  • 1. Data: 2010-05-30 11:46:01
    Temat: Niecodzienna sytuacja, faktury, znikająca firma.
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Witam,

    Sprawa wygląda tak:
    Współpracuję z włoskim przedsiębiorcą który przywozi dla mnie pewien
    sprzęt. Nasza współpraca wygląda tak: Przyjeżdża do mnie tir z powiedzmy
    5 sterownikami, dostaje fakturę wystawioną przez polskiego
    przedstawiciela z odroczoną płatnością (6 miesięcy). Gdy sprzedaję
    ostatnie urządzenie przelewam należność na wskazane konto. Przelew jest
    sygnałem dla kontrahenta, że potrzebuję następna dostawę. Dostaję
    dostawę, sprzedaję, płacę itd - i tak interes się kręci od 5 lat.

    W zeszłym roku pojawiły się problemy. Przelałem należność na wskazane
    konto (jak zawsze), lecz pieniądze wróciły na mój rachunek z adnotacją,
    iż konto docelowe zostało zamknięte. Wszystkie telefony na jakie
    dzwoniłem nie odpowiadały. Podjechałem do miejsca gdzie podpisywaliśmy
    umowę (przedstawicielstwo w Krakowie), lecz w miejscu gdzie były biura
    jest teraz Żabka. Moje pisma do Włoch pozostały bez odpowiedzi.

    Teraz problem:
    Pół roku po tej sytuacji zgłosił się do mnie facet który podawał się za
    przedstawiciela nowego właściciela firmy z którą współpracowałem.
    Zażądał spłaty zaległych faktur. Sęk w tym, że ja tego faceta nigdy
    wcześniej nie widziałem. On sam też nie ma faktur za które zalegam. (ma
    tylko numery i kwoty).

    Jak waszym zdaniem powinienem postąpić? Zapłacić obcemu facetowi? (Za
    miesiąc może zgłosi się następny)

  • 2. Data: 2010-05-30 11:57:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Jak waszym zdaniem powinienem postąpić? Zapłacić obcemu facetowi? (Za
    > miesiąc może zgłosi się następny)

    Na pewno nie płacić temu obcemu facetowi, dokąd nie dowiedzie, że jest
    przedstawicielem wierzyciela. W ostateczności poszukaj sobie w Google po
    haśle depozyt sądowy. Tam powinieneś złożyć należność, skoro nie moiżesz
    jej wydać wierzycielowi. Ma to ten sam skutek, co zapłata, a ciężar
    decyzji, że dana osoba jest uprawniona spadnie na sąd.

  • 3. Data: 2010-05-30 13:01:32
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-30 13:57, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > jej wydać wierzycielowi. Ma to ten sam skutek, co zapłata, a ciężar
    > decyzji, że dana osoba jest uprawniona spadnie na sąd.

    Wielkie dzięki za pomoc.