  • 511. Data: 2022-01-24 15:53:41
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: n...@o...pl

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> napisał(-a):

    > Zapytaj tegoż naukowca. Podałem dane. Zaznajom się z tym jakie ma
    > kompetencje do oceny ect.

    Ale jego teksty obala zwykła statystyka, to po co mam się zagłębiać?

  • 512. Data: 2022-01-24 15:55:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 24.01.2022 o 15:31, Olin pisze:

    > Renomowana medycyna chavistowska twierdzi, że rakiem można zarazić, choć
    > nie precyzuje jak:

    Hmmm...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rak_szyjki_macicy

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 513. Data: 2022-01-24 16:35:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 24.01.2022 o 15:53, n...@o...pl napisał:

    > Ale jego teksty obala zwykła statystyka, to po co mam się zagłębiać?

    Jaka statystyka? Co pokazuje? i co obala?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 514. Data: 2022-01-24 18:35:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 09:54, Kviat pisze:

    > Czyli nawet nie zajrzałeś.
    > Cytują profesora, podają nazwisko...

    Ale pod artykułem to kto konkretnie się podpisał? Bo cytowałem ci chyba
    nawet jaki pseudonim ci autorzy mieli. Pod innym nie podpisał się nikt.
    Nawet daty nie ma...

    celo wypowiedział się tak, żeby
    > gawiedź miała przynajmniej szansę zrozoumieć jak to działa.

    Ten od podstawówki, liceum i uniwersytetu?

    > Kurwa... dałem ci linka do cotygodniowego raportu Robert Koch Institute.

    Pisałem ci - niemieckiego nie znam. Nie zna zapewne 90%+ uczestników tej
    grupy. Nie ma w cełym internecie badania skuteczności zapobiegania
    zakażeniu omicronem po dwóch dawkach po polsku albo angielsku, tylko tak
    żeby dane były a nie "zauważalnie", "optymistycznie" czy "zajebiście",
    były podane konkretne dane na podstawie konkretnych badań (a nie miana
    przeciwciał) i żeby jeszcze się ktoś pod tym podpisał?

    > Z tabelami, wykresami, podanymi warunkami i ograniczeniami tych badań...
    >
    > Jeżeli twierdzisz, że to nie są poważne dane, to się ośmieszasz.

    Nie wiem, bo są w języku którego nie znam. Moje prawo.

    > Ręce opadają... jak krew w piach.

    Dokładnie - prosić o jedne poważne badanie dostyczące skuteczności
    przeciw zakażeniu omikron w "pełnej dawce" w normalnym języku i jak krew
    w piach. Wszyscy przecież wiedzą, więc nikt nie zbadał;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 515. Data: 2022-01-24 18:44:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 12:52, Olin pisze:

    > Ameryki nie odkryłeś, bo również nieogarnięci uczeni zauważyli, że
    > szczepionka nie chroni przed zakażeniem omikronem, ale - choć była tworzona
    > pod inny wariant wirusa - w dużym stopniu chroni przed ciężkim przebiegiem
    > i zgonem. Czyli warto się szczepić.

    No właśnie wychodzi na to że może ameryki nie odkryłem, ale obraziłem
    czyjeś uczucia religijna. Jest dokładnie jak piszesz - a teraz wytłumacz
    to kwiatkowi:)

    > "Wyniki opublikowane w ubiegłym tygodniu w piśmie "Cell" były uderzające. -
    > Wykryliśmy bardzo małą neutralizację pseudowirusa omikron, gdy użyliśmy
    > próbek pobranych od osób, które niedawno zostały zaszczepione dwiema
    > dawkami szczepionki mRNA lub jedną dawką Johnson & Johnson - mówił w
    > komentarzu dr Balazs. I dodawał: - Ale osoby, które otrzymały trzy dawki
    > szczepionki mRNA, wciąż trzymały się dobrze. Ich przeciwciała zwalczały
    > pseudowirusa.

    Co to jest "pseudowirus" - poważnie pytam. No i jak pisałem - póki co w
    pełni zaszczepiony - tego się trzymajmy - bo mówimy o prawach człowieka
    w zależności od przyjęcia pełnej dawki to podwójnie ukłuty. No i "wciąż
    dobrze" to mało naukowy termin. Jak powołujemy się na naukę i
    skutecznośc szczepionek to mówimy o zapobieganiu zakażeniu wyrażonym w
    procentach z przedziałem ufności zwykle 95.

    > Jak podaje Agencja, trzy dawki nie każdego uchronią od infekcji, ale są w
    > 90 proc. skuteczne w zapobieganiu rozwojowi COVID-19 wymagającego
    > hospitalizacji.

    No i fajnie - sam się szczepię, ale w certach kowidowych chodzi o
    nierozprzestrzenianie a nie ochronę przed ciężkim przebiegiem. Bo co za
    róznica czy przyszły pacjent ojomu chodzi na siłownie i do kina czy nie?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 516. Data: 2022-01-24 18:48:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 12:59, Olin pisze:

    > Trochę słabo.
    > Foliarze nie noszą, "bo nie" i już. Zaszczepieni mniej ufają Goździkowej i
    > bardziej do nich dociera, że po zaszczepieniu też mogą być nosicielami i
    > zarażać.

    No to tym gorzej, bo jak w takim razie wytłumaczyć stastyczną "ujemną
    skuteczność" szczepionki? Oczywiste jest że ludzie nie zakażają się
    szczepionką, więc zostają powody... nie wiem jak to nazwać ale moim
    zdaniem chodzi o kompensację ryzyka i w efekcie wiekszej ilości zakażeń
    w wyniku fałszywego przekonania o skuteczności ochrony.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 517. Data: 2022-01-24 18:52:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > wydaje mi się, że latem takie widziałem jako preprinty, tylko wykonywane
    > na małej ilości osób. wychodziło, że więcej osób zaszczepionych miało
    > wyższe miano wirusów, tyle, że czas chyba był krótszy. Więc zakażali
    > bardziej, ale krócej.

    Ciekawe - jakaś hipoteza?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 518. Data: 2022-01-24 19:00:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 12:38, Olin pisze:

    > Może są. Przeglądałeś czasopisma naukowe?

    Nie. Zwykle pytam kwiatka i on szuka;) A tak na poważnie - nie. Nie
    jestem naukowcem od szczepionek, więc wklepuje po prostu w googla po
    angielsku. Dowiedziałem się że w wakację całego wirusa było miedzy 0,1 a
    10kg;)

    > Sugerujesz jakiś spisek?

    Nie. Wystarczy, że środków na badania nikt nie da i badań raczej nie będzie.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 519. Data: 2022-01-24 19:06:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 12:42, Olin pisze:

    > Mimo łagodniejszego przebiegu, w krajach słabo zaszczepionych obecna górka
    > zgonów niewiele mniejsza od poprzednich fal, a w takiej Hiszpanii po
    > wakacjach 2021 dziwnie płasko.

    Z ciekawości sprawdziłem - Izrael - zawsze byli w awangardzie - znacznie
    niżej (przynajmniej na razie) - wielka brytania też. Niemce - przypadki
    ostro w górę zgony w dół, ale chyba jeszcze za krótko żeby stwierdzić.
    Zobaczymi co będzie dalej, ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby okazało
    się, że na omikron szczepionka większego znaczenia mieć nie będzie.
    Przed infekcją i tak nie chroni, przebieg i tak łagodny...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 520. Data: 2022-01-24 19:10:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 13:03, Olin pisze:

    > No i przy poprzednich wariantach i świeżo po szczepieniu raczej było
    > dobrze, bo tak twierdzą uczeni, a piszą w recenzowanych czasopismach, a nie
    > gazetce parafialnej, więc ja im wierzę.

    Ja też. Działało, były badania - sprawa oczywista. Przestało działać bo
    okazało się że działa żenująco krótko i słabo na nowe warianty ale dalej
    zmniejsza ryzyko zgonu - ok też coś. Tylko nie udawajmy że dalej działa
    jak kiedyś. Nie działa i trudno - trzeba się z tym pogodzić a nie
    zarządzać pandemią na podstawie naszych zawiedzionych nadziei.

    > Mimo tam rozumianej skuteczności, a w zasadzie jej braku, w przypadku
    > omikrona znacząco mniej zaszczepionych umiera.

    Temu też nie przeczę.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.