    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Date: Sat, 08 Jan 2022 00:15:28 GMT

    On 2022-01-07, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > To nie do końca tak.
    > Ten problem (fake newsów itp.) został dogłębnie zbadany w USA po atakach
    > na Kapitol.
    > Przez różne organizacje, od społecznych, poprzez prace naukowe na
    > uczelniach, aż do analityków służb państwowych (FBI itd.)
    > Okazało się, że głoszenie bzdur i kłamstw ma konkretne skutki. Nie tylko
    > takie, że "teraz dopiero się o nich mówi". Te raporty były przedstawiane
    > m.in. kongresie.

    To w ujęciu ogólnym i tu zgoda. Ale tak bardziej konkretniej to zawsze
    jest jakiś bilans zysków i strat (najczęściej strat mniejszych lub
    większych). Tu mamy pewną grupkę wyznawców, którzy kiszą się we własnym
    towarzystwie. Ich najbliższy krąg społeczny (rodzina, znajomi, na żywo i
    na FB) i tak będzie na nich wystawiony. Chcą umierać dusząc się pod
    respiratorem od handlarza bronią, ich wola (gorzej, że pozarażają przy
    tym też innych), selekcja naturalna w modelowym wydaniu.

    Problem robi się wtedy, jeśli te ich brednie trafiają do ludzi z
    zewnątrz. Póki oni sobie tam coś głoszą i się swoimi poglądami
    bryndzlują to odbywa się to jednak w ich dość hermetycznym gronie (kto
    tam zagląda?). A teraz dostali narzędzie. Są jak ten ukrzyżowany
    Mesjasz, są ofiarą systemu, męczennikami wiary w wolność słowa. To już
    nie jest hermetyczne, bo wyszli z flagami i hasłami na zewnątrz. I do
    kogoś mogą tak trafić.

    > Ale wielu z tych, którzy te bzdury czytają na bieżąco, traktuje to
    > poważnie i przenosi do realnego życia stwarzając zagrożenie, a nawet
    > doprowadzając do śmierci.

    No właśnie MZ tego nikt nie czyta, lub jeśli wolisz, czyta dużo dużo
    mniej niż obecnie, gdy zrobiła się awantura. Teraz różne licealne ludki
    tam (gdzieś, na ich strony) zajrzą, o co ta cała burza i kto wie czy coś
    z haseł do nich nie trafi, bo to dość ryzykowny wiek.

    --
    Marcin