eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobaba remontuje - czyli czy mogę upoważnić (umowa o prace wykończeniowe) › Re: baba remontuje - czyli czy mogę upoważnić (umowa o prace wykończeniowe)
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: baba remontuje - czyli czy mogę upoważnić (umowa o prace
    wykończeniowe)
    Date: Thu, 3 Jun 2010 02:36:25 +0200

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:htupdc$kdc$1@node2.news.atman.pl...
    > podpisałam umowę o wykonanie prac wykończeniowych
    > termin umowy minął daaaawno (w międzyczasie było kilka DROBNYCH opóźnień z
    > mojej strony w dostawie niektórych materiałów, ale nigdy nie było tak, że
    > żadne inne prace nie mogły być kontynuowane (do dziś niektóre jeszcze nie
    > są ukończone, na ten dowód).
    > Firma poszła robić inne zlecenie bez ustalenia ani czasu ani dalszego losu
    > prac - mam więc nastepujący problem:
    > - czy brać innych wykonawców. Co w takiej sytuacji z umową z pierwszą
    > firma? (jaki aneks pisać? Co z gwrancją na prace wykonane częściowo (w tym
> [...]
    Możesz wszystko. Kodeks Cywilny Twoim przyjacielem.
    Np
    Możesz ustanowić pełnomocnika - najlepiej pisemnie
    Możesz wziąc dowolną firmę w celu wykonania reszty prac, jeżeli Cię stać to
    nawet najdroższą ze wszystkich i o wypłatę różnicy + odszkodowana wystąpić
    do niesolidnego wykonawcy. W praktyce oznacza to kilka lat w sądzie bez
    jakiejkolwiek gwarancji odzyskania pieniędzy. Na poparcie swoich racji
    powinnać mieć wszelkie dowody przebiegu sprawy (umowa, ustalenia, terminy,
    protokoły, potwierdzenia zapłaty itd)
    Możesz wszędzie gdzie tylko dasz radę opisac swoją sytuację i przestrzec
    potencjalnych klientów przed firmą X, np np pl.misc.budowanie w lokalnej
    prasie, na porozwieszanych ogłoszeniach, w telewizji.
    Możesz też użyć instrumentów mniej oficjalnych ale bardziej skutecznych
    które - być może- zachęcą wykonawcę do dokończenia prac.