  • 1. Data: 2009-05-14 06:25:03
    Temat: Zrzeczenie się spadku którego jeszcze nie ma
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Żyje osoba po której dziedziczę. W majątku tej osoby są same długi.
    Dodatkowo - nie mam kontaktu z tą osobą, więc o jej ewentualnej śmierci
    mogę się dowiedzieć ze sporym opóźnieniem. Chciałbym uniknąć
    ewentualnego ciągania się po sądach i prób wyciągnięcia ode mnie
    pieniędzy przez wierzycieli po śmierci tej osoby. Czy jest możliwość
    abym odrzucił ewentualny spadek po tej osobie już teraz, kiedy ona
    jeszcze (chyba) żyje?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2009-05-14 06:33:40
    Temat: Re: Zrzeczenie się spadku którego jeszcze nie ma
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Maj, 08:25, Adam Kłobukowski <a...@k...pl> wrote:
    > Witam

    Czy jest możliwość
    > abym odrzucił ewentualny spadek po tej osobie już teraz, kiedy ona
    > jeszcze (chyba) żyje?

    Ale co się stresujesz. Nieważne kiedy ta osoba umrze, ważne kiedy ty
    się dowiesz (w taki sposób, żeby ci można było później udowodnić, że
    się dowiedziałeś= najczęściej pismo z sądu,warto odbierać) o jej
    śmierci. Od tego momentu masz jeszcze 6 miesięcy na odrzucenie spadku.

  • 3. Data: 2009-05-14 10:45:15
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Adam Kłobukowski pisze:
    Czy jest możliwość
    > abym odrzucił ewentualny spadek po tej osobie już teraz, kiedy ona
    > jeszcze (chyba) żyje?
    Jeśli za życia spadkodawcy zrzeczesz się praw do spadku, to w Twoje
    miejsce wejdą automatycznie Twoi spadkobiercy (np. dzieci). Przy
    otwarciu testamentu traktuje się Ciebie "jak gdybyś nie dożył otwarcia
    spadku".
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-05-14 11:00:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 May 2009 12:45:15 +0200, tomasz karśnicki napisał(a):

> [...]
    > miejsce wejdą automatycznie Twoi spadkobiercy (np. dzieci). Przy
    > otwarciu testamentu traktuje się Ciebie "jak gdybyś nie dożył otwarcia

    Bzdura. I ty i Adam mylicie odrzucenie spadku ze zrzeczeniem się spadku.

    1. Odrzucenie nie jest możliwe za życia spadkodawcy.

    2. Po zrzeczeniu się nie musisz się martwić o twoich spadkobierców.

    Kodeks Cywilny:

    Art. 1048. Spadkobierca ustawowy może przez umowę z przyszłym spadkodawcą
    zrzec się dziedziczenia po nim. Umowa taka powinna być zawarta w formie
    aktu notarialnego.

    Art. 1049. § 1. Zrzeczenie się dziedziczenia obejmuje również zstępnych
    zrzekającego się, chyba że umówiono się inaczej.

    § 2. Zrzekający się oraz jego zstępni, których obejmuje zrzeczenie się
    dziedziczenia, zostają wyłączeni od dziedziczenia, tak jakby nie dożyli
    otwarcia spadku.

  • 5. Data: 2009-05-14 11:14:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 14 May 2009 12:45:15 +0200, tomasz karśnicki napisał(a):

    > Jeśli za życia spadkodawcy zrzeczesz się praw do spadku, to w Twoje
    > miejsce wejdą automatycznie Twoi spadkobiercy (np. dzieci).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Zstępni.

  • 6. Data: 2009-05-14 11:42:19
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    tomasz karśnicki wrote:
> [...]
    > miejsce wejdą automatycznie Twoi spadkobiercy (np. dzieci). Przy
    > otwarciu testamentu traktuje się Ciebie "jak gdybyś nie dożył otwarcia

    A jak takie zrzeczenie się przeprowadza?

    Adam Kłboukowski

  • 7. Data: 2009-05-14 12:55:35
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A jak takie zrzeczenie się przeprowadza?
    >
    > Adam Kłboukowski

    Niestety , żeby tego dokonać, musisz u notariusza pojawic sie ze
    spadkodawcą. Spadkodawca MUSI zgodzic sie na zrzeczenie sie przez Ciebie
    praw do dziedziczenia. Odwołanie zrzeczenia, takze w formie aktu
    notarialnego w obecności obojga.

    wiatrak

  • 8. Data: 2009-05-14 12:56:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
    > A jak takie zrzeczenie się przeprowadza?
    > Adam Kłboukowski

    Idzie się do notariusza. Resztę już on powinien wiedzieć, bo za to mu
    zapłacisz.

  • 9. Data: 2009-05-14 13:13:41
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 14 Maj, 14:56, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w
    wiadomościnews:guh02s$jaf$1@achot.icm.edu.pl...

    > Idzie się do notariusza. Resztę już on powinien wiedzieć, bo za to mu
    > zapłacisz.

    A ja myślałem że notariuszowi płaci się za urzędowe poświadczanie
    pewnych czynności prawnych, a po poradę idzie się do radcy prawnego
    albo adwokata.

  • 10. Data: 2009-05-15 01:12:13
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > Spadkodawca MUSI zgodzic sie na zrzeczenie sie przez Ciebie praw do
    > dziedziczenia.

    To chyba jaki żart?

    Pozdrawiam Przemek