  • 1. Data: 2005-12-04 11:40:05
    Temat: Kursy na video
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    Witam,
    mam jedno pytanie. Jestem grafikiem, zgrywam teraz kurs rysunku - sam
    zajmuje sie wszystkim od strony technicznej (oprobka, grafika, kamery,
    dzwiek itp.) oraz prowadze kolejne lekcje. Gotowy kurs bedzie
    rozpowszechniany na DVD. I tu moje pytanko, poniewaz o ile mi wiadomo
    nauczanie jest zwolnione z podatku VAT i teraz sie zastanawiam czy
    nauczanie za posrednictwem wlasnie np plyt DVD tez pod to podchodzi? Bede
    wdzieczny za opinie. Dzieki wielkie :)

    Pozdrawiam
    Yoghurt

  • 2. Data: 2005-12-05 08:22:31
    Temat: Re: Kursy na video
    Od: irekk <i...@w...pl>

    Yoghurt napisał(a):
> [...]
    > nauczanie jest zwolnione z podatku VAT i teraz sie zastanawiam czy
    > nauczanie za posrednictwem wlasnie np plyt DVD tez pod to podchodzi? Bede

    Będzie to traktowane jako normalna sprzedaż oprogramowania.Musiałbyś
    posiadać przygotowanie pedagogiczne i prowadzić coś na kształt ESKK.

  • 3. Data: 2005-12-05 08:29:10
    Od: "tatko" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "irekk" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Yoghurt napisał(a):

    > Będzie to traktowane jako normalna sprzedaż oprogramowania.Musiałbyś
    > posiadać przygotowanie pedagogiczne i prowadzić coś na kształt ESKK.

    dlaczego należy posiadać przygotowanie pedagogiczne?
    Nie wystarczy odpowiedni przedmiot działalności?

    np: 80.42.B-Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,
    gdzie indziej niesklasyfikowane

  • 4. Data: 2005-12-05 16:40:28
    Od: irekk <i...@w...pl>

    tatko napisał(a):
> [...]
    > Nie wystarczy odpowiedni przedmiot działalności?
    >
    > np: 80.42.B-Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,

    Chodzi przecież o kurs i materiały dydaktyczne.To co powstanie to
    materiał dydaktyczny niezbędny do osiągnięcia celu dydaktycznego jaki
    założył sobie go tworzący.Jakie i kiedy zastosować środki dydaktyczne,w
    jaki sposób realizować cele cząstkowe aby uzyskać ten główny.

  • 5. Data: 2005-12-06 07:35:43
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 5 Dec 2005 09:29:10 +0100, tatko wypocil(a):

> [...]
    > Nie wystarczy odpowiedni przedmiot działalności?
    >
    > np: 80.42.B-Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,

    A moglibyscie to jakos rozwinac? Najchetniej bym skomponowal zapytanie
    pisemne do skarbowego tylko chcialbym sie na cos konkretnego powolac albo
    jakos jednoznacznie napisac bo wiadomo jak US jest nastawiony - "byle
    ludziom mniej". Mam ten punkt w dzialalnosci, daje takze lekcje prywatnie
    (z grafiki i programowania), mam tez jednego pracownika posiada on
    przygotowanie pedagogiczne, uczy tez w dwoch szkolach (myzycznej i gim) :)
    jak o to chodzi. Lecz na razie nie bierze on udzialu w tym przedsiewzieciu
    (muzyk z krwi i kosci). Ale w planie jest tez kurs gry na gitarze, ktory on
    poprowadzi :)

    Pozdrawiam, dzieki za odpowiedz.
    Yoghurt