  • 1. Data: 2005-06-04 11:08:29
    Temat: bezprawie :( NIeuchwytny oszust-pracodawca
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Sąd nie potrafi znaleść pracodawcy, który manipuluje prawem!!! :(
    Firma System-Tychy Sp. z o.o., która nie wypłaciła wynargodzeń pracownikom
    za okres 3 miesięcy + odprawy, sprzedała udziały P. Dariuszowi Jasiołkowi,
    który zajmuje się zakupami spółek, w celu manewrowania prawem w taki sposób,
    aby roszczenia zgłoszone do Sądu Pracy były odwlekane w czasie. Jeżeli nie
    uzyskamy wyroku w sądzie, które pozwolą zgłosić komornikowi jego egzekucję,
    to nie będziemy mogli zgłosić wypłaty wynagrodzeń z FGŚP. FGŚP działa na
    podstawie ustawy, w której podane są terminy wypłaty wynagrodzeń. Jeżeli nie
    uzsykamy wyroku oraz informacji od komornika o zaprzestaniu egzekucji z
    powodu braku środków posiadanych przez pracodawcę do miesiąca września - nie
    uzyskamy wtedy zaległych pieniędzy.

    Problem polega na tym, że korespondencja wysyłana przez Sąd do Pracodawcy
    nie dociera do niego, mało tego pracodawca nie zgłasza się do Sądu. Sąd
    wystąpił o odpis do KRS, ale z tego co sie orientuje trwa to juz 1 miesiąc
    bez uzyskania konkretnych inforamcji przez Sąd. Pracodawca natomiast
    sprzedaje spółke nastepnym osobom, w ten sposob, aby sad nie byl w stanie na
    czas sprawdzic obecnego wlasciciela firmy.

    Co w takim przypadku mozemy zrobic?
    Zglosic do prokuratury? na policje? do gazet?

    Systuacja jest z natury beznadziejna.

  • 2. Data: 2005-06-04 11:57:21
    Temat: Re: bezprawie :( NIeuchwytny oszust-pracodawca
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co w takim przypadku mozemy zrobic?
    > Zglosic do prokuratury? na policje? do gazet?
    >
    > Systuacja jest z natury beznadziejna.

    Zglosic do prokuratury mozna. Ale tak jak piszesz, w takim przypadku,
    sytuacja jest w praktyce beznadziejna. Nie wiem czy jest sens
    inwestowac w to wlasny czas i srodki.

    marekz

  • 3. Data: 2005-06-04 12:45:55
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Czyli Polska jednak Państwem BEZPRAWIA -- uściśle to- Beznadziejnego prawa.

  • 4. Data: 2005-06-04 12:56:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7s83o$lpq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Sebastian T. wyjaśniam co następuje:

    > Czyli Polska jednak Państwem BEZPRAWIA -- uściśle to- Beznadziejnego prawa.

    Plotki i nonsens. Nawet jeśli dochodzi do przeniesienia udziałów w sp. z
    o.o. na kolejne osoby, spółka tak czy inaczej może zostać pozwana i spór
    w sądzie będzie się toczył.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 5. Data: 2005-06-04 12:59:44
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian T." napisał w wiadomości:

> [...]
    > egzekucji z powodu braku środków posiadanych przez pracodawcę do
    > miesiąca września - nie uzyskamy wtedy zaległych pieniędzy.

    Odpis aktualny z KRS mozesz dostac od ręki, na miejscu, w dowolnym
    Sądzie Rejonowym mającym Wydzial Gospodarczy KRS, w oddziale
    Centralnej Informacji KRS, opłata 30 zł. Nalezalo taki odpis dolaczyc
    do pozwu, a w pozwie wskazac adres pracodawcy taki jak widnieje w KRS.
    Istnieje domniemanie prawne ze to co jest wpsiane do KRS jest
    prawdziwe. Poza tym nalezy do pozwu dolaczyc wszystkie posiadane
    dokumenty swiadczace o prawie pracownikow do wtynagrodzenia oraz do
    jego wysokosc (umowy o prace, regulaminy płac, etc.).

> [...]
    > przez Sąd. Pracodawca natomiast sprzedaje spółke nastepnym osobom, w
    > ten sposob, aby sad nie byl w stanie na czas sprawdzic obecnego

    Sąd, zgodnie z art. 133 §2a KPC powinien wysylac pisma do Sp. z o.o.
    na wskazany adres widniejacy w KRS, a w razie braku odbioru takich
    pism uznac je za doreczone.

    Nie bardzo rozumiem w jaki sposob zmiana wspolnikow w Sp. z o.o.
    uniemozliwia pracownikom prowadzenie postepowania przed Sądem. Spółka
    z ograniczoną odpowiedzialnoscia sama odpowiada za swoje zobowiazania,
    niezaleznie od tego kto jest wspólnikiem.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 6. Data: 2005-06-04 13:16:38
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli Polska jednak Państwem BEZPRAWIA -- uściśle to- Beznadziejnego
    > prawa.

    Jak to sie stalo, ze potrzebujecie tego tak szybko (do wrzesnia) ? To
    sa jakies bardzo stare naleznosci ?

    marekz

  • 7. Data: 2005-06-04 14:15:40
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    treneros wrote:

> [...]
    > z ograniczoną odpowiedzialnoscia sama odpowiada za swoje zobowiazania,
    > niezaleznie od tego kto jest wspólnikiem.

    Jeśli udziały są przenoszone w celu ucieczki przed odpowiedzialnością
    cywilną, to prawdopodobnie wraz z tymi czynnościami dokonywane są zmiany
    zarządu, siedziby, może nawet firmy spółki.
    W takim wypadku istotnie postępowanie sądowe może się przeciągać, zwłaszcza
    jeśli nie doręczono pozwanej odpisu pozwu (albo nakazu zapłaty w
    upominawczym) bo "adresat wyprowadził się".

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 8. Data: 2005-06-04 14:15:51
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Sebastian T. wrote:

    > Co w takim przypadku mozemy zrobic?
    > Zglosic do prokuratury? na policje? do gazet?

    Zgłoście do prokuratury przestępstwo z art. 218 par. 1 k.k.

  • 9. Data: 2005-06-04 16:13:35
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystyna Borek" napisał w wiadomości:

> [...]
    > zwłaszcza
    > jeśli nie doręczono pozwanej odpisu pozwu (albo nakazu zapłaty w
    > upominawczym) bo "adresat wyprowadził się".

    Zasadniczo wszystkie zmiany które podlegają zgłoszeniu do KRS sa
    skuteczne wzgledem osob trzecich od dnia wpisu do KRS.
    A ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym
    (tekst jednolity: Dz. U. 2001 r. Nr 17 poz. 209) mowi jasno:
    [...]
    Art. 14. Podmiot obowiązany do złożenia wniosku o wpis do Rejestru nie
    może powoływać się wobec osób trzecich działających w dobrej wierze na
    dane, które nie zostały wpisane do Rejestru lub uległy wykreśleniu z
    Rejestru.
    [...]
    Art. 17. 1. Domniemywa się, że dane wpisane do Rejestru są prawdziwe.
    2. Jeżeli dane wpisano do Rejestru niezgodnie ze zgłoszeniem podmiotu
    lub bez tego zgłoszenia, podmiot ten nie może zasłaniać się wobec
    osoby trzeciej działającej w dobrej wierze zarzutem, że dane te nie są
    prawdziwe, jeżeli zaniedbał wystąpić niezwłocznie z wnioskiem o
    sprostowanie, uzupełnienie lub wykreślenie wpisu.

    Doreczanie pism procesowych Spólce z o.o. jest jasno uregulowane w
    KPC, nie ma wiec mozliwosci ze Spółka sie wyprowadzi.

    KPC:
    Art. 133. § 2a Pisma procesowe dla przedsiębiorców i wspólników spółek
    handlowych, wpisanych do rejestru sądowego na podstawie odrębnych
    przepisów, doręcza się na adres podany w rejestrze, chyba że strona
    wskazała inny adres dla doręczeń. Jeżeli ostatni wpisany adres został
    wykreślony jako niezgodny z rzeczywistym stanem rzeczy i nie zgłoszono
    wniosku o wpis nowego adresu, adres wykreślony jest uważany za adres
    podany w rejestrze.
    [...]
    Art. 136. § 1. Strony i ich przedstawiciele mają obowiązek zawiadamiać
    sąd o każdej zmianie swego zamieszkania.
    § 2. W razie zaniedbania tego obowiązku pismo sądowe pozostawia się w
    aktach sprawy ze skutkiem doręczenia, chyba że nowy adres jest sądowi
    znany. O powyższym obowiązku i skutkach jego niedopełnienia sąd
    powinien pouczyć stronę przy pierwszym doręczeniu.
    [...]
    Art. 139. § 3. Pisma dla osób prawnych, organizacji, osób fizycznych
    podlegających wpisowi do rejestru albo ewidencji na podstawie
    odrębnych przepisów - w razie niemożności doręczenia w sposób
    przewidziany w artykułach poprzedzających z uwagi na nieujawnienie w
    rejestrze zmiany adresu - pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem