eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobaba remontuje - czyli czy mogę upoważnić (umowa o prace wykończeniowe) › baba remontuje - czyli czy mogę upoważnić (umowa o prace wykończeniowe)
    From: "yapann" <y...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: baba remontuje - czyli czy mogę upoważnić (umowa o prace wykończeniowe)
    Date: Mon, 31 May 2010 00:12:37 +0200

    podpisałam umowę o wykonanie prac wykończeniowych
    termin umowy minął daaaawno (w międzyczasie było kilka DROBNYCH opóźnień z
    mojej strony w dostawie niektórych materiałów, ale nigdy nie było tak, że
    żadne inne prace nie mogły być kontynuowane (do dziś niektóre jeszcze nie są
    ukończone, na ten dowód).
    Firma poszła robić inne zlecenie bez ustalenia ani czasu ani dalszego losu
    prac - mam więc nastepujący problem:
    - czy brać innych wykonawców. Co w takiej sytuacji z umową z pierwszą firma?
    (jaki aneks pisać? Co z gwrancją na prace wykonane częściowo (w tym
    hydraulika))?
    - jak firmie przedstawić sprawę, żeby się zreflektowali? (czy np. mogę
    spisać pismo o obciążenie firmy z tytułu strat z racji, że nie można się
    wprowadzić (a nie można - podstawowa hydraulika nie funkcjonuje) - ? Wynajem
    takiego mieszkania to od 1500 zł /mc. i jest ono unieruchomione
    - czy mogę (i jak!) upoważnić osobę trzecią (ale nie prawnika - np. kolegę
    lub inną firmę) do reprezentowania mnie w ramach umowy z ową firmą
    (dociekania dalszego losu prac, ustalania warunków zmian (aneksów) do umowy,
    etc)

    Firma olewa termin i ustalenia, bo ma do czynienia z kobietą. (z resztą na
    wieeeele przymknęłam oko - zarówno terminy oraz jakoś niektórych prac (w tym
    niestoswanie sie do ustaleń, (ustnych i pisemnych w umowie, jak np
    zabezpieczenie elementów mieszkania przed znieszczeniami)). Ponieważ firma
    się już rozbestwiła na amen, muszę natychmiast się ratować konkretnym i
    skutecznym działaniem
    proszę o pomoc