  • 1. Data: 2006-06-08 15:19:35
    Temat: KRS Zmiana zarządu
    Od: "Joy" <t...@p...onet.pl>

    Zdziwiła mnie interpretacja prawników na temat reprezenatcji spólki, gdy
    zostaje zmieniony zarząd.

    Uważałem, że to data wpisu w KRS (nawet nie postanowienia o zmianie zarządu -
    bo postanowienie jest najczęściej 2-3 dni wcześniej niż wpis) decyduje jaki
    jest aktualnie zarząd spółki.

    Jednak prawnicy są pewni że to data uchwały WZA (a dokładnie dzień jej wejścia
    w życie określony w tejże uchwale) decyduje o zmianie zarządu. Czyli według
    prawników to dzień wejścia w życie uchwały decyduje od kiedy jest nowy zarząd.

    Nadal uważam, że to ujawnienie zmiany w KRS (czyli data wpisu do KRS) powoduje
    zmianę, do dnia wpisu w KRS to poprzedni zarząd zarządza spółką. Prośba o
    opinię.

    Pozdrawiam

    Joy

  • 2. Data: 2006-06-08 16:11:49
    Temat: Re: KRS Zmiana zarządu
    Od: stern <s...@0...pl>

    Joy napisał(a):

    > Nadal uważam, że to ujawnienie zmiany w KRS (czyli data wpisu do KRS) powoduje
    > zmianę, do dnia wpisu w KRS to poprzedni zarząd zarządza spółką. Prośba o
    > opinię.

    prawnicy mają rację.

    w ich opinii powinno być, dlaczego tak jest.
    a jeśli nie wiesz to zapytaj.

    dziwna ta wiara w moc anonimowych internetowych porad.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-06-08 18:11:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Joy napisał(a):
    > Zdziwiła mnie interpretacja prawników na temat reprezenatcji spólki, gdy
    > zostaje zmieniony zarząd.

    A jak kupisz samochod, to on jest twoj po oplaceniu w skarbowce i
    zarejestrowaniu go, czy z dniem podpisania umowy?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2006-06-08 18:28:42
    Od: "Joy" <t...@p...onet.pl>

    > A jak kupisz samochod, to on jest twoj po oplaceniu w skarbowce i
    > zarejestrowaniu go, czy z dniem podpisania umowy?

    Zdziwiło mnie że wpis do KRS zmiany zarządu ma charakter deklaratoryjny , anie
    konstytutywny. Moim zdaniem dla bezpieczeństwa obrotu zmiana zarządu powinna
    mieć skutek od chwili wpisu do KRS, przy czym powinien być katalog spraw które
    KRS rozpatruje np. w terminie 24h.

    Ale rzeczywiście wpis zmainy zarządu w KRS to jedynie wpis informacyjny -
    pewnie jak pojawi sę kilka spraw gdzie umowy zawierał kontrahent w dobrej
    wierze na podstawei wyciągu z KRS i okaże się że podpisywał je z byłym zarządem
    to być może wpisy do KRS będą miały charakter konstytutywny.

    PZDR Joy

  • 5. Data: 2006-06-08 18:42:13
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    w tej sytuacji wpis do krs ma charakter deklaratoryjny

  • 6. Data: 2006-06-09 06:46:18
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Joy napisał(a):
> [...]
    > wierze na podstawei wyciągu z KRS i okaże się że podpisywał je z byłym zarządem
    > to być może wpisy do KRS będą miały charakter konstytutywny.

    Powiem ci szczerze, ze mnie to tez dziwi, poniewaz sad moze odrzucic
    wniosek o zmiane, a jesli w ciagu pol roku nie uzupelnisz brakow to
    wniosek uwaza sie za niezlozony, a stan w krs wraca do poprzedniego
    "setup'u" (czy jakos tak, nie jestem specjalista). Aczkolwiek zlozone
    kwity lezakuja w teczce czekajac uzupelnienia.

    Jesli sie myle, to prosze mnie poprawic.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 7. Data: 2006-06-09 07:40:43
    Od: stern <s...@0...pl>

    odpowiem na oba :)

    MarcinJM napisał(a):

> [...]

    czyli, Wspólnicy odwołują zarząd, i tenże zarząd sam ma wnosić o
    wykreslenie siebie z KRS, tak?
    A jak świeżo "odwołany" (decyzja wszak nie byłaby wiążaca) zarząd się
    obrazi i nie złoży wniosku?
    Pat na całego :)

> [...]
    > "setup'u" (czy jakos tak, nie jestem specjalista). Aczkolwiek zlozone
    > kwity lezakuja w teczce czekajac uzupelnienia.

    te pół roku o których piszesz tyczy tylko zmiany umowy spółki.
    zmiana zarządu to co innego

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-06-09 07:53:09
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    stern napisał(a):
> [...]
    > wykreslenie siebie z KRS, tak?
    > A jak świeżo "odwołany" (decyzja wszak nie byłaby wiążaca) zarząd się

    Odwolany zarzad nie ma prawa reprezentacji, a ze w sp. kapitalowej nie
    moze byc "bezkrolewia" robi to nowy zarzad (lub inna osoba powolana do
    reprezentacji).
    Uwaga: nie twierdze tego jako prawda objawiona, tylko to, co udalo mi
    sie ustalic. A nie jestem fachowcem od spolek.

    > te pół roku o których piszesz tyczy tylko zmiany umowy spółki.
    > zmiana zarządu to co innego

    Ale zmiana zarzadu czasem skutkuje zmiana umowy spolki. Przynajmniej tak
    bylo u mnie.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 9. Data: 2006-06-09 08:23:28
    Od: stern <s...@0...pl>

    MarcinJM napisał(a):

> [...]
    > Uwaga: nie twierdze tego jako prawda objawiona, tylko to, co udalo mi
    > sie ustalic. A nie jestem fachowcem od spolek.

    co do sp. z o. o. pogląd jest całkowicie błędny.

    > Ale zmiana zarzadu czasem skutkuje zmiana umowy spolki. Przynajmniej tak
    > bylo u mnie.

    naciągnęli Cię. ;)

    ten fragment umowy spółki (aktu założycielskiego), gdzie wpisuje się
    imiona i nazwiska członków zarządu uznaje się za protokół nadzwyczajnego
    zgromadzenia wspólników powołujący zarząd, a nie za umowę spółki. ;)

    no ale wtedy notariusz by nie zarobił :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911