AFAIR były drobne.
    > IMHO Rozważenie wprowadzenia powtórnego liczenia głosów *z automatu*
    > przy odpowiednio małej różnicy głosów ma duży sense.
    > Choćby dla podkreślana zasady że naprawdę (czasem) każdy głos się liczy.
    >
    > Jak drugie liczenia da takie same wynika "co do jednego głosu" to IMHO
    > "coś będzie ostro śmierdziało".

    Dla mnie różnica 300 głosów przy ponad 40_000 na kandydata jest już
    drobna choć nie bardzo drobna.

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/pis-sklada-protest-w
    yborczy-ponowne-przeliczenie-glosow-w-dwoch-okregach
    /q1csb0r

    --
    A. Filip

  • 62. Data: 2022-01-08 00:48:13
    Temat: Re: bezprecedensowy zamach na wolność [Amerykański FB złamał Konstytucje RP cenzurą prewencyjną?]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czyli państwo jednak może się poczuć w konstytucyjnym obowiązku do
    > wzięcia za mordę (niemal) monopolisty? Przy czy ty "masz wątpliwości"
    > czy FB aż takim monopolistą jest. Dla mnie sprawa nie jest *banalnie*
    > prosta, ale TK (PiS) jak będzie trzeba to łatwo rozetnie nawet i ten
    > węzeł Gordyjski ;-)

    Dla mnie to jest dylemat gdzie zakreślić granice ingerencji państwa. Jak
    bardzo chronić tych co są, przepraszam, kretynami i nie do końca
    ogarniają ciąg przyczynowo-skutkowy. W tym sensie, byłbym chyba nawet
    bardziej skłonny pozwolić na takie działania monopoliście niż
    drukarzowi, który odmawia przyjęcia zlecenia na broszurki lgbt.
    Monopolistą trudniej się manipuluje prymitywną demagogią.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2022-01-08 01:08:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    > drukarzowi, który odmawia przyjęcia zlecenia na broszurki lgbt.
    > Monopolistą trudniej się manipuluje prymitywną demagogią.

    Zadziwiająca logika.

    (Niemal) monopoliście powinno być wolno mniej w stosunku do
    klienta/użytkownika niż drukarence z bardzo liczną konkurencją
    dopóki nie ma "zmowy drukarenek". Dla mnie liczy się najbardziej jak
    dotkliwa jest "(realna) strata przez odmowę", czy jest to strata
    "15 minut" przed zadzwonienie do konkurencji.

    --
    A. Filip

  • 64. Data: 2022-01-08 01:15:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-07, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > To nie do końca tak.
    > Ten problem (fake newsów itp.) został dogłębnie zbadany w USA po atakach
    > na Kapitol.
    > Przez różne organizacje, od społecznych, poprzez prace naukowe na
    > uczelniach, aż do analityków służb państwowych (FBI itd.)
    > Okazało się, że głoszenie bzdur i kłamstw ma konkretne skutki. Nie tylko
    > takie, że "teraz dopiero się o nich mówi". Te raporty były przedstawiane
    > m.in. kongresie.

    To w ujęciu ogólnym i tu zgoda. Ale tak bardziej konkretniej to zawsze
    jest jakiś bilans zysków i strat (najczęściej strat mniejszych lub
    większych). Tu mamy pewną grupkę wyznawców, którzy kiszą się we własnym
    towarzystwie. Ich najbliższy krąg społeczny (rodzina, znajomi, na żywo i
    na FB) i tak będzie na nich wystawiony. Chcą umierać dusząc się pod
    respiratorem od handlarza bronią, ich wola (gorzej, że pozarażają przy
    tym też innych), selekcja naturalna w modelowym wydaniu.

    Problem robi się wtedy, jeśli te ich brednie trafiają do ludzi z
    zewnątrz. Póki oni sobie tam coś głoszą i się swoimi poglądami
    bryndzlują to odbywa się to jednak w ich dość hermetycznym gronie (kto
    tam zagląda?). A teraz dostali narzędzie. Są jak ten ukrzyżowany
    Mesjasz, są ofiarą systemu, męczennikami wiary w wolność słowa. To już
    nie jest hermetyczne, bo wyszli z flagami i hasłami na zewnątrz. I do
    kogoś mogą tak trafić.

    > Ale wielu z tych, którzy te bzdury czytają na bieżąco, traktuje to
    > poważnie i przenosi do realnego życia stwarzając zagrożenie, a nawet
    > doprowadzając do śmierci.

    No właśnie MZ tego nikt nie czyta, lub jeśli wolisz, czyta dużo dużo
    mniej niż obecnie, gdy zrobiła się awantura. Teraz różne licealne ludki
    tam (gdzieś, na ich strony) zajrzą, o co ta cała burza i kto wie czy coś
    z haseł do nich nie trafi, bo to dość ryzykowny wiek.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2022-01-08 01:31:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Zadziwiająca logika.

    Logika bilansu strat społycznych.

> [...]
    > dotkliwa jest "(realna) strata przez odmowę", czy jest to strata
    > "15 minut" przed zadzwonienie do konkurencji.

    To jest logika bezwarunkowej litery prawa przed logiką faktycznych
    działań. Taka logika działa wtedy, gdy większość gra ucziciwie na
    określonym poziomie dojrzałości społecznej. Od kilku lat to ostatnie
    słabo w praktyce działa.
    Paradoksalnie jest to w jakimś stopniu wina Tuska.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2022-01-08 01:37:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Częściowo masz rację. Natomiast problem polega na tym, że nie bardzo
    > jest sposób jak to rozwiązać - urząd kontroli prasy i widowisk? Tak
    > między nami mówiąc wygląda to po prostu na koniec "naszej" cywilizacji.
    > W ramach bloku "demokratycznego" wygrywa idiokracja, a na końcu
    > wpierdolą nas chińczyki:(

    Normalnym trybem do powinno być wara FBkowi do cudzych poglądów, a rolę
    arbitra ma stanowić państwo. Jakby ich (konfederację) pozwać (dałoby się
    coś odnośnie covida?), to też byłby szum, ale dużo dużo mniejszy, niż
    gdy w rolę sędziego wciela się jakaś firma. Ale wiadomo jak kończą się
    obecnie takie pozwy, gdzie wielu wysokich urzędników ma w końcu
    identyczne poglądy i wcale nie unika ich prezentacji w majestaci
    pełnionych funkcji i urzędów.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2022-01-08 07:55:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Normalnym trybem do powinno być wara FBkowi do cudzych poglądów, a rolę
    > arbitra ma stanowić państwo.

    To już chyba wolę cukierkowego...

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2022-01-08 07:57:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tam zagląda?). A teraz dostali narzędzie. Są jak ten ukrzyżowany
    > Mesjasz, są ofiarą systemu, męczennikami wiary w wolność słowa.

    Problem to się zaczął robić jak się okazało, że szury mają rację tylko
    są pół roku do przodu;)

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2022-01-08 11:03:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 08.01.2022 o 01:37, Marcin Debowski pisze:

    >To już chyba wolę cukierkowego...

    A co bedzie, jak rzadowi zablokuja tłita ? :-)

    Tylko, ze to ma tez druga stone - jak firma nie cenzuruje, to ją zaraz
    oskarzają o szerzenie nienawisci itp.

    J.

  • 70. Data: 2022-01-08 11:17:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2022-01-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    >drukarzowi, który odmawia przyjęcia zlecenia na broszurki lgbt.
    >Monopolistą trudniej się manipuluje prymitywną demagogią.

    Nie rozumiem. Nie wydrukuje jeden drukarz, to wydrukuje inny.

    A monopolista ... ma jakiegos wlasciciela/prezesa/zarzad, moze jest
    podatny na demagogie,
    moze nie jest podatny - to bedzie podatny na naciski,
    albo bedzie uprawial wlasna polityke, i obywatele przeczytaja tylko
    jednostronne opinie w jakims temacie ...

    J.