  • 1. Data: 2005-01-08 14:56:18
    Temat: aplikacja radcowska
    Od: "Agnes" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie egzaminu na aplikację radcowską. Jaki materiał jest
    wymagany oraz jak przebiega egzamin (ile jest pytań, czasu na odpowiedź
    itd. ) Proszę o poważne odpowiedzi i podzielenie się ewentualnymi
    doświadczeniami. Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2005-01-08 20:42:17
    Temat: Re: aplikacja radcowska
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wymagany oraz jak  przebiega egzamin  (ile jest pytań, czasu na odpowiedź
    > itd. ) Proszę o poważne odpowiedzi i podzielenie się ewentualnymi

    Doswiadczeniami sie nie podziele bo sama wlasnie szykuje sie do zdawania tego
    egzaminu. Ale polecam strone www.prawo.hoga.pl - tam jest sporo informacji na
    ten temat, lacznie z przykladowymi testami z lat poprzednich. Wynika z tego ze
    na dobra sprawe obowiazuje wszystko (caly cylil - w tym czesc ogolna,
    zobowiazania, handlowka, rzeczowka, rodzinne i spadki; karne;administracyjne -
    wszystko oczywiscie dotyczy zarowno materialnego jak i procedury). Wylaczyc
    mozn oczywiscie wszystki przedmioty nie-stricte-prawnicze (tj historie,
    filozofie - oczywiscie z uwzglednieniem faktu, ze w tescie pojawiaja sie tzw.
    pyt z wiedzy ogolnej) oraz np. finanse publiczne i podatki. Nie wiem jakw tym
    roku rozwiaza kwestie znajomosci prawa europejskiego. Na pewno natomiast na
    egz. na aplikacje radcowska sa tez pytania z zakresu ust o radcach prawnych,
    moga byc rowniez ogolnie - o ustroju sadownictwa.

    Natomiast co do tego, jak bedzie wygladal sam egzamin - to jest to o tyle
    wielka niewiadoma, ze (z tego co wiem) ciagle nie uchwalono odpowiedniej
    ustawy regulujacej nabor na aplikacje radcowska. Stad tez wielki znak
    zapytania co do terminow egzaminow na omawiana aplikacje.

    Pozdr

  • 3. Data: 2005-01-08 20:54:20
    Od: gregor <g...@p...onet.pl>

    W szczecinie w tamtym roku było sporo pytań z finansów publicznych więc
    ja tej dziedziny bym nie wyłączał:)
    Dużo pytań było z sądownictwa administracyjnego, z cywila, właśnie z
    finansów publicznych, trochę z karnego, handlówki. Z prawa pracy chyba
    ze dwa.
    Generalnie pytania nie są jakieś specjalnie trudne, ale właśnie zakres
    wymaganej wiedzy jest ogromny....

  • 4. Data: 2005-01-08 23:34:22
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    A co z sądową ? U nas chodzą głosy, że w tym roku nie będzie naboru.

    Pzdr.

    Marek

  • 5. Data: 2005-01-09 08:58:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
    > A co z sądową ? U nas chodzą głosy, że w tym roku nie będzie naboru.

    u nas?

    KG

  • 6. Data: 2005-01-09 10:13:56
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 09 Jan 2005 09:58:13 +0100, kam <X#k...@w...pl#X> napisał:

    > u nas?

    w zeszłym roku teżmiało nie być naboru. Ale nabrali tyle, że
    prawdopodobne, że nie będzie naboru, albo będzie bardzo ograniczony.
    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 7. Data: 2005-01-09 17:04:03
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/01/2005 11:13, Rodrig Falkenstein wrote :

    > w zeszłym roku teżmiało nie być naboru. Ale nabrali tyle, że
    > prawdopodobne, że nie będzie naboru, albo będzie bardzo ograniczony.

    Zwracam uwagę na projekt nowelizacji Ustaw o Radcach prawnych i o
    Adwokaturze. http://www.ms.gov.pl/projekty/projekty.shtml
    zwłaszcza na art. 3 ustawy nowelizującej:

    1. W okręgowych izbach adwokackich, w których w 2004 r. na podstawie
    dotychczasowych przepisów został przeprowadzony nabór na aplikację
    adwokacką, konkursu w tym roku nie przeprowadza się.
    2. W okręgowych izbach radców prawnych, w których w 2004 r. na podstawie
    dotychczasowych przepisów został przeprowadzony nabór na aplikację
    radcowską, konkursu w tym roku nie przeprowadza się.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)