  • 1. Data: 2005-06-02 22:13:25
    Temat: nadgodziny - jak liczyć?
    Od: "prbda" <p...@W...o2.pl>

    Witam
    Bardzo potrzebuję wiedzieć, czy praca wykonywana w nadgodzinach
    przepracowanych poza miejscem pracy może być rozliczana przez pracodawcę co
    do minuty czy musi płacić za każdą rozpoczętą godzinę.
    IMO to paranoja jeśli odbiorę zgłoszenie telefoniczne o 2 w nocy i zajmę się
    jego obsługą (na tym polega moja praca poza firmą) co zajmie mi powiedzmy
    5-15 min a mam przerwany sen itp nie mówiąc już o tym, że w ciągu godziny
    tych zgłoszeń bywa kilka.
    Ewentualnie orientuje się ktoś czy to zgodne z prawem płacić za nadgodziny
    ryczałtem?

    pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-06-03 21:06:43
    Temat: Re: nadgodziny - jak liczyć?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    prbda napisał(a):
> [...]
    > 5-15 min a mam przerwany sen itp nie mówiąc już o tym, że w ciągu godziny

    Musisz odróżnić pracę w godzinach nadliczbowych (wykonywana praca) od
    dyżuru (oczekiwanie w domu na telefon).
    Pracę w godzinach nadliczbowych zsumowałbym (te minuty)w danym okresie
    rozliczeniowym i co najwyżej zaokrąglił w górę do pełnej godziny

    > Ewentualnie orientuje się ktoś czy to zgodne z prawem płacić za nadgodziny
    > ryczałtem?

    Zgodne z prawem o ile ryczałt jest dobrze skalkulowany (czyli nie jest
    niższy niż rzeczywista należność).

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam