  • 10. Data: 2004-03-04 17:56:15
    Temat: Odp: alimenty ile?
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > ja bym ani grosza nie zapłacił łajdokowi

    To są alimenty na dziecko nawet jak matka jest
    nie całkiem ........

  • 12. Data: 2004-03-05 08:32:25
    Temat: Re: alimenty ile?
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gregor" <> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie, ile sąd może przyznać żonie alimentów jeśli zarabiam ok 2000
    > miesięcznie z tego prawie 800zł pochłaniają raty z tytułu zaciągniętych
    > kredytów,

    z tego co wiem , mają prawo zabrać do 60% Twojego wynagrodzenia , i nie
    istotne jest jakie spłacasz kredyty .

    pozdr.dorcia

  • 13. Data: 2004-03-05 08:32:25
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

  • 14. Data: 2004-03-05 13:55:45
    Od: "Gregor" <m...@w...pl>

    > z tego co wiem , mają prawo zabrać do 60% Twojego wynagrodzenia , i nie
    > istotne jest jakie spłacasz kredyty .

    to znaczy ze uniemożliwią mi spłacenie zobowiązań, dług urośnie do
    kosmicznej sumy, a ja mam zacząć kraść żeby opłacic pazerną matkę?

  • 15. Data: 2004-03-05 14:52:36
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gregor" <
    > napisał w wiadomości
    > >
    > to znaczy ze uniemożliwią mi spłacenie zobowiązań, dług urośnie do
    > kosmicznej sumy, a ja mam zacząć kraść żeby opłacic pazerną matkę?

    tak to juz jest , to nie znaczy jeszcze że tyle zabiorą , zgadzam się tu z
    "Funia " możemy oscylować wokół kwoty 500-550zł

    pozdr.dorcia

  • 16. Data: 2004-03-05 15:29:49
    Od: "Gregor" <m...@w...pl>

    > tak to juz jest , to nie znaczy jeszcze że tyle zabiorą , zgadzam się tu z
    > "Funia " możemy oscylować wokół kwoty 500-550zł

    To jest roządna kwota, nie chce dawać żonie więcej bo uważam że nie potrafi
    gospodarować pieniędzmi, wole sam kupić córce to czego potrzebuje, a poza
    tym to żona nie robi nic żeby też zarobić na utrzymanie dziecka, wiem że o
    pracę ciężko ale ona nawet sie nie stara szukać, nawet w biurze pracy się
    nie zdązyła przez rok czasu zarejestrować, liczy tylko na to co ja jej dam.

  • 17. Data: 2004-03-05 18:30:02
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gregor" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam pytanie, ile sąd może przyznać żonie alimentów jeśli zarabiam ok 2000
    > miesięcznie z tego prawie 800zł pochłaniają raty z tytułu zaciągniętych
    > kredytów, czy sąd bierze wogóle to pod uwagę i może zasądzić kwotę która
    > uniemożliwi mi spłatę zobowiązań? dziecko ma 9 miesięcy a żona nie pracuje
    > mieszka u swojego ojca więc za mieszkanie nie płaci.

    Nikt nie wspomniał o jednej ważnej rzeczy. Może to zbyt oczywiste :) Dobrze
    by było, żebyś miał udokumentowane, że dajesz te 700 zł. Czyli, albo
    przelewy na konto żony z odpowiednią adnotacją, albo w przypadku gdy dajesz
    jej gotówkę, to potwierdzenie, że przyjeła. Coby nie mogła powiedzieć w
    sądzie, że nic nie dostaje.

    pozdrawiam
    Alek

    P.S. Zastanawiałeś się nad sprawą o opiekę nad dzieckiem?

  • 18. Data: 2004-03-05 23:25:44
    Temat: Re: Odp: alimenty ile?
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 04 Mar 2004 16:51:57 +0100, bubu wrote:

    > To nie są pieniądze na jej życie .Ona musi iść do pracy.
    > Ty płacisz alimenty na utrzymanie dziecka .Jeśli w sądzie zeznasz , że
    > płacisz na dziecko 700zł to sąd ci to tylko przyklepie i koniec.
    Czekaj, czekaj, ale jak dziecko ma 9 miesięcy, to matka może być na
    urlopie wychowawczym. A jak nie pracuje, to wiesz, z tak maleńkim
    dzieckiem, może jeszcze karmionym piersią, może mieć małe szanse na
    znalezienie pracy i to jeszcze takiej, która pozwoli zarobić na coś więcej
    niż opiekunka czy przedszkole. Zmierzam do tego, że teoretycznie żona
    może wnioskować także o alimenty na siebie i jej szanse wcale nie są
    takie znikome.
    Pozdrawiam,
    MArta
    Ps. A w ogóle, to kto zostawia żonę z 9-miesięcznym dzieckiem? Przecież to
    taki niemowlaczek maleńki :(

  • 19. Data: 2004-03-05 23:30:55
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Fri, 05 Mar 2004 14:55:45 +0100, Gregor wrote:

    > to znaczy ze uniemożliwią mi spłacenie zobowiązań, dług urośnie do
    > kosmicznej sumy, a ja mam zacząć kraść żeby opłacic pazerną matkę?

    No zgłoś te kredyty, ale sąd może też uznać, że potrafisz zarobić więcej.
    Hmm, a co do długu, to porównując dług wobec banku z długiem
    alimentacyjnym powiem tylko tyle, że za dług wobec banku do więzienia Cię
    nie wsadzą. Mogą Ci za to odebrać majątek.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 20. Data: 2004-03-05 23:35:00
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>

    On Thu, 04 Mar 2004 17:47:46 +0100, Gregor wrote:

    > wychowuje bo takie mamy w kraju głupie prawo, nie słyszałem żeby sąd
    > przyznał prawo do wychowywania dziecka ojcu, jest tak że matka wychowuje a
    > ojciec płaci, to nic że mam lepsze warunki, swoje mieszkanie i mogę
    > spokojnie się zająć wychowaniem, nikogo to nie obchodzi.

    A ja takiego ojca raz wiziałam, tylko... to było wtedy, kiedy raz w życiu widziałam
    niesprawiedliwy wyrok w sądzie
    rodzinnym. Sąd nie przyznał facetowi na 2 dzieci żadnych alimentów. Dla
    mnie to był szok. Tylko dlatego, że to był facet. Na 2 dzieci.
    Pozdrawiam,
    MArta