  • 1. Data: 2006-06-08 14:50:32
    Temat: Rozwód, kupno mieszkania od ex małżonka - od czego zacząć
    Od: "seebek" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chciałbym przedstawić na wstępie sytuację.
    Podczas trwania małżeństwa, żona otrzymała jako darowiznę mieszkanie od
    ojca. Status mieszkania spółdzielcze własnościowe. Jesteśmy po rozwodzie
    (bez orzekania o winie) i dogadaliśmy się, że ja zostaję w mieszkaniu i
    zapłacę byłej żonie za nie połowę jego wartości. Na mieszkanie chcę wziąść
    kredyt hipoteczny w wysokości połowy jego wartości (tyle ile mam zapłacić
    mojej ex). Od czego zacząć ? Czy można przy takiej operacji jakoś
    zaoszczędzić (np. na podatku) ? Może ktoś z Państwa był w podobnej sytuacji
    i ma w tej materii doświadczenie.

    Za wszelkie rady i informacje z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Seebek

  • 2. Data: 2006-06-08 14:50:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    seebek napisał(a):

    > Od czego zacząć ?

    Od banku.
    Tylko nie mów tam że kupujesz mieszkanie za pół wartości.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-06-10 14:08:57
    Od: i...@w...pl

    seebek napisał(a):
    > Witam,
    > Chciałbym przedstawić na wstępie sytuację.
    > Podczas trwania małżeństwa, żona otrzymała jako darowiznę mieszkanie od
    > ojca.
    Skoro to ona dostała od SWOJEGO ojca , to CAŁE mieszkanie jest jej ,
    więc chyba musisz kupić całość , a nie pół mieszkania .
    Darowizna jest imienna , nawet podczas trwania małżenstwa . Jesli nie
    ma Ciebie na akcie darowizny , to nie ma Ciebie wśród właścicieli

  • 4. Data: 2006-06-23 05:16:00
    Temat: Re: Rozwód, kupno mieszkania od ex małżonka - od c
    Od: Jarosz<j...@w...pl>

> [...]
    > i ma w tej materii doświadczenie.
    >
    > Za wszelkie rady i informacje z góry dziękuję.

    od banku i od notariusza - polecam, bo formalnie kupował będziesz całe
    mieszkanie (bo całe nalezy do żony - niezależnie od tego jak się między soba
    umawiacie) - tyle, że za pół ceny. a to moze się nie spodobać Urzędowi
    skarbowemu. A podatek 2% do US placi się u notariusza. Może żona moglaby Ci
    podarować 1/2 (nawet po rozwodzie jesteście w I grupie pokrewieństwa) a drugą
    1/2 kupisz? Ale to trochę naciągane, trzeba by tę darowiznę jakoś uzasadnić -
    nie wiem, może to Ty ponosiłeś nakłady na remonty i wyposażenie i najlepiej ze
    środków własnych a nie dorobkowych?

    -> http://usenet.pomocprawna.info