    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <61e4fb96$0$553$65785112@news.neostrada.pl> <ss3acj$f55$1@gioia.aioe.org>
    <61e59a61$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <ss4812$2fk$1@gioia.aioe.org>
    <61e5ab73$0$536$65785112@news.neostrada.pl> <ss4j9n$8qa$1@gioia.aioe.org>
    <61e5dc40$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <WenFJ.18378$wMI.11441@fx03.ams1>
    <61e6494a$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <XeIFJ.17037$gApa.6832@fx05.ams1>
    <61e84d59$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <ssb2i7$qef$1@gioia.aioe.org>
    Date: Thu, 20 Jan 2022 11:56:54 +0100

    On Thu, 20 Jan 2022 08:21:42 +0100, Kviat wrote:

    > Czyli ty masz rację, a gość się myli?:
    >
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/21511
    40,1,omikron-czy-faktycznie-potrzebna-nam-nowa-wersj
    a-szczepionki.read

    > Nie sądzę.

    Co on tam twierdzi - ze być może omikron będzie potrzebował nowej
    wersji szczepionki, a inne nie?

    No coz - patrzac na obecne liczby - to stare szczepionki kiepsko sobie
    radzą z ochroną przed zachorowaniem, zeby nie powiedziec - prawie
    wcale.
    I odpowiada za to chyba delta, bo na omikron to sie dopiero nasila.

    Na ile obecne szczepionki chronia przed ciezkim przebiegiem choroby,
    to ja nie wiem. Ze statytyk wynika, ze cos tam chronią.
    Jak dlugo sie taka ochrona utrzymuje ... wiesz?

    A kolejna sprawa - znow mamy ponad 30 tys zakazen dziennie.
    A ile niezarejestrownych?

    Czy szczepienia jeszcze maja sens, czy tego wirusa tyle krąży
    w powietrzu, ze kazdy dostaje co pewien czas naturalną "dawkę
    przypominającą" ?

    30tys/38 mln to ciagle dosc rzadko, ale Irlandia ma
    20tys/6 mln ...

    P.S. Dostaliscie SMS ?
    https://www.gov.pl/web/zdrowie/nowe-sms-y-z-minister
    stwa-zdrowia

    11.01
    "Wczoraj z Centrum E-Zdrowia, podległemu ministerstwu, wyszły pierwsze
    nowe SMS-y z zaproszeniem na przyjęcie dawki przypominającej
    szczepionki przeciw COVID-19. Resort zwrócił w wiadomościach
    tekstowych szczególną uwagę ponad 240 tys. osób na wagę szczepień w
    związku z rozprzestrzenianiem się wariantu Omikron koronawirusa.

    Dziś natomiast od godziny 9.00 rozpoczęła się wysyłka 7 mln SMS-ów do
    osób, które przyjęły już dawkę przypominającą. Z jednej strony jest to
    wiadomość z podziękowaniem za szczepienie, ale i prośbą o zachęcenie
    do szczepienia innych osób."

    Do mnie jakos nie dotarl.

    J.