  • 361. Data: 2022-01-20 07:37:53
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

> [...]
    > producentów?

    > Mam taki problem z tym co zacytowałeś, że jest to napisane w typowym
    > stylu nastawionym na manipulację. Język ma brzmieć naukowo, konkretów i
    > wyjaśnień de facto zero, a styl zwracania schlebiający odbiorcom. To
    > jest standardowy język piewców teorii spiskowych. Dlatego ciekawią mnie
    > konkrety. Nie będąc mikrobiologiem, ale coś tam o organizmie wiedząc
    > trochę wydaje mi się dziwne, że dowolne ukłucie w dowolne miejsce gdzie
    > znajdują się naczynia krwionośne miałoby nie prowadzić do dystrybucji

    To jest zastrzyk domięśniowy i właśnie ma nie dostać się do krwi.
    Normalnie robi się tzw aspirację przy takich zastrzykach - co ciekawe tu
    się nie zaleca, choć właśnie jest to niebezpieczne.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 362. Data: 2022-01-20 08:21:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.01.2022 o 18:41, Shrek pisze:

    > A teraz jest na odwrót ci co myśleli że skuteczne wzieli i okazało się
    > że nie robi:P

    Czyli ty masz rację, a gość się myli?:

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/21511
    40,1,omikron-czy-faktycznie-potrzebna-nam-nowa-wersj
    a-szczepionki.read

    Nie sądzę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 363. Data: 2022-01-20 08:43:21
    Temat: Re: Eksperci od "pytań i wątpliwości" [Was: bezprececensowy zamach na wolność]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Czyli ty masz rację, a gość się myli?:
    >
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/21511
    40,1,omikron-czy-faktycznie-potrzebna-nam-nowa-wersj
    a-szczepionki.read

    > Nie sądzę.

    Kto stawia znaki zapytania i "ma wątpliwości" mylić się może?
    Może ale to "bardzo utrudnione" :-)

    Więcej wiary że następny sezon grypowy nowe wersją szczepionki będą
    gotowe i konieczne według działów sprzedaży/marketingu szczepionek.
    Nową wersję szczepionki choćby minimalnie zmienioną będzie łatwiej
    sprzedawać, nieprawdaż?

    --
    A. Filip

  • 364. Data: 2022-01-20 11:04:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 19 Jan 2022 17:02:01 +0100, Shrek napisał(a):

    > No i sam widzisz, że zależy to od znacznie większej ilości czynników niż
    > sam poziom zaszczepienia,

    Tak, to zależy pod wielu czynników (struktury wiekowej populacji, klimatu,
    sposobu odżywania, czynników genetycznych, stanu służby zdrowia, restrykcji
    i jeszcze pewnie pierdyliona innych), tyle że zadziwiająco dobrze koreluje
    się akurat z poziomem zaszczepienia w różnych krajach.
    Pouczająca jest dynamika zgonów dla Bułgarii, zaszczepionej w 28%
    https://covid19.who.int/region/euro/country/bg

    Szczepionki nie dają pełnej gwarancji, że nie zachoruje się i umrze na
    kowid, z czasem liczba przeciwciał zanika, ale znacząco redukują
    prawdopodobieństwo takich zdarzeń.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 365. Data: 2022-01-20 11:13:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 20 Jan 2022 08:43:21 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Nową wersję szczepionki choćby minimalnie zmienioną będzie łatwiej
    > sprzedawać, nieprawdaż?

    Można im zrobić konkurencję, zarzucając rynek figurkami św. Andrzeja
    Boboli.
    Suteren chętnie kupi za swoje i budżet nie będzie się musiał kosztować na
    bezużyteczne szczepionki, wymyślone przez talmudycznych handelesów z
    Brukseli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 366. Data: 2022-01-20 11:24:03
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > się akurat z poziomem zaszczepienia w różnych krajach.
    > Pouczająca jest dynamika zgonów dla Bułgarii, zaszczepionej w 28%

    A jak się to koreluje dla Słowacji jak chcesz się bawić w durną grę
    "jeden kraj wyjaśnia wszystko"? Korelacja jest ale niektóre (duże+)
    odstępstwa/wyjątki są BARDZO interesujące.

    > Szczepionki nie dają pełnej gwarancji, że nie zachoruje się i umrze na
    > kowid, z czasem liczba przeciwciał zanika, ale znacząco redukują
    > prawdopodobieństwo takich zdarzeń.

    Tyle że do kurwy nędzy chodzi o to jak bardzo. Zaś jeśli zaszczepieni dalej
    są nosicielami kowid (w tym bezobjawowymi) to promocja szczepień po linii
    (krajowej) *eliminacji* kowida była i jest *bezczelną* ściemą za którą
    się będzie drogo płacić przyszłą wiarygodnością już w następnym sezonie
    grypowym.

    _Eliminacja_ kowid (krajowa) jak dla mnie byłaby jedynym należycie
    wystarczającym powodem _przymusowych_ szczepień "wszystkich jak leci"
    _bardzo nowymi_ szczepionkami bez nawet jednego dziesięciolecia
    obserwacji skuteczności i efektów ubocznych.

    --
    A. Filip

  • 367. Data: 2022-01-20 11:25:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jan 2022 15:33:02 +0100, Kviat wrote:

    > Sam sobie odpowiedz, w jaki sposób przeciętny człowiek, któremu nawet
    > nie chce się znaleźć podstawowych informacji będących w zasięgu 3 sekund
    > szukania, jest w stanie samodzielnie oszacować (tak to ujął?), czy się
    > zaszczepić, czy się nie zaszczepić?
    > Co oczywiście nie przeszkadza mu w dyskutowaniu na temat szczepionek,
    > albo twierdzić, że na bank szczepionki nie działają,

    Na bank szczepionki obecne nie chronia lub bardzo kiepsko chronią
    przed zakazeniem covid.

    Patrz statystyki.
    Raz nasze, dwa - np Irlandia, gdzie ponoc 92% ludzi zaszczepionych,
    a zakażen wiece niz było bez szczepień.

    > są szkodliwe,

    Nie mowie ze sa szkodliwe, tylko, ze są niezbadane.

    No dobra - miliardy sie zaszczepiło, na razie szkodliwych skutkow nie
    stwierdzono. Z wyjątkiem AZ.

    Co sie okaze za 5-10 lat ... miejmy nadzieje ze nic.

    Albo co sie okazuje juz dzis ... widzisz te ciekawe publikacje,
    ze szczepionka na Covid ma ujemną skutecznosc juz po 5 miesiacach ...

    > a po 50 latach wystąpią niepożądane skutki uboczne,
    > a ludziom na plecach zacznie wyrastać futro z norek.

    A zagwarantujesz, ze nie ?

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Wirusy#Etapy_cyklu_rep
    likacyjnego_wirus%C3%B3w
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczepionka_RNA
    >
    > A przy okazji... wirusy które nie mają DNA, to są jakieś nienormalne
    > wirusy, czy o co ci chodzi?
    > Ssaki bez ogonów są normalne, czy tylko te z ogonami?

    Chodzi mi o to, ze wirusy jakos potrafia zmusic komorki do ich
    produkcji/replikacji, łącznie z produkcja DNA lub RNA.
    Czyli biologicznych barier nie ma.

    Pozostaje miec nadzieję, ze szczepionki mRNA nie posiadaja tak
    istotnej częsci "programu". Nawet przez pomyłke czy błąd w produkcji.

    Ale ale ... koncernom farmaceutycznym przeciez zalezy, zeby kazdy z
    nas byl lekko chory i musiał łykac pare tabletek dziennie,
    albo brac nową szczepionke co 3 miesiace :-)
    Gdyby tak udało sie zrobic odpowiedniego wirusa ...
    i rozprzestrzenic ...

    J.

  • 368. Data: 2022-01-20 11:27:24
    Temat: Re: Eksperci od "pytań i wątpliwości"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > Suteren chętnie kupi za swoje i budżet nie będzie się musiał kosztować na
    > bezużyteczne szczepionki, wymyślone przez talmudycznych handelesów z

    Potraficie czy pierdolicie?

    --
    A. Filip

  • 369. Data: 2022-01-20 11:56:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 08:21:42 +0100, Kviat wrote:

    > Czyli ty masz rację, a gość się myli?:
    >
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/21511
    40,1,omikron-czy-faktycznie-potrzebna-nam-nowa-wersj
    a-szczepionki.read

    > Nie sądzę.

    Co on tam twierdzi - ze być może omikron będzie potrzebował nowej
    wersji szczepionki, a inne nie?

    No coz - patrzac na obecne liczby - to stare szczepionki kiepsko sobie
    radzą z ochroną przed zachorowaniem, zeby nie powiedziec - prawie
    wcale.
    I odpowiada za to chyba delta, bo na omikron to sie dopiero nasila.

    Na ile obecne szczepionki chronia przed ciezkim przebiegiem choroby,
    to ja nie wiem. Ze statytyk wynika, ze cos tam chronią.
    Jak dlugo sie taka ochrona utrzymuje ... wiesz?

    A kolejna sprawa - znow mamy ponad 30 tys zakazen dziennie.
    A ile niezarejestrownych?

    Czy szczepienia jeszcze maja sens, czy tego wirusa tyle krąży
    w powietrzu, ze kazdy dostaje co pewien czas naturalną "dawkę
    przypominającą" ?

    30tys/38 mln to ciagle dosc rzadko, ale Irlandia ma
    20tys/6 mln ...

    P.S. Dostaliscie SMS ?
    https://www.gov.pl/web/zdrowie/nowe-sms-y-z-minister
    stwa-zdrowia

    11.01
    "Wczoraj z Centrum E-Zdrowia, podległemu ministerstwu, wyszły pierwsze
    nowe SMS-y z zaproszeniem na przyjęcie dawki przypominającej
    szczepionki przeciw COVID-19. Resort zwrócił w wiadomościach
    tekstowych szczególną uwagę ponad 240 tys. osób na wagę szczepień w
    związku z rozprzestrzenianiem się wariantu Omikron koronawirusa.

    Dziś natomiast od godziny 9.00 rozpoczęła się wysyłka 7 mln SMS-ów do
    osób, które przyjęły już dawkę przypominającą. Z jednej strony jest to
    wiadomość z podziękowaniem za szczepienie, ale i prośbą o zachęcenie
    do szczepienia innych osób."

    Do mnie jakos nie dotarl.

    J.

  • 370. Data: 2022-01-20 12:41:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.01.2022 o 11:56, J.F pisze:

    40,1,omikron-czy-faktycznie-potrzebna-nam-nowa-wersj
    a-szczepionki.read

    > Co on tam twierdzi - ze być może omikron będzie potrzebował nowej
    > wersji szczepionki, a inne nie?

    Przeczytaj, to się dowiesz co twierdzi.

    > Na ile obecne szczepionki chronia przed ciezkim przebiegiem choroby,
    > to ja nie wiem.

    To skąd wiesz, czy się szczepić, czy nie?

    > Czy szczepienia jeszcze maja sens, czy tego wirusa tyle krąży
    > w powietrzu, ze kazdy dostaje co pewien czas naturalną "dawkę
    > przypominającą" ?

    Zapytaj swojego fryzjera. On na pewno ci powie, czy mają sens, czy nie i
    na tej podstawie podejmiesz decyzję.
    Albo guru szurów Normana Pieniążka, który robił doktorat 50 lat temu i
    od lat jest na emeryturze.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr