  • 1. Data: 2009-05-14 06:04:22
    Temat: Omijanie i wyrok SN z 1982
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    w PoRD nie ma określonej bezpiecznej odległości podczas omijania. W książce
    Sobonia jest napisane, że Sąd Najwyższy wymagał nawet 1,5m w jednym z
    wyroków (wyrok z 24 lutego 1982, V KRN 313/81 - niepubl.). Niestety nie
    wiem co znaczy ten numerek, ani jak się ma wyrok z 1982 do stanu
    dzisiejszego.
    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-05-14 12:57:21
    Temat: Re: Omijanie i wyrok SN z 1982
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jednym z wyroków (wyrok z 24 lutego 1982, V KRN 313/81 - niepubl.).
    > Niestety nie wiem co znaczy ten numerek, ani jak się ma wyrok z 1982 do

    "Numerek", to sygnatura akt. A odległości przy omijaniu nadal nie
    określono.

  • 3. Data: 2009-05-14 14:06:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 14:57
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <guh53e$a8t$2@inews.gazeta.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > "Numerek", to sygnatura akt.

    No ale jaka wiedza z tego dla mnie?

    > A odległości przy omijaniu nadal nie
    > określono.

    No wiem, temu pytam o wyroki sądu. Czy są jakieś nowsze oraz na ile ten
    jest ,,wiarygodny'', skoro w PL nie ma precedensów.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-05-14 15:26:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 14:57
    > (autor Robert Tomasik
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <guh53e$a8t$2@inews.gazeta.pl>):
    > No ale jaka wiedza z tego dla mnie?

    Możesz szukać w sądzie.

    > No wiem, temu pytam o wyroki sądu. Czy są jakieś nowsze oraz na ile ten
    > jest ,,wiarygodny'', skoro w PL nie ma precedensów.

    Nijak. Odnosił sie do tamtych warunków. W tamtym wypadku sąd uznał, ze
    powinien omijać w odległosci 1,5 metra.

  • 5. Data: 2009-05-14 18:21:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 17:26
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <guhe4d$i91$1@inews.gazeta.pl>):

    > Możesz szukać w sądzie.

    Ale jak autor podręcznika do tego dotarł? Jak ja mam poszukiwać
    podobnych ,,znalezisk''?

    > Nijak. Odnosił sie do tamtych warunków. W tamtym wypadku sąd uznał, ze
    > powinien omijać w odległosci 1,5 metra.

    No ale autor podręcznika to przytacza, więc coś w tym musi być?

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-05-14 19:32:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale jak autor podręcznika do tego dotarł? Jak ja mam poszukiwać
    > podobnych ,,znalezisk''?

    Te wyroki dawniej były publikowane w formie zeszytów. Teraz aktualne są na
    stronach interenetowych, tylko że wyszukiwanie jest co kolwiek uciażkliwe.
    Pasowałoby je czytać po kolei.

    > No ale autor podręcznika to przytacza, więc coś w tym musi być?

    No jest oczywiście. Sąd w tamtym wypadku uznał, za własciwe 1,5 metra.
    Trzebaby było przeanalizować, z eczego akurat wynika ta liczba. czemu nie
    1,0 albo 2,0 metra akurat.

  • 7. Data: 2009-05-14 19:49:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 21:32
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <guhrnd$j4h$1@inews.gazeta.pl>):

    > Te wyroki dawniej były publikowane w formie zeszytów. Teraz aktualne są na
    > stronach interenetowych, tylko że wyszukiwanie jest co kolwiek uciażkliwe.
    > Pasowałoby je czytać po kolei.

    Znaczy co, wszystkie wyroki sądów? przez np. 60 lat?
    A gdzie one są publikowane?

    > No jest oczywiście. Sąd w tamtym wypadku uznał, za własciwe 1,5 metra.
    > Trzebaby było przeanalizować, z eczego akurat wynika ta liczba. czemu nie
    > 1,0 albo 2,0 metra akurat.

    No ale autor dość rozsądny jest i skoro tak cytuje, to chyba chodzi o
    sugestię, że to dobra odległość? Tylko czy inny sąd w razie czego też tak
    uzna czy inaczej?

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-05-14 20:57:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Znaczy co, wszystkie wyroki sądów? przez np. 60 lat?
    > A gdzie one są publikowane?

    Dawniej to były takie zeszyty. Dawno tego nie widziałem, więc nawet nie
    pamiętam tytułu.

    > No ale autor dość rozsądny jest i skoro tak cytuje, to chyba chodzi o
    > sugestię, że to dobra odległość? Tylko czy inny sąd w razie czego też tak
    > uzna czy inaczej?

    Tego nie wie nikt. Ale czemu akurat 1,5 metra?

  • 9. Data: 2009-05-15 07:21:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 22:57
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gui10j$g6v$1@inews.gazeta.pl>):

    > Tego nie wie nikt. Ale czemu akurat 1,5 metra?

    No bo to bezpieczna odległość z praktyki....

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-05-15 07:55:48
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > No bo to bezpieczna odległość z praktyki....
    Pogadaj z niektorymi z grupy - ktorzy twierdza ze bezpieczne jest 10cm....

    K.