  • 11. Data: 2005-06-03 07:35:19
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy za spoznienie.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:1r16eqjv3m6y1$.dlg@onet.pl> autorstwa
    niejakiego Herbi wyjaśniam co następuje:

    > No i co z tego że firma ochroaniarska?
    > Prawo Pracy jest jedno dla wszystkich *pracowników* i *pracodawców*.

    Ale UZUP albo regulamin pracy jest różny w różnych firmach.

    > Ponadto, skoro zrobiła się awantura, nasz bohater mógł skorzystać z
    > 'pijackiego urlopu' - są 4 takie dni w roku do wykorzystania.

    Nie - mógł to zrobić wcześniej, nie po awanturze. Ale tego nie zrobił!

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 12. Data: 2005-06-03 07:42:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "natasza" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli chłopak im takiego porozumienia nie podpisze, to będą go musieli
    dyscyplinarnie zwolnić. A zwolnienie dyscyplinarne w tym wypadku się nie
    utrzyma w sądzie pracy za nic. nie, za spóźnienie spowodowane
    przesunięciem czasu pracy. Mogli by go ukarać, jakby o 9:15 przyjechał.
    A i to nie dyscyplinarką.

  • 13. Data: 2005-06-03 08:20:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):
    > Skąd taka kara finansowa?
    > Jej wysokość jest współmierna do zarobków?
    > czyli skoro za 15 minut jet 100zł to należy przyjąć że ten pracownik
    > zarabia 400zł na godzinę - tak?

    Twoje rozumowanie jest absurdalne. Bo nie jest w takiej sytuacji w ogóle
    możliwa żadna kara finansowa.
    Może chodzić co najwyżej o pozbawienie premii regulaminowej i o ile
    przewiduje to regulamin premiowania to za spóźnienie można pozbawić
    nawet całej premii i nic w tym dziwnego.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 14. Data: 2005-06-03 08:22:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Brzmi sensownie, IMHO dyscyplinarka się nie utrzyma.

    Czytając autorkę wątku mam wrazenie że nic chodzi o żadną dyscyplinarkę
    - o czym tu wszyscy radośnie piszecie - lecz o wypowiedzenie umowy o prace.

  • 15. Data: 2005-06-03 08:24:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    [ciach ...]

    Skoro autorka pisze że stosunek pracy ulegnie rozwiażaniu z dniem ....
    to zapewne chodzi o dokonane już wypowiedzenie.

  • 16. Data: 2005-06-03 08:43:44
    Od: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>

    Czy maja
    > prawo jeszcze dodatkowo nalozyc na niego kare pieniezna??

    Nie mają prawa obciążać finansowo pracownika. Takie prawo można zastosować
    jedynie w przypadku odpowiedzialności za utratę powierzonych środków (np. u
    kasjerek) maxymalnie do wysyokości wynagrodzenia. Ale w tej sprawie
    absolutnie kar finansowych się nie nakłada, nie wolno.

    A jezeli on sie
    > nie zgodzi na rozwiazanie za porozumieniem stron : namawiam go zeby sie
    nie
    > zgodzil,ze wtedy go nie zwolnia,bo nie jest to podstawa do dyscyplinarki.

    Nie godzić się na porozumienie stron. I tak straci pracę i tak, więc lepiej
    otrzymać dyscyplinarkę (z art 52 kp) bo musi wówczas pracodawca wskazać
    KONKRETNE przypadki CIĘŻKIEGO NARUSZENIA OBOWIĄZKÓW.

    No i z tym do Sądu Pracy po odszkodowanie i zasądzenie przywrócenia do
    pracy.

  • 17. Data: 2005-06-03 08:56:07
    Od: "Lift" <s...@c...here.to.me>

    natasza wrote:

    > pieniezna?? A jezeli on sie nie zgodzi na rozwiazanie za
    > porozumieniem stron : namawiam go zeby sie nie zgodzil,ze wtedy go
    > nie zwolnia,bo nie jest to podstawa do dyscyplinarki.
    > Poradzcie,prosze,co powinien zrobic,bo czlowiek jest troszke
    > zdolowany.

    Typowy przekret na "porozumienie stron". Niech sie na to nie godzi! Napewno
    jakis znajomy prezesa/dyrektora/kogostam szuka pracy, a akurat nie maja
    wolnych etatow, wiec trzeba kogos... Nawet nie wiesz czy zamiast rozmawiac z
    prezesem z Warszawy, nie rozmawial z kolega z drugiego pokoju. Niech ich
    oleje, napewno go nie zwolnia, bo nie beda mieli podstaw. Zaczna szukac
    innego jelenia. Jesli go mimo to zwolnia, niech idzie do Sadu Pracy - to
    jeden z najlepiej dzialajacych organow w tym Panstwie. Z uwagi na
    przelozenie czasu pracy z 8 na 9, NAPEWNO wygra.

    --
    Lift

  • 18. Data: 2005-06-03 09:55:44
    Od: "Maciek" <x...@t...pl>

    Użytkownik "Lift" <s...@c...here.to.me> napisał w wiadomości

    > Typowy przekret na "porozumienie stron". Niech sie na to nie godzi!
    > Napewno
    > jakis znajomy prezesa/dyrektora/kogostam szuka pracy, a akurat nie maja
    > wolnych etatow, wiec trzeba kogos...
    Problem polega na tym,ze w Solidzie sa wolne etaty,sa przyjecia. Na dzien
    dzisiejszy w krakowskim solidzie brakuje ok. 50 pracownikow,wiec, to akurat
    nie jest powod dla ktorego go zwalniaja.

  • 19. Data: 2005-06-03 11:15:14
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 3 cze o godzinie 10:20, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Twoje rozumowanie jest absurdalne. Bo nie jest w takiej sytuacji w ogóle
    > możliwa żadna kara finansowa.

    To nie jest moje *rozumowanie* - gwoli ścisłości.
    Moim celem było właśnie naświetlenie Olgierdowi tego że takiej kary nie
    można stosować.

    > Może chodzić co najwyżej o pozbawienie premii regulaminowej i o ile
    > przewiduje to regulamin premiowania to za spóźnienie można pozbawić
    > nawet całej premii i nic w tym dziwnego.

    Ale pytający nie wspominał nic o karze pomniejszenia premii - tylko o karze
    finansowej.
    Oczywiście że z reguły premia jest uznaniowa i zależy od określonych
    czynników - i na pewno nie jest obowiązkowa ;)

    --
    Herbi
    03-06-2005 13:14:33

  • 20. Data: 2005-06-03 12:38:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

    > Oczywiście że z reguły premia jest uznaniowa i zależy od określonych
    > czynników - i na pewno nie jest obowiązkowa ;)

    Mógłbym ci tu wyłożyć:
    - że premia nie jest uznaniowa jeśli zależy od określonych czynników,
    - e są jej trzy rodzaje premii w tym coś co ty nazywasz "obowiązkowa",
    - itp.
    Ale po co.