  • 1. Data: 2004-03-04 13:55:11
    Temat: perypetie spadkowe...
    Od: "gREG" <g...@d...gda.pl>

    ciotce sie zmarlo...wuj nie ma dzieci...
    po ciotce sa jacys od x lat niewidziani krewni (dzieci rodzenstwa)
    sad spadek procentowo podzielil (polowe po ciotce dostali ci krewni)...
    no i wybralem sie z wujem do US wczoraj (bo on malo w tych sprawach kumaty
    :), ze mnie tez zaden ekspert;), a oni mu zaspiewali ile ten dom wg nich
    jest warty to mu oczy zbielaly...(50 letni nieremontowany dom po cenie
    nowego..), oczywiscie wuj czeka na bieglego, ktory to wyceni...
    problem jest tak i- wuj nie ma az tyle kasy, zeby splacic tamtych ludzi..
    czy moga go zmusic, aby sprzedal dom (bo skad inad ma wziac te kase? za
    stary na kredyt-83 lata..)??
    czyli sad, komornik?
    polubownie to bedzie raczej ciezko-w koncu to prawie obcy ludzie...

    --
    gREG

  • 2. Data: 2004-03-04 14:09:35
    Temat: Re: perypetie spadkowe...
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    gREG wrote:

> [...]
    > jest warty to mu oczy zbielaly...(50 letni nieremontowany dom po cenie
    > nowego..), oczywiscie wuj czeka na bieglego, ktory to wyceni...

    Jesli US duzo przecenil wartosc domu, to wycena bedzie na ICH - USu koszt.

    > problem jest tak i- wuj nie ma az tyle kasy, zeby splacic tamtych ludzi..
    > czy moga go zmusic, aby sprzedal dom (bo skad inad ma wziac te kase? za
    > stary na kredyt-83 lata..)??

    Teoretycznie moga.
    Praktyczie watpliwe, by wujo mogl do tego czasu dozyc..

    > czyli sad, komornik?

    Saad tak, komornik nie.
    Ale wuj nie ma interesu by na racie cokolwiek robic..

    > polubownie to bedzie raczej ciezko-w koncu to prawie obcy ludzie...
    To wlasciwie ich zmartwienie..

    Bo jak dojdzie do ew licytacji to ktos kupi tanio "dom wraz wujkiem"
    i oni beda stratni.
    na razie sa wspolwlascicielami domu..
    jesli dom byl wspolny to maja razem UDZIAL 1/4 i jak chca,
    moga go (udzial) sprzeac.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-03-04 15:47:12
    Temat: Odp: perypetie spadkowe...
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > problem jest tak i- wuj nie ma az tyle kasy, zeby splacic tamtych
    ludzi..
    > czy moga go zmusic, aby sprzedal dom (bo skad inad ma wziac te kase? za
    > stary na kredyt-83 lata..)??

    Sąd nie może zmusić twojego wuja do wyprowadzki i sprzedaży WŁASNEGO
    domu .Domyślam się , że wój zachował swoją połowę domu a podziałowi
    spadkowemu podlegała tylko druga połowa (ciotki) domu . W tej drugiej
    połowie
    domu jest również część wuja . Stąd wnoszę ,że wuj ma około 70% domu.
    Tym dalekim krewnym należy się może 1 pokój lub dwa . Nie ma siły która by
    zmusiła wuja do wyprowadzki i sprzedaży własnego domu .Nawet sąd i
    komornik
    nie mają takich praw.Jak wuj nie ma pieniędzy , żeby spłacić te
    przykładowe
    2 pokoje to może im najwyżej przyznać prawo ich własności i zamieszkania
    lub prawo ich sprzedania samemu . Od twojego wuja mają się od......

  • 5. Data: 2004-03-04 16:10:46
    Od: "gREG" <g...@d...gda.pl>

    bubu wrote:

    > Sąd nie może zmusić twojego wuja do wyprowadzki i sprzedaży WŁASNEGO
    > domu .Domyślam się , że wój zachował swoją połowę domu a podziałowi
    > spadkowemu podlegała tylko druga połowa (ciotki) domu
    oczywiscie - dzielono czesc ciotki

    . W tej drugiej
    > połowie
    > domu jest również część wuja . Stąd wnoszę ,że wuj ma około 70%
    > domu.
    75%

> [...]
    > 2 pokoje to może im najwyżej przyznać prawo ich własności i
    > zamieszkania lub prawo ich sprzedania samemu . Od twojego wuja mają
    :)
    wielkie dzieki tobie i bosz'owi
    czyli jak chca to sie ich wpisze do KW i niech sobie sprzedaja

    --
    /\/ plis dont kraj
    /\/ end dont kol mi bejbe

  • 4. Data: 2004-03-04 16:10:46
    Od: "gREG" <g...@d...gda.pl>

    bubu wrote:

> [...]

    . W tej drugiej
    > połowie
    > domu jest również część wuja . Stąd wnoszę ,że wuj ma około 70%
    75%

> [...]
    > 2 pokoje to może im najwyżej przyznać prawo ich własności i
    > zamieszkania lub prawo ich sprzedania samemu . Od twojego wuja mają
    :)

  • 6. Data: 2004-03-04 16:24:40
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > :)
    > wielkie dzieki tobie i bosz'owi
    > czyli jak chca to sie ich wpisze do KW i niech sobie sprzedaja

    TAK.
    Ale tylko w oparciu o WYROK SĄDOWY Spadkowy.

  • 8. Data: 2004-03-04 16:24:40
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

  • 7. Data: 2004-03-04 16:24:40
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

  • 10. Data: 2004-03-05 09:11:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2004, bosz wrote:

    >+ gREG wrote:
    >+ > nowego..), oczywiscie wuj czeka na bieglego, ktory to wyceni...
    >+
    >+ Jesli US duzo przecenil wartosc domu, to wycena bedzie na ICH - USu koszt.

    ...ale to tylko jeśli US go nasłał.
    Sądząc z opisu (wujek lub pytający wybrali się do US *przed* poczytaniem
    archiwum .prawo i .podatki...) to uwierzyli na słowo USowi, nadto nie jest
    prawdą że US płaci jak za dużo wycenił - tylko jeśli wycena *podatnika*
    była zaniżona o ponad 30% :[ - przy sporej różnicy wartości podawanej
    przed podatnika i US może się zdarzyć że to podatnik zapłaci mimo iż
    US *również* przesadził, IMHO.
    [...]
    >+ > czyli sad, komornik?
    >+
    >+ Saad tak, komornik nie.
    >+ Ale wuj nie ma interesu by na racie cokolwiek robic..

    Spadnie na głowę spadkobiercom ? ;)

> [...]
    >+ i oni beda stratni.
    >+ na razie sa wspolwlascicielami domu..
    >+ jesli dom byl wspolny to maja razem UDZIAL 1/4 i jak chca,

    ...i chciałeś wyraźnie powiedzieć że swoją cześć ma zapłacić wujek
    - a oni swoją też ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-03-05 09:11:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>