  • 1. Data: 2006-06-08 18:04:47
    Temat: alimenty? obnizenie sie standardu ? badania ?
    Od: "przeme_q" <p...@o...pl>

    Mój problem jest dosc skomplikowny ... Prosze o porade bo nietety
    nie
    bardzo wiem co mam robic, ani jakie srodki przedsiewziac.

    Mój ojciec jest chory psychicznie (wg. mojej diagnozy jest to
    przypadek osobowisci
    borderline, nadajacy sie do hospitalizacji + kilka powaznych
    natrectw. - nie jestem jednak lekarzem
    specjalista, który powinien to orzec). Zycie z ojcem to jednym
    slowem to
    pieklo. Wyzwiska, klótnie, najciezszego kalibru obelgi i
    wulgaryzmy,
    kontolowanie przez niego korespondencji, czy chocby rozmów
    telefonicznych
    itd. itp. Mimo iz rodzina uchodzi w opinii spolecznosci sasiedzkiej
    za
    "porzadna i szanowana" i w pewnym sensie zawsze taka byla to
    obecnie tak
    niestety nie jest. Choroba mojego ojca nasila sie i jest coraz gorzej,
    polega to na hustawce nastrojów i niestety (a w zasadzie to na
    szczescie)
    malo kto o tym wie poniewaz jego chorobe cechuje przechodzenie od
    stadium
    furii az do anielskiego spokoju, uprzejmosci i totalnego wyciszenia. O
    dobrowolnej wizycie u psychiatry nie ma niestety mowy. W kazdym razie
    przechodze do sedna...

    Poniewaz ojciec od 2 miesiecy odmowil lozenia na mnie i od 2 miesiecy
    jako
    student utrzymuje sie sam, jak wiem moge zaskarzyc go o alimenty. Tak,
    nie wiem tylko
    jak ma wygladac pozew ani czy trzeba go szczególowo uzasadniac ?
    Jakie
    artykuly lub przepisy musialbym poczytac aby dobrze przygotowac sie
    do
    sprawy (kodeks rodzinny?) ? Poniewaz moje wyplaty sa dosc symboliczne
    (jestem zatrudniony na umowe zlecenie) nie wiem czy nie nie oplacaloby
    sie
    lepiej abym sie zwolnil i udowodnil ze nie mam w ogole zrodla
    utrzymania ?!

    Poniewaz moja mama pracuje (zarabia polowe tego co ojciec) nie wiem czy
    sad
    nie zrzuci tez czesci obowiazku utrzymnia mnie na nia. Czy ona rowniez
    moze
    razem ze mna zaskarzyc ojca o alimenty (mimo iz nie doszlo jesczez do
    rozwodu) i zadeklarowac ze odkad przestal
    utrzymywac rodzine jej status materialny rowniez pogorszyl sie (choc
    ma z czego
    zyc). Jak sad postepuje w takich przypadkach... sumuje dochody
    malzonkow i
    dzieli je na kazdego czlonka rodziny ?

    No i pytanie najwaznijsze czy da si zmusic kogos sadownie do poddania
    badaniom psychiatrycznym mimo ze nie zrobil jeszcze nic co naruszaloby
    prawo
    (byly grozby ale z ich udwodnieniem moglby byc problem) lub czy da sie
    jakikolwiek sposob nakazac opuszczenie domu takiej osobie mimo ze ma
    udzial w majatku
    ? (chyba nie bardzo skoro w Polsce ofiry przemocy domowej zyja i
    zmuszone sa do zycia pod jednym dachem ze swoimi oprawcami) ?

    dzieki za wszelkie informacje i wskazowki
    Przemyslaw K.

  • 2. Data: 2006-06-09 14:23:15
    Temat: Re: alimenty? obnizenie sie standardu ? badania ?
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    przeme_q napisał(a):
    > Mój problem jest dosc skomplikowny ...

    Zasadniczo widzę dwie metody: sprawa o każdą rzecz oddzielnie lub jedna
    sprawa o ubezwłasnowolnienie. Polecam to drugie. To nie takie straszne,
    jak się wielu ludziom wydaje, nie ma się czego bać. Za jednym zamachem
    pozbędziecie się kłopotu z pieniędzmi i ze zmuszeniem ojca do leczenia.
    Możecie w ten sposób nie tylko zabezpieczyć swoje interesy, ale i pomóc
    ojcu, a w przypadku udanego leczenia może nawet uratować małżeństwo
    rodziców.
    Więcej informacji znajdziesz tu: http://tinyurl.com/lg2nw.

    --
    Pozdrawiam,