  • 1. Data: 2005-01-08 14:05:56
    Temat: pełnomocnictwo w sprzedaży mieszkania
    Od: "leszek" <l...@U...onet.pl>

    Sytuacja jest następująca - moja siostra mieszka w stanach i chce żebym w
    jej imieniu zajął się sprzedażą mieszkania, jakich formalności powinna
    dopełnić abym miał całkowite pełnomocnictwo?

  • 2. Data: 2005-01-08 14:19:26
    Temat: Re: pełnomocnictwo w sprzedaży mieszkania
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 8 Jan 2005 15:05:56 +0100, leszek naskrobał(a):

    > Sytuacja jest następująca - moja siostra mieszka w stanach i chce żebym w
    > jej imieniu zajął się sprzedażą mieszkania, jakich formalności powinna
    > dopełnić abym miał całkowite pełnomocnictwo?

    Idz do notariusza i się spytaj jaka dokładnie ma być treść pełnomocnitwa.
    Pewnie notariusz w USA + tłumacz przysięgły u nas.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-01-08 17:00:24
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sat, 8 Jan 2005 15:05:56 +0100, leszek naskrobał(a):
    >

    > Idz do notariusza i się spytaj jaka dokładnie ma być treść pełnomocnitwa.
    > Pewnie notariusz w USA + tłumacz przysięgły u nas.

    Nie notariusz w USA, a konsul RP w USA i bez tłumaczenia przysięgłego.

    Treść pełnomocnictwa jest prosta jak drut, kazdy kto miał jako takie oceny w
    szkole powinien potrafić sklecić tych kilka zdań:

    "Ja niżej podpisana ......... córka ................. i .................
    legitymująca się paszportem/dowodem osobistym nr ..................
    zamieszkała .................. udzielam pełnomocnictwa Panu
    ....................... legitymującemu się dowodem osobistym nr
    ................. do reprezentowania mnie we wszystkich czynnościach
    urzędowych niezbędnych przy sprzedaży mojego mieszkania zlokalizowanego w
    .................. przy ulicy ..................
    W szczególności upoważniam do:
    - podpisania w moim imieniu umowy kupna sprzedaży w/w mieszkania,
    - uzyskiwania od wszelkich władz państwowych i samorządowych informacji
    pisemnych i ustnych na temat w/w mieszkania"

    Nie jestem prawnikiem, ale myslę, ze tak sformuowane pełnomocnictwo załatwia
    sprawę wyciągania kwitów z ksiąg wieczystych, spółdzielni, gminy itp. oraz
    podpisanie u notariusza umowy kupna-sprzedaży.

    Nadmieniam, że cena takiej porady wynosi conajmniej 30 zł, a ja tu
    publicznie prezentuję propozycję pełnomocnictwa.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net
    - uzyskiwania od wszelkich władz państwowych i samorządowych informacji

  • 4. Data: 2005-01-08 17:25:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 08 Jan 2005 17:00:24 GMT, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    naskrobał(a):

    > Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > Nie notariusz w USA, a konsul RP w USA i bez tłumaczenia przysięgłego.

    Od kiedy konsul RP tworzy dokumenty notarialne?

  • 5. Data: 2005-01-08 18:22:06
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Dnia Sat, 08 Jan 2005 17:00:24 GMT, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > naskrobał(a):

    > Od kiedy konsul RP tworzy dokumenty notarialne?

    Od zawsze konsul RP pełni rolę notariusza.

  • 6. Data: 2005-01-08 19:23:21
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:ixVDd.41055$BO5.1864@news.chello.at...

    > Od zawsze konsul RP pełni rolę notariusza.

    Dz.U. 1984 Nr 9 poz. 34
    USTAWA
    z dnia 13 lutego 1984 r.
    o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej

    Art. 19.
    1. Konsul wykonuje czynności notarialne, a w szczególności:
    1) sporządza i poświadcza wypisy, odpisy, wyciągi i kopie dokumentów;
    2) poświadcza własnoręczność podpisów i znaków ręcznych na dokumentach;
    CKancelaria Sejmu s. 6/10
    04-08-19
    3) poświadcza datę okazania dokumentów, pozostawania osoby przy życiu lub w
    określonym miejscu oraz stawiennictwo lub niestawiennictwo osoby;
    4) przyjmuje oświadczenia.
    2. Czynności, o których mowa w ust. 1, konsul wykonuje na wniosek obywateli
    polskich lub właściwych organów Rzeczypospolitej Polskiej .
    3. Konsul może wykonywać czynności, o których mowa w ust. 1, również na
    wniosek
    jakiejkolwiek osoby, jeżeli mają one wywrzeć skutek prawny na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej .
    4. Konsul może sporządzić akt notarialny pod warunkiem uzyskania od Ministra
    Sprawiedliwości pisemnego upoważnienia wydanego na wniosek Ministra
    Spraw Zagranicznych.
    5. Do czynności konsula, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio
    przepisy
    prawa o notariacie. Czynności te mają taką samą moc jak czynności wykonane
    przez notariusza w Rzeczypospolitej Polskiej.

  • 7. Data: 2005-01-09 09:49:06
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 08 Jan 2005 19:23:21 GMT, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    naskrobał(a):

> [...]
    > USTAWA
    > z dnia 13 lutego 1984 r.
    > o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej

    thx wierzyłem na słowo - ja sugerowałem się art 1138 KPC ale jak widać
    można prościej i taniej.

  • 8. Data: 2005-01-09 10:48:25
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Dnia Sat, 08 Jan 2005 19:23:21 GMT, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > naskrobał(a):

    > thx wierzyłem na słowo - ja sugerowałem się art 1138 KPC ale jak widać
    > można prościej i taniej.

    W dawnych latach co chwilę mi przysyłano pełnomocnictwa do wykonania różnych
    czynności z zagranicy i tylko raz w banku kobieta upierała się, że konsul
    nie ma praw notariusza, ale uparłem się i zasugerowałem bankowi drogę
    sprawdzającą. MSZ rozwiał wątpliwości, a bank dodatkowo sprawdził
    telefonicznie moje pełnomocnictwo czy jest autentyczne w ten sposób, że z
    MSZ uzyskał ne tel. do naszej ambasady za granicą i tam po numerkach
    potwierdzili... że taki dokument był wystawiany

  • 9. Data: 2005-01-09 14:37:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <IkUDd.40905$BO5.10128@news.chello.at>, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    wrote:
    > Nie notariusz w USA, a konsul RP w USA i bez tłumaczenia przysięgłego.
    [..]
> [...]
    >
    > Nadmieniam, że cena takiej porady wynosi conajmniej 30 zł, a ja tu
    > publicznie prezentuję propozycję pełnomocnictwa.

    Potwierdzam z praktyki. Tak się dokładnie to załatwia. A cena nie tyle
    porady co wystawienia samego dokumentu będzie dużo dużo wyższa niż 30 zł.
    Za zwykłe pełnomocnictwo (z grubsza zarząd zwykły) to ok. 100-130zł.
    Pełnomocnictwo obejmujące sprzedaż nieruchomości było ze 2x droższe.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-01-09 20:00:44
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:ijfrrc.2jr.ln@ziutka.router...

    > Potwierdzam z praktyki. Tak się dokładnie to załatwia.

    Czyli wygenerowane praktycznie z głowy pełnomocnictwo podoba się Tobie ?

> [...]
    > Za zwykłe pełnomocnictwo (z grubsza zarząd zwykły) to ok. 100-130zł.
    > Pełnomocnictwo obejmujące sprzedaż nieruchomości było ze 2x droższe.

    Notariusz chyba bierze opłatę stałą za poświadczenie własnoręczności podpisu
    niezaleznie od treści pod jaką ów podpis jest składany.