  • 1. Data: 2010-05-30 22:12:37
    Temat: baba remontuje - czyli czy mogę upoważnić (umowa o prace wykończeniowe)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    podpisałam umowę o wykonanie prac wykończeniowych
    termin umowy minął daaaawno (w międzyczasie było kilka DROBNYCH opóźnień z
    mojej strony w dostawie niektórych materiałów, ale nigdy nie było tak, że
    żadne inne prace nie mogły być kontynuowane (do dziś niektóre jeszcze nie są
    ukończone, na ten dowód).
    Firma poszła robić inne zlecenie bez ustalenia ani czasu ani dalszego losu
    prac - mam więc nastepujący problem:
    - czy brać innych wykonawców. Co w takiej sytuacji z umową z pierwszą firma?
    (jaki aneks pisać? Co z gwrancją na prace wykonane częściowo (w tym
    hydraulika))?
    - jak firmie przedstawić sprawę, żeby się zreflektowali? (czy np. mogę
    spisać pismo o obciążenie firmy z tytułu strat z racji, że nie można się
    wprowadzić (a nie można - podstawowa hydraulika nie funkcjonuje) - ? Wynajem
    takiego mieszkania to od 1500 zł /mc. i jest ono unieruchomione
    - czy mogę (i jak!) upoważnić osobę trzecią (ale nie prawnika - np. kolegę
    lub inną firmę) do reprezentowania mnie w ramach umowy z ową firmą
    (dociekania dalszego losu prac, ustalania warunków zmian (aneksów) do umowy,
    etc)

    Firma olewa termin i ustalenia, bo ma do czynienia z kobietą. (z resztą na
    wieeeele przymknęłam oko - zarówno terminy oraz jakoś niektórych prac (w tym
    niestoswanie sie do ustaleń, (ustnych i pisemnych w umowie, jak np
    zabezpieczenie elementów mieszkania przed znieszczeniami)). Ponieważ firma
    się już rozbestwiła na amen, muszę natychmiast się ratować konkretnym i
    skutecznym działaniem
    proszę o pomoc

  • 2. Data: 2010-05-31 21:52:58
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    jejku no, pomóżta/poradźta coś proszę...

  • 3. Data: 2010-06-03 00:36:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się już rozbestwiła na amen, muszę natychmiast się ratować konkretnym i

    Możesz wszystko. Kodeks Cywilny Twoim przyjacielem.
    Np
    Możesz ustanowić pełnomocnika - najlepiej pisemnie
    Możesz wziąc dowolną firmę w celu wykonania reszty prac, jeżeli Cię stać to
    nawet najdroższą ze wszystkich i o wypłatę różnicy + odszkodowana wystąpić
    do niesolidnego wykonawcy. W praktyce oznacza to kilka lat w sądzie bez
    jakiejkolwiek gwarancji odzyskania pieniędzy. Na poparcie swoich racji
    powinnać mieć wszelkie dowody przebiegu sprawy (umowa, ustalenia, terminy,
    protokoły, potwierdzenia zapłaty itd)
    Możesz wszędzie gdzie tylko dasz radę opisac swoją sytuację i przestrzec
    potencjalnych klientów przed firmą X, np np pl.misc.budowanie w lokalnej
    prasie, na porozwieszanych ogłoszeniach, w telewizji.
    Możesz też użyć instrumentów mniej oficjalnych ale bardziej skutecznych
    które - być może- zachęcą wykonawcę do dokończenia prac.

  • 4. Data: 2010-06-05 23:59:12
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > swoich racji powinnać mieć wszelkie dowody przebiegu sprawy (umowa,
    > ustalenia, terminy, protokoły, potwierdzenia zapłaty itd)

    dzięęęki, to już jakiś konkret.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-06-06 08:19:42
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-06-06 01:59, yapann pisze:
    > "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message
    >
    > dzięęęki, to już jakiś konkret.
    > pozdrawiam

    Najpierw jedna wezwij gi listem poleconym do wykonania umowy, dodając ze
    w razie niewykonania przystąpisz do wykonania zastępczego.Wyznacz
    termin, po upływie terminu rób jak napisano wyzej.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez