  • 1. Data: 2005-12-04 15:08:32
    Temat: Stypendium naukowe?
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    Witam.

    W czerwcu br. ukończyłem przedterminowo studia. W regulaminie wypłacania
    stypendiów był zapis, że stypendium za wyniki w nauce wypłacane jest w
    trakcie trwania studiów oraz w przypadku wcześniejszego ukończenia także
    za okres pomiędzy faktycznym a planowanym terminem ukończenia.

    W bieżącym semestrze nie dostałem stypendium. Interwencja na uczelni
    pozwoliła mi się dowiedzieć, że od października zmieniły się zasady
    wypłacania stypendiów i w związku z tym nic mi się nie należy. W ustawie
    o szkolnictwie wyższym nie ma żadnych zapisów zabraniających mi
    otrzymywania takiego stypendium, a w przypadku stypendiów Ministra
    wyraźnie dopuszcza taką możliwość.

    Czy ktoś z Was mógłby mi powiedzieć, czy powinienem otrzymywać
    stypendium według zasad obowiązujących w trakcie studiowania? Na
    podstawie jakich przepisów? Moim zdaniem jest to przykład ograniczenia
    moich praw nabytych.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Jarek