    From: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie ze wzgl. ekonomicznych a nowy pracownik
    Date: Mon, 7 Jan 2002 19:34:37 +0100

    Użytkownik "Paweł" <p...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:a19ccj$3n$1@news.tpi.pl...
    [ciach]

    Jako że, nie wiedzieć czemu, odpisałeś pod moim postem więc ci odpowiem.
    Otóż jeżeli myślisz, że sprawy pomiędzy pracodawcą a pracownikiem reguluje
    jedynie kodeks pracy to jesteś w błędzie. Są przypadki w których nie ma
    zastosowania kodeks pracy. Takim przypadkiem jest właśnie "zwolnienie z
    przyczyn ekonomicznych". Przypadek taki reguluje odpowiednia ustawa, która
    nakłada w przypadku takiego zwolnienia pewne dodatkowe obowiązki na
    pracodawcę, które nie są nakładane w przypadku zwykłego zwolnienia tudzież
    wypowiedzenia umowy o pracę.

    > Kiedy w tym kraju ludzie zaczną myśleć normalnie !!!!!!!! Komunizm się
    > skończył a roli państwa opiekuńczego nie można spychać na prywatnych
    > pracodawców.
    > To jest gospodarka wolnorynkowa w której ma żądzić prawo popytu i podaży.
    > Pracownik ma rację bytu w firmie tylko wtedy jeżeli jego praca przynosi
    dla
    > firmy zysk i ten zysk według pracodawcy jest adekwatny do kosztów jakie
    > firma ponosi na utrzymanie pracownika.

    Aha, znaczy się, człowiek nieważny, ważne ile da się z niego wycisnąć.
    Pamiętaj że każdy kij ma dwa końce. Osoba pracująca w takim zakładzie, ma
    głęboko gdzieś swój zakład ... nie wierzysz ? to zadzwoń do call center np.
    tpsa i spytaj kiedy w Pcimiu dolnym będzie można podłączyć sobie SDI. A
    później spróbuj jeszcze raz, i jeszcze raz. Idę o zakład że za każdym razem
    otrzymasz różne odpowiedzi. Dlaczego ? Bo panienka w call center ma
    dokładnie gdzieś firmę w której pracuje i jej wizerunek w oczach klienta.
    Dlaczego ? A dlaczego ma niby się starać ? ktoś to doceni ? Nie. Panienka
    popracuje jeszcze jakiś czas i zostanie zwolniona, a na jej miejsce
    przyjdzie nowa i będzie robić to samo. Jest dokładnie odwrotnie niż
    napisałeś. To nie pracownik ma rację bytu w firmie tylko firma ma rację bytu
    dzięki pracownikowi i jego pracy. A jakość pracy i wydajność, zależą tylko i
    wyłącznie od tego jak firma się z pracownikiem obchodzi. Inaczej mówiąc
    jeśli traktujesz pracownika jak człowieka to on pracuje jak człowiek. Jesli
    traktujesz pracownika jak "murzyna" to bądz pewien że on przy najbliższej
    okazji "poderznie ci gardło".

    > A ty zacznij szukać nowej pracy, przemyśl sobie co możesz zrobić żebyś w
    > nastepnej pracy w razie problemów pracodawcy nie ty poszedł w odstawkę a
    nie
    > szukaj dziury w całym

    Dziękuję ale nie skorzystam. Mam świetną pracę.

    > do emerytury. Nie na tym polega umowa o pracę. A jeżeli komuś taki układ
    nie
    > pasuje lub go nie rozumie to znam doskonałe lekarstwo - niech założy
    własną
    > firmę, powalczy trochę o jej przetrwanie na rynku i zobaczymy czy będzie
    > wtedy skłonny niańczyć "bezużytecznych" dla niego pracowników.

    I co. Znaczy się zatrudniasz pracownika, i zaraz okazuje się że jest on
    bezużyteczny ? To po co go zatrudniałeś ? Jeśli się nie umie prowadzić
    rozsądnej polityki kadrowej, która tylko i wyłącznie zależy od pracodawcy,
    to powiedz mi jak taka firma ma szanse zaistnieć na rynku który wcale od
    "pracodawcy" nie zależy ????

    Pzdr.
    P.D.