  • 1. Data: 2005-12-04 16:31:08
    Temat: Zrzeczenie się zachowku.
    Od: "Johnny W" <j...@o...pl>

    Witam !!!

    Mam pytanie. Babcia zapisała wnukowi w testamencie kamienicę, a swoim
    dzieciom zachowek. Babcia nie żyje 10 lat. Sprawa spadkowa nie została
    rozpoczęta z racji wysokich kosztów. Zachowek został częściowo zapłacony, na
    co jest poświadczenie pisemne zainteresowanych osób, reszta będzie
    uregulowanana. Chcemy uzyskać pisemne zrzeczenie się zachowku, wiemy że musi
    ono być poświadczone notarialnie. Czy może to być zrobione przed
    rozpoczęciem sprawy spadkowej?

    Johnny

  • 2. Data: 2005-12-04 16:38:28
    Temat: Re: Zrzeczenie się zachowku.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnny W napisał(a):
    > Mam pytanie. Babcia zapisała wnukowi w testamencie kamienicę, a swoim
    > dzieciom zachowek.

    zachowku się nie zapisuje... więc jeśli babcia coś zamieściła w
    testamencie, to trzeba by się zastanowić co to było

    >Babcia nie żyje 10 lat. Sprawa spadkowa nie została
    > rozpoczęta z racji wysokich kosztów.

    20 zł za stwierdzenie nabycia spadku to wysokie koszty? chyba że
    ogłoszenia, ale nadal kilkaset złotych przy kamienicy w spadku to
    niewiele...

> [...]
    > co jest poświadczenie pisemne zainteresowanych osób, reszta będzie
    > uregulowanana. Chcemy uzyskać pisemne zrzeczenie się zachowku, wiemy że musi

    zrzeczenie się? po co (poświadczenie)?

    > Czy może to być zrobione przed rozpoczęciem sprawy spadkowej?

    najpierw trzeba by rozstrzygnąć co jest w testamencie

    KG

  • 3. Data: 2005-12-04 16:52:43
    Od: "Johnny W" <j...@o...pl>

    > zachowku się nie zapisuje... więc jeśli babcia coś zamieściła w
    > testamencie, to trzeba by się zastanowić co to było

    faktycznie w testamencie nie jest zapisany zachowek, był tylko umówiny
    ustnie z osobami uprawnionymi do zachowku

    > zrzeczenie się? po co (poświadczenie)?

    chcę spłacić do końca uprawninych do zachowku za nim rusze sprawę spadkową
    i chcę to mieć poświadczone dla siebie dla "świętego spokoju".

    Johnny

  • 4. Data: 2005-12-04 17:23:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnny W napisał(a):
    > chcę spłacić do końca uprawninych do zachowku za nim rusze sprawę spadkową
    > i chcę to mieć poświadczone dla siebie dla "świętego spokoju".

    chodziło mi o to, że nie widzę potrzeby formy notarialnej
    wystarczą pokwitowania zapłaty

    KG

  • 5. Data: 2005-12-04 18:03:31
    Od: "Johnny W" <j...@o...pl>

    > chodziło mi o to, że nie widzę potrzeby formy notarialnej
    > wystarczą pokwitowania zapłaty
    >
    > KG

    Dziękuję za odpowiedź

    Pozdrawiam Johnny

  • 6. Data: 2005-12-05 09:45:52
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie zapomnij o takim 'drobiazgu' jak podatek od spadków i darowizn...
    JaC