  • 1. Data: 2006-06-08 17:46:19
    Temat: TP s.a. - Umowa.
    Od: "Darrek" <pl17(NO.SPAM)@wp.pl>

    Witam serdecznie grupe!
    Drodzy grupowicze, mam nastepujacą sprawę:

    Jakis czas temu zglosilem sie do TPsa z checia zalozenia u nich dostepu do
    internetu DSL 8000.
    Niestety z zadnej promocji nie moge skorzystac bo lacze bedzie dalej
    odsprzedawane - czego regulamin proomocji zabrania - wiec za podlaczenie mi
    w/w dostepu do internetu musze zaplacic z tego co pamietam 976zl - juz to
    mnie zdenerwowalo, ale co... spuscilem glowe i podpisalem bez promocji -
    regulamin regulaminem.

    "Bujali" sie z tym sporo, w koncu jakos bylem w poblizu salonu sprzedazy
    wiec zajechalem - a tu pani mi mówi "Przepraszam zapomialam do Pana
    zadzwonic a wszystkie papiery juz są" - to mnie wstrzasnelo po raz 2 ( w
    miedzyczasie jeszcze wydzwanianie, blednie przez nich wypisane umowy itp).
    Ale skoro, przypadkiem do nich zajechalem - wiec umowe o DSL podpisalem -
    bylem szczesliwy ze to moze juz niedlugo w koncu nie bede musial do nich co
    2 jezdzic.

    Wczoraj dzwoni do mnie czlowiek z firmy ktora jest ich podwykonawca i chcial
    sie umowic, niestety wczoraj nie moglem wiec sie umówilem z nim na dzis -
    w tym momencie przebili chyba sami siebie - czlowiek ten mi mowi, ze
    predkosc 8000 na tym laczu nie pojdzie (mimo, ze podobno sprawdzali
    parametry tech. i wszystko było ok).
    Zadzwonilem do nich i to powiedzialem, kobieta mowi mi ze zainstaluja mi
    slabsze lacze i poprosila, zebym odwiozl umowe i przyjechal podpisac
    kolejna... OK, pojechalem ale w ostatniej chwili pomyslalem sobie, ze skoro
    mam umowe w ktorej maja 30 dni na zainstalowanie lacza 8Mbit - to niech
    instaluja.

    Jak ja kiedys jak to zinterpretowali "zerwalem" umowe na DSL na innym
    numerze (bo chcialem wziac wieksza predkosc - to jest zerwanie umowy :))) )
    wwalili mi kare 500zł i nikt mnie sie nie pytal czy chce zaplacic czy nie.

    Czy mozecie mi drodzy grupowicze cos doradzic ? Moze udalo by sie od nich
    wyciagnac przynajmniej jakas promocje - albo niech sie sprezaja bo maja 30
    dni zeby to dzialalo - mija 30 czerwca i zawsze moga wymienic linie
    telefoniczna tak, zeby łącze 8mbit dzialalo - pozniej wedlug #8 ust.2 pkt.1
    umowy "TSsa zapłaci na rzecz abonenta karę umowną w wysokosci 1/30 oplaty
    abonamentowej za każdy dzien niedotrzymania w winy TP terminu rozpoczecia
    świadczenia Usługi w danej lokalizacji"

    Prosze o porady.
    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2006-06-08 18:28:54
    Temat: Re: TP s.a. - Umowa.
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Darrek napisał(a):
    > [...] w ostatniej chwili pomyslalem sobie, ze skoro
    > mam umowe w ktorej maja 30 dni na zainstalowanie lacza 8Mbit - to niech
    > instaluja.
    I tego bym się na Twoim miejscu trzymał. Masz umowę (rozumiem, że nie
    oddałeś im swojego egzemplarza), która również TPSA do czegoś
    zobowiązuje. Niech teraz kombinują jak się wywiązać...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 3. Data: 2006-06-08 18:37:20
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Darrek" <pl17(NO.SPAM)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Prosze o porady.

    Poczytaj regulamin uslugi, a znajdziesz tam odpowiedzi na Twoje pytania.
    Jest tam mowa o tym, co sie dzieje jesli TPSA nie ma mozliwosci swiadczyc
    uslugi o parametrach, jakich sobie życzy klient

    HaNkA

  • 4. Data: 2006-06-08 18:43:52
    Od: "Darrek" <pl17(NO.SPAM)@wp.pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    > I tego bym się na Twoim miejscu trzymał. Masz umowę (rozumiem, że nie
    > oddałeś im swojego egzemplarza), która również TPSA do czegoś zobowiązuje.
    > Niech teraz kombinują jak się wywiązać...

    Witam !
    Oczywiscie, że nie oddalem - wtedy bym Wam oraz sobie nie zawracal.*gitary
    by bylo by już jak to się mówi "po ptakach".
    Juz podjechalem pod salon sprzedazy i doznalem olsnienia - zapalilem
    papieroska i zaczalem czytac umowe - a tam jest napisane " Na podstawie
    ninejszej umowy TP świadczy usługę dostęp do Internetu DSL tp w opcji DSL
    8000"
    Wiec za te wszystkie meki.. postanowilem nie oddawac umowy :)

    Dziekuje za odpowiedz, za kazda inna opinię będę równie wdzięczny.
    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2006-06-08 18:50:24
    Od: "Darrek" <pl17(NO.SPAM)@wp.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jest tam mowa o tym, co sie dzieje jesli TPSA nie ma mozliwosci swiadczyc
    > uslugi o parametrach, jakich sobie życzy klient

    Czytalem... wiec jednak oznacza to, ze TP podpisuje umowy z ktorych z swojej
    winy sie nie wywiązuje i są _całkowicie bezkarni_ ?????

    Ja nie chcę żądać od nich 10tys zł odszkodowania, ale skoro mam u nich kilka
    numerów tel, płacę im miesięcznie ładnych kilka zł. to chciałbym liczyć na
    to, że rozmawiam z kompetentnym pracownikiem - tego nawet od nich nie mozna
    uzyskać jak widać :(

    Pozdrawiam !

  • 6. Data: 2006-06-08 19:20:48
    Od: Piotr Czeszkiewicz <p...@g...com>

    Darrek napisał(a):

    > Czytalem... wiec jednak oznacza to, ze TP podpisuje umowy z ktorych z swojej
    > winy sie nie wywiązuje i są _całkowicie bezkarni_ ?????

    Przykro mi, ale tak właśnie jest. Umowę możesz wyrzucić do kosza, chyba,
    że stać Cię na lepszych prawników niż ma France Telecom Group

    --
    piotrek

  • 7. Data: 2006-06-08 19:31:53
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    >wiec jednak oznacza to, ze TP podpisuje umowy z ktorych z swojej winy sie
    >nie wywiązuje i są _całkowicie bezkarni_ ?????

    Przerobilam to gdy składalam zamówienie na neo 6mb. Podpisałam umowę,
    chociaz nie bylo wiadomo czy owe 6mb u mnie pójdzie - zapytalam nawet
    rzecznika konsumentów czy firma może sprzedawac kota w worku - koniec końców
    sprzedaja mi uslugę, ktorej byc moze nie będą w stanie mi swiadczyc, ale
    regulamin zarówno neo jak i dsl o tym wspomina - tpsa twierdzi, ze nie są w
    stanie stwierdzic parametrów w jakich usluga moze byc swiadczona na danej
    linii dopóki jej nie podlacza,a to robią przed podpisaniem umowy. A zarówno
    Ty, jak i ja podpisując tak sformułowaną umowę godzimy sie na taką kolejność
    załatwienia sprawy.
    Mi sie udało, Tobie nie.

    HaNkA

  • 8. Data: 2006-06-08 19:59:14
    Od: "Darrek" <pl17(NO.SPAM)@wp.pl>

    > tpsa twierdzi, ze nie są w stanie stwierdzic parametrów w jakich usluga
    > moze byc swiadczona na danej linii dopóki jej nie podlacza,a to robią
    > przed podpisaniem umowy.

    Witam ponownie ;-)
    Owszem, robią pomiary łącza ( tak zwany wywiad techniczny ) przed
    podpisaniem umowy - co i w moim przypadku zostało sprawdzone z wynikiem
    "pozytywnym" - dopiero później moglem jechac do nich i podpisywac umowe...
    wiec czegos ja tu nie rozumiem... Umowa jest umową - podpisana więc
    obowiązuje.
    Nie rozumiem tu pewnej rzeczy - czy to znaczy, ze ja np. podpisujac sobie
    umowe o... np. sprzedaż samochodu moge po danej transakcji zabrac samochod
    bo mialem jeszcze do tej umowy regulamin ?
    Heh...

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2006-06-08 20:00:52
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Darrek napisał(a):
    > Dziekuje za odpowiedz, za kazda inna opinię będę równie wdzięczny.
    Nie za ma co. ;-)
    Niemal każdy miał jakieś przeboje z TPSA. Niestety każdy taki bój ma
    charakter kopania się z koniem. Ale jeśli wystarczy Ci sił...
    W każdym razie umowa, o której pisałeś jest atutem w Twoim ręku.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 10. Data: 2006-06-08 20:06:51
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
    > Jest tam mowa o tym, co sie dzieje jesli TPSA nie ma mozliwosci swiadczyc
    > uslugi o parametrach, jakich sobie życzy klient
    A to nie jest tak, że najpierw powinni przeprowadzić wywiad techniczny,
    który określi czy istnieją możliwości techniczne realizacji usługi
    (zanim podpiszą umowę)?
    Pamiętam, że tak właśnie było u mnie zarówno przy uruchamianiu ISDN jak
    i neostrady. Przy iDSL już darowali sobie wywiad ze względu na pozytywny
    przed neo (parametry podobne). Ale zawsze było tak, że najpierw wniosek,
    później wywiad a dopiero po nim umowa(i wywiad musiał być pozytywny).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____