  • 1. Data: 2010-05-30 17:12:30
    Temat: Dziura w ścianie
    Od: "dulek" <firmak3@bezspamu_post.pl>

    Dzień dobry
    Sąsiad z bliźniaka (nie żyją ze sobą dobrze) przebił się do mojego kumpla
    przez ścianę. Kumpel wezwał policję, przyjechali, stwierdzili, że to nie ich
    sprawa i pojechali. Co ma zrobić kumpel? Chce wyegzekwować kasę na szkodę.
    Jakieś wezwanie do zapłaty, czy od razu sprawa cywilna? Jak to najlepiej
    załatwić? Opcja "dogadania się" nie wchodzi w grę.
    Pozdr. Dulek

  • 2. Data: 2010-05-30 17:23:01
    Temat: Re: Dziura w ścianie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dulek pisze:
    > Dzień dobry
    > Sąsiad z bliźniaka (nie żyją ze sobą dobrze) przebił się do mojego
    > kumpla przez ścianę. Kumpel wezwał policję, przyjechali, stwierdzili, że

    Włamanie, czy po prostu coś spartaczył przy np. wieszaniu obrazu?

    > to nie ich sprawa i pojechali. Co ma zrobić kumpel? Chce wyegzekwować
    > kasę na szkodę. Jakieś wezwanie do zapłaty, czy od razu sprawa cywilna?
    > Jak to najlepiej załatwić? Opcja "dogadania się" nie wchodzi w grę.

    Jeśli nie było to włamanie, to oczywiście pozostaje tylko droga cywilna.

    Jeśli kumpel ma ubezpieczenie, może ono obejmuje takie szkody i wtedy
    ubezpieczyciel będzie się szarpał z sąsiadem. Podobnie jeśli
    ubezpieczenie miał sąsiad.

  • 3. Data: 2010-05-30 17:27:22
    Od: "dulek" <firmak3@bezspamu_post.pl>

    Andrzej Lawa:

    > Włamanie, czy po prostu coś spartaczył przy np. wieszaniu obrazu?

    Specjalne działanie, toczą wojnę od lat.

    Ok, dzięki.
    Pozdr. Dulek

  • 4. Data: 2010-05-30 17:30:34
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 30-05-2010 19:12, dulek pisze:
> [...]
    > kasę na szkodę. Jakieś wezwanie do zapłaty, czy od razu sprawa cywilna?
    > Jak to najlepiej załatwić? Opcja "dogadania się" nie wchodzi w grę.

    Wezwanie do zapłaty odszkodowania, jak nie pomoże, to pozew - sprawa
    cywilna o odszkodowanie.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-05-30 17:34:33
    Od: " GL" <k...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Jeśli nie było to włamanie, to oczywiście pozostaje tylko droga cywilna.
    Jest jeszcze 288 kk. :)

    A szerzej (jeśli brak ubezpieczenia albo ubezpieczyciel oporny): wezwanie do
    naprawy uszkodzeń albo zapłaty w określonym terminie, oczywiście za
    potwierdzeniem odbioru. Dalej tylko pozew, pytanie czy warto.

    GK

  • 6. Data: 2010-05-30 18:20:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    dulek pisze:

    > Specjalne działanie, toczą wojnę od lat.

    A jesteś w stanie to udowodnić?

  • 7. Data: 2010-05-30 19:45:36
    Od: "dulek" <firmak3@bezspamu_post.pl>

    Andrzej Lawa

    > A jesteś w stanie to udowodnić?

    Tak, wiem. Zacznie od ubezpieczalni.
    Pozdr. Dulek

  • 8. Data: 2010-05-31 00:00:28
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "dulek" <firmak3@bezspamu_post.pl> wrote in message
    > Sąsiad z bliźniaka (nie żyją ze sobą dobrze) przebił się do mojego kumpla
    > przez ścianę.

    A nie podlega pod kwestię, na ile można/nie można ingerować w konkretny
    budynek / konstrukcję? (nie wiem kto te kwestie określa - jacyś architekci
    uprawnieni ..?). Do kogo należy ściana?

  • 9. Data: 2010-05-31 11:16:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    yapann pisze:
> [...]
    > budynek / konstrukcję? (nie wiem kto te kwestie określa - jacyś
    > architekci uprawnieni ..?). Do kogo należy ściana?

    Jeśli to faktycznie ściana nośna, to można próbować paragrafami karnymi
    poprzez nadzór budowlany - naruszanie konstrukcji budynku. Ale to też
    trochę zależy, jaka dziura (jeśli w ogóle ściana nośna).

  • 10. Data: 2010-06-07 08:34:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Państwowy nadzór budowlany.

    -----