  • 1. Data: 2005-06-04 08:22:54
    Temat: ZUS wykancza polska mala przedsiebiorczosc.
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Dopoki nie zalozylem wlasnej dzialalnosci, wydawalo mi sie,ze to US i
    podatki. Co tam podatki. Podatki placisz od dochodu, czyli placisz je wtedy
    kiedy zarabiasz i proporcjonalnie do tego ile zarabiasz (abstrahujac od
    roznych sposobow opodatkowania, taka jest po prostu idea placenia podatkow),
    ZUS placisz zawsze, niewazne zarabiasz czy masz straty i to placisz chore
    pieniadze, czasem wiecej niz podatek. A po co? Po to, zeby za 50 lat
    dostawac jalmuzne ledwo starczajaca na zaspokojenie podstawowych potrzeb.
    Sektor ubezpieczen spolecznych powinien zostac urynkowiony w calosci, nie
    polowicznie, jak to jest obecnie (2,3 filar).
    Powinno byc tak, jak teraz jest z 2 filarem. Mama obowazek ubezpieczyc sie w
    ktorejs z ubezpieczalni, moze to byc ZUS, ale nie musi. Dziala w przypadku 2
    filaru,dlaczeo nie moze dzialac w przypadku 1? Z bardzo prostej przyczyny, w
    warunkach wolnego rynku ZUS wytrzymalby 3 dni. A nie mozemy przeciez
    pozwolic na bankructwo ZUSu, prawda?

  • 2. Data: 2005-06-06 10:18:10
    Temat: Re: ZUS wykancza polska mala przedsiebiorczosc.
    Od: "angel@" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Daniel" <x...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > filaru,dlaczeo nie moze dzialac w przypadku 1? Z bardzo prostej przyczyny,
    > warunkach wolnego rynku ZUS wytrzymalby 3 dni. A nie mozemy przeciez

    Ja tam się zgadzam na bankructwo ZUS-u. Niech ten majątek przejmie firma w
    ramach prawdziwie wolnego rynku (o ile taki w Polsce w ogóle istnieje)