    From: "M" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aplikacja radcowska
    Date: 8 Jan 2005 21:42:17 +0100

    > Witam,
    >
    > Mam pytanie odnośnie egzaminu na aplikację radcowską. Jaki materiał jest
    > wymagany oraz jak  przebiega egzamin  (ile jest pytań, czasu na odpowiedź
    > itd. ) Proszę o poważne odpowiedzi i podzielenie się ewentualnymi
    > doświadczeniami. Pozdrawiam !

    Doswiadczeniami sie nie podziele bo sama wlasnie szykuje sie do zdawania tego
    egzaminu. Ale polecam strone www.prawo.hoga.pl - tam jest sporo informacji na
    ten temat, lacznie z przykladowymi testami z lat poprzednich. Wynika z tego ze
    na dobra sprawe obowiazuje wszystko (caly cylil - w tym czesc ogolna,
    zobowiazania, handlowka, rzeczowka, rodzinne i spadki; karne;administracyjne -
    wszystko oczywiscie dotyczy zarowno materialnego jak i procedury). Wylaczyc
    mozn oczywiscie wszystki przedmioty nie-stricte-prawnicze (tj historie,
    filozofie - oczywiscie z uwzglednieniem faktu, ze w tescie pojawiaja sie tzw.
    pyt z wiedzy ogolnej) oraz np. finanse publiczne i podatki. Nie wiem jakw tym
    roku rozwiaza kwestie znajomosci prawa europejskiego. Na pewno natomiast na
    egz. na aplikacje radcowska sa tez pytania z zakresu ust o radcach prawnych,
    moga byc rowniez ogolnie - o ustroju sadownictwa.

    Natomiast co do tego, jak bedzie wygladal sam egzamin - to jest to o tyle
    wielka niewiadoma, ze (z tego co wiem) ciagle nie uchwalono odpowiedniej
    ustawy regulujacej nabor na aplikacje radcowska. Stad tez wielki znak
    zapytania co do terminow egzaminow na omawiana aplikacje.

    Pozdr